יום שלישי, 31 במרץ 2009

סלט כבד קצוץ




ישנם מאכלים שבאופן אוטומטי מתקשרים אצלי לחג, כמעט כאלה שמחכים לחגים במיוחד עבורם
כאלה הם הסלטים החגיגים שתמיד אפשר יהיה למצוא אותם על שולחן החג, מסורת כזאת אם בראש השנה ואם בחג פסח.

אחד מהם הוא סלט כבד קצוץ, שגם אצל הורי מככב וגם אצל החמים שלי פה בניו-יורק.

אני אימצתי את הסגנון של חמותי ואוהבת את התוצאה מאוד.

הילדים ביקשו לפני שבועיים שאכין להם וכמה שמחתי שאוכל לצרף למתכונים לפסח את סלט הכבד הקצוץ שלנו.


סלט כבד קצוץ

1/2 ק"ג כבדים נקיים
2 בצלים
4 ביצים קשות
2 כפות מיונז
מלח פלפל
שמן לטיגון

  • במחבת כבדה על להבה בינונית עם שמן לצלות את הכבדים והבצלים ביחד עד שהבצל שקוף זהוב אך לא שרוף והכבדים צלויים אך לא חרוכים להשאיר אותם מעט ורדרדים.
  • להעביר למעבד מזון את הכבדים והבצל, להוסיף את הביצים הקשות, את המיונז ומלח ופלפל ולהפעיל בפולסים, עד שהכל מתאחה למרקם אחיד.
  • לתקן תיבול
  • להעביר לצלחת הגשה ולשמור במקרר.


9 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

ובה שלי, כבד קצוץ הוא אחד מהמאכלים שאני יותר אוהבת.
אני מכינה אותו טיפה שונה, אבל כבד קצוץ תמיד טעים ותמיד מוצלח.
כל אירוח הוא מככב על השולחן שלנו , והוא גם זה שנגמר הכי מהר.
יפה אחת... אני כל כך אוהבת אותך.
אני יושבת פה עם מיגרנה איומה , רועי היה על המחשב שלי וצעק לי ש"הדודה הטובה הזאת מאמריקה שלחה לך מייל" (כי כל מייל מופיע הרי במסך לכמה שניות), אז קמתי והנה אני פה.
אז כפרה, אנחנו כולנו אוהבים אותך.
זה כבר לא רק אני....

fairy_mi אמר/ה...

מסכימה לחלוטין, אין אין אין כמו סלט כבד קצוץ!
זאת הסיבה העיקרית מבחינתי לחכות לחג הפסח כדי לאכול את הטעים הטעים הזה בכף הישר מהקופסא
נראה נפלא
רק חבל שנפתח לי התיאבון באמצע הלילה
עוד חודש למדידה והתחלתי דיאטה כדי להיכנס יפה לשמלה... :)

אנונימי אמר/ה...

כמובן שאין חג בלי כבד קצוץ זה הכי הכי.

חמותך אמר/ה...

שמחתי לראות שמתכון סלט הכבד קצוץ שלי מוצלח ואהוב על ילדי ונכדי. על פי המסורת המשפחתית אכין לחג.

Roniti אמר/ה...

אריאלה יקרה שלי
יש משהו באוירה החגיגית של ישראל שבזכות האוכל כולנו מאוחדים
וכן, בכל בית המאכלים טיפה'לה שונים אבל טעימים וככה החג טעים יותר
אוהבים אותך גם פה כולנו
}{

Roniti אמר/ה...

בדיוק ככה פיה!
גם אצלנו הסלטים לפני הארוחה הם הכיף האמיתי !!!
ווואוו אני מתרגשת עבורך
עוד קצת תהיי כלה איזה כיףףףףףףף :}

Roniti אמר/ה...

תודה אנונימי
שיהיה חג שמח וטעים- זה העיקר :}

Roniti אמר/ה...

תודה חמותי
את רואה, יש תמורה לאגרה :}}}

אנונימי אמר/ה...

הערה לשומרי כשרות: לפי ההלכה צריך לצלות את הכבד על האש ולא במחבת.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife