יום שני, 19 באוקטובר 2009

מרדומה - סלט עגבניות מבושל חריף


מרדומה זה מסוג הסלטים שתמיד תמיד היה אצלנו בבית וליווה כל ארוחה.
סלט עגבניות מבושל חריף ופיקנטי שאי אפשר להפסיק לנגב.
בימי שישי עם חלה של שבת ולצד המאכלים הריחניים הייתי מתגנבת לסיר ואוכלת בעודו חם.

אני אוהבת אפילו על פרוסת חלה עם גבינה להוסיף מעט מהחריף פיקנטי הזה ולהתענג.

למרות שהיום יש אלפי מתכונים לסלט העגבניות החריף, חלקם דומים חלקם שונים כולם טעימים ומיוחדים
אני אהבתי ביותר את המתכון של אמירה והנה הוא לפניכם.



מרדומה- סלט עגבניות מבושל חריף
המצרכים
20 עגבניות תמר חלוטות, קלופות ובקוביות
1 או יותר פלפלים חריפים חתוכים לפרוסות
1/2 עד ראש שום קלוף וקצוץ
1/4-1/3 כוס שמן קנולה
קורט מלח
פפריקה אדומה עם שמן
אופן ההכנה
במחבת רחבה מוזגים שמן, מוסיפים פלפל חריף ומטגנים קלות.
מוסיפים את העגבניות את השום ואת הפפריקה ומערבבים.
מפזרים מעל חלק מהמלח, מכסים ומביאים לרתיחה.
בשלב הזה יש הרבה נוזלים, מנמיכים להבה, משאירים מכוסה למשך כ-20 דקות.
מסירים המכסה, מוסיפים את שאר המלח והשום וממשיכים לבשל על להבה נמוכה תוך כדי ערבוב מדי פעם,עד שהנוזלים לאט לאט נעלמים וסלט דומה יותר למעין קונפיטורה.
מכבים ומצננים.


טיפ:
לקילוף העגבניות בקלות, יש לסמן איקס בסכין חדה על העגבניות ולחלוט במים רותחים כ-5 דקות.
הקליפה מתקלפת מעצמה בקלות.

בתאבון



7 תגובות:

אודליה אמר/ה...

מה ההבדל בעצם בין מטבוחה למרדומה?
כי אלו בדיוק אותם המרכיבים שאמא שלי מכינה איתם מטבוחה.

אנונימי אמר/ה...

אהלן, רציתי להמליץ לכל חובבי הבישול כאן על סדנאות בישול של ה שף פרטי
עופר שף!
חוויה מדהימה וטעימה! :)

Roniti אמר/ה...

אהלן אודליה, ברוכה הבאה!
ההבדל היחיד הוא השם :-}
כל עדה והשם שלה למאכלים שונים
כמו החמין.

Roniti אמר/ה...

אהלן עופר שף
שמחה על הביקור.
הייתי מאוד רוצה להשתתף בסדנאה כזאת - אבל לצערי קצת רחוק לי....

בכל אופן תודה :}

fairy_mi אמר/ה...

זה נראה מעולה! אני מתה על מרדומה!
והיא תמיד מזכירה לי סיפור טפשי ומצחיק מהילדות- דודתי תמיד היתה מכינה מרדומה, ואמי היה תמיד צוחק ואומר שהיא נקראית כך כי אחרי שאוכלים אותה מיד נרדמים...
בזמנו כשהייתי בסביבות כיתה ב' זה מאוד הצחיק אותי, אני חושבת שאפילו האמנתי לו :)
תודה לך על ההמלצה! הכל אצלך נראה טעים, מתי אפשר לבוא לארוחה? :)

Roniti אמר/ה...

חחחחחחחחחח
בחיי שהייתי קטנה היתי מתכחשת לשמות המאכלים בכל תוקף, ודווקא שגדלתי גדלה גאוותי למטבח הטריפוליטי ולשמות המוזרים.

חייכת אותי כל כך..

תמיד!! רק בואי :}}}

רבקה אמר/ה...

זה נראה ממש טוב
גם יש לזה צבע יפה חחחח

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife