יום שלישי, 18 באוגוסט 2009

פיתות בשר







האמת?
על המתכון הזה זממתי אולי שנה לפני שהכנתי אותו
מהרגע שראיתי את הפיתות המדהימות האלה ממולאות מפתות ידעתי שזה מתכון שאני אכין בקרוב,
אבל כל פעם היתה סיבה אחרת ולא הכנתי, פעם לא היו שמרים, פעם הוצאתי בשר טחון ולבסוף הכנתי קציצות - בקיצור כל הסיבות שבעולם ואף אחת מהן לא הצליחה להוריד לי את החשק מהפיתות.
עד שנשאר לי מלאי מילוי מבורקס בשרי שהכנתי והחלטתי בשניה להכין את הפיתות שאני עורגת אליהן כבר כל כך הרבה זמן.

ווואוו! פשוט וואוו
פיתות ממולאות בשר

לבצק
6 כוסות קמח
2 ורבע כוסות מים חמימים
2 כפות שמן
1 כף סוכר
2 כפיות שמרים
2 כפיות אבקת אפייה
2 כפיות מלח
שמן למריחה ולטיגון

מילוי בשר
1 חבילה בשר טחון
1 בצל גדול קצוץ
1 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/2 כפית כמון
מלח פלפל

אופן הכנת הבשר
לחמם שמן במחבת כבדה ולטגן את הבצל עד שקיפות1; להוסיף את הבשר ולטגן עד שמחליף את צבעו,
להוסיף מלח פלפל ותבלינים.
לבשל על אש בינונית בערך 10 דקות .
לסנן נוזלים ולשמור בצד.

אופן הכנת הבצק:
בקערת המיקסר לערבב את כל חומרי הבצק בערך 5 דקות עד שהבצק רך וגמיש.
להוציא מקערת המיקסר ולהמשיך ללוש בעזרת היד מעט.
להעביר את הבצק לקערה משומנת מכוסה במגבת נקייה במקום חמים להתפחה של שעה שעתיים, או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
מהבצק ליצור 16 חתיכות ולגלגל לכדור כל אחד מהחתיכות את הכדור (בערך בגודל פינג-פונג)
בכל כדור למלא 1-2 כפיות ממילוי הבשר ולצבוט את שולי הכדור לסגור את הבצק.
לחמם מחבת כבדה על אש גבוה, להנמיך את האש ולהוסיף 1 כפית שמן.
על משטח משומן בעזרת היידים לשטח את הכדור לפיתה.
לטגן את הפיתה על המחבת המשומנת כדקה מכל צד.



להגיש בתוספת סלט וטחינה!

16 תגובות:

יערה אמר/ה...

זה נראה ממש ממש טעים!
רעיון גאוני ומאד לטעמי.
לא חשבתי מעולם על פיתה במלית בשר ועוד 'מטוגנת'.. רשמתי לעצמי את המתכון והרעיון..
תודה,
יערה

מיקוש אמר/ה...

ויי ויי ויי זה נראה טעים בטירוףףףףףףףף ינוסה בהחלט!
תודה.

דניאל אמר/ה...

אהלן

זה נראה טוב - כמו קלצונה של לחמהג'ון, רק האם תוכלי לפרט מה המשקל של 1 חבילה בשר טחון אצלך?

תודה

Unknown אמר/ה...

נראה מעולה ומגרה ביותר!!

תוכלי לכתוב בבקשה אם השתמשת בשמרים יבשים או טריים?

תודה

Roniti אמר/ה...

תודה יערה
זה באמת מתכון מנצח וטעים ברמות על.

תודה לך :}

Roniti אמר/ה...

תודה מיקוש
בהצלחה :}}

Roniti אמר/ה...

אהלן דניאל !
אני השתמשתי ב-250- 300 גרם בשר טחון

:)

Roniti אמר/ה...

היי ליאת ברוכה הבאה:}
הכוונה לשמרים יבשים.

בהצלחה :}

הילה אמר/ה...

רעיון גאוני
והכי חשוב.... גם מהיר
היכן היית בתיחלת החופש?
ניתן להקפאה ?

פנינהט אמר/ה...

ואו עכשיו אני לא אשקוט עד שאכין גם, נראה כל כך טעים

fairy_mi אמר/ה...

אוי, איזה מחזה קשה... הרגת אותי
זה נראה אחד הדברים היותר טעימים
ממש עשית לי חשק לכזה עכשיווווווו!
אני הולכת לנבור במטבח..

Roniti אמר/ה...

היי הילה :))
ניתן להקפאה
וזה רעיון טעים לא רק לימי החופש גם בימי בית ספר

בהצלחה
וסוף שבוע קסום

Roniti אמר/ה...

תודה פנינה'לה :}
זה באמת משהו שונה וטעים
ממליצה בחום!!

Roniti אמר/ה...

יאמממי
ספרי לי אם הכנת ואיך יצא
זה אכן מסוג המאכלים שפשוט קשה לעמוד בפניהם :))

סופשבוע נפלא לכם :-)

Unknown אמר/ה...

יווווווווווווו אחותי איזה דבר מטריף
רק טיגון? לא צריך להכניס לתנור?
יו אני מכינה את זה היום, חבל שלא בדקתי הייתי מכינה לסוף שבוע
נשיקות אחותי הקטנה וחזרי אלינו במהרה
חן ישראל

אנונימי אמר/ה...

ואווו עכשיו אני רואה גם את הפיתות...

יאמממממי איזה עונג...מרגישה את זה עד כאן!!!

תודה על המתכון הנהדר..

שומרת לי גם..כשיהיה לי שמרים...

נהנת כמו תמיד
שונט

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife