יום חמישי, 14 בינואר 2010

הפיצה הכי טובה בעולם!



יש מתכונים שאנחנו פוגשים במהלך חיינו וחייבים להכין; כי הם נראים טוב, כי המליצו בחום
כי הם מצטלמים נהדר וגורמים לתיאבון רק מלראות אותם - אז מכינים מסמנים וי וממשיכים הלאה.
ויש מתכונים שאנחנו מכינים וברגע שטועמים את התוצאה פוצחים בריקוד סוער, ובהתלהבות רוצים לשתף
את כל העולם בגילוי, בטעם במתכון.

ככה קרה לי עם מתכון הפיצה של אורן גירון.



בחיי כבר הכנתי מספיק פיצות, פיצות כאלה ואחרות ורובם היו טובות פחות או טובות יותר ונאכלו בתאבון רב,
עד שהגעתי למתכון של אורן גירון -מתכון שאפשר להכין ממנו לחמים, פוקאצ'ות או פיצות.

רק מלראות את הבצק שנוצר התאהבתי, כשנגעתי בו התמכרתי וכאשר הפיצה יצאה מהתנור מפיצה ריחות מעדנים,
אין אחד בבית שנשאר אדיש לה -טעם שמשאיר מאחור את כל מה שעד עתה הכרתי והכנתי.

אז הנה מתכון שאני ממליצה, כי לכלנו יש מתכונים של פיצות מנצחים, אז למה לא לנסות עוד אחד כזה ואולי הוא
יהיה המתכון הביתי גם שלכם?




פיצה עם בצק שמרים

לבצק:
  • ½3 כוסות קמח שטיבל
  • 1 כף שמרים יבשים
  • 1/2 כפית מלח
  • 1 כף סוכר
  • 50 מ"ל (1/4 כוס) שמן זית
  • 300 מ"ל (כ-¼1 כוסות) מים פושרים

רוטב לפיצה
1 קופסא קטנה רסק עגבניות
1/2 כפית אורגנו
1 כפית אבקת שום
1 כפית מלח
מעט מים
מעט שמן זית
מעט פלפל שחור
1 כף שמן זית
1 כף קטשופ

לערבב את כל מרכיבי הרוטב לתערובת חלקה

תוספות לפיצה
גבינת מוצרלה מגורדת
גבינת פטה
זיתים שחורים מגולענים
זיתים ירוקים מגולעים
פיטריות
חצילים מטוגנים
וכל דבר נוסף שרוצים ואוהבים על פיצה

אופן ההכנה:

הבצק:

  1. מנפים קמח, מלח וסוכר לקערה.
  2. יוצרים גומה במרכז ומוסיפים מים, שמן, שמרים
  3. לשים את התערובת במשך 10 דקות, לקבלת בצק חלק וגמיש.
  4. מחממים תנור ל-220 מעלות.
  5. מחלקים את הבצק ל-2 כדורים
  6. מרדדים את הבצק על משטח משומן קלות ומעבירים לתבנית פיצה.
  7. מורחים רוטב פיצה מפזרים גבינות וכל תוספת אהובה של פיצה ושולחים לתנור למשך 10-15 דקות
    או עד ששולי הפיצה זהובים.


פיצה בתוספת חצילים מטוגנים וגבינת פטה

37 תגובות:

נטלי אמר/ה...

אוי אלוהים, זה נראה כל כך טוב. אני רוצה ביס!!!

נטלי

Roniti אמר/ה...

בואי יפה שלי
אני אכין נגלה נוספת
התאהבתי בבצק והיה כל כך טעים שאני רק מחפשת סיבות או אנשים להאכיל עם הפיצה המדאאאאימה הזאת
שבת קסומה לך
}{

יערית אמר/ה...

לא לא, תקשיבי, אין דברים כאלה!!!
ברור לך שהפוסט על הפיצה הזאת היה אמור להיות הפוסט הבא שלי?!
לא זוכרת כבר איפה מצאתי את המתכון בפעם הראשונה אבל בשבועות האחרונים אני מכינה רק אותה, הרעיון של פיצה ללא התפחה בבירור נוצר במיוחד בשביל חסרת סבלנות שכמותי.
אהבתי מאוד מאוד והתמונות האלו שלך עשו לי שוב חשק להיכנס למטבח, ואני בכלל בדיאטה!

טוב די לקשקש,
שיהיה לך שבוע נפלא ביותר,
יער }{

אולגה אמר/ה...

אוי הרעיון עם החצילים מצויין! אף פעם לא אכלתי פיצה עם חצילים אבל זה ממש מפתה :)

fairy_mi אמר/ה...

יאממממ כמה טעים! הרגת אותי
אין כמו תמונות של פיצה טרייה כדי להעביר אותי על דעתי
חייבת ללכת לחפש במטבח משהו דיאטטי
לפני שיהיה מאוחר מדי...

מיקוש אמר/ה...

ויי ויי הפיצות נראות נהדרות
כבר כמה פעמים שמעתי על הפיצות של גירון, חייבת לנסות!!
שלך ממש ממש ממש מגרות.

רבקה אמר/ה...

וווואווו
נראה כל כך טובבב!

רבקה אמר/ה...

איך אני מפספסת את כל הדברים האלה?!?! ;)

מיה אמר/ה...

זה נראה מעולה! טוב, כרגיל יש לי שאלות :-)... מה זה קמח שטיבל כאן בארה"ב? והשאלה השנייה - התבנית, אופים איתה את הפיצה בתנור? (סליחה אם אני מגלה כאן בורות...)

תודה ושבוע טוב!

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה יקירה

אילנית12

פנינהט אמר/ה...

פונצ'י מה יהיה מה?
תביאי כל הזמן דברים שאסור לי? חחח
מחפשת בצק פיצה עם קמח מלא נראה לך שיצא טוב? יש בכלל דבר כזה?

Magi Glucker אמר/ה...

הפיצה נראית מרהיבה, פשוט מעוררת תאבון. את מצלמת כל כך יפה.

מגי

Roniti אמר/ה...

יפתי
אני בטוחה שהפיצה אצלך תצא אפילו ברמות מופלאות יותר
אחת הפיצות הכי טובות שאכלנו עד כה
ותאמיני לי בניו-יורק אוכלים המון פיצות
איזה כיף היה להתעסק עם הבצק ליצור ולאכול פשוט ממליצה

נשיקות }{

Roniti אמר/ה...

תודה אולגה :}
השילובים אצלנו הם מוטרפים ואין סופיים
האפרוחון אוהב עם תירס, הבינוני עם פסטה (כן כן עם פסטה סלילים) הגדול רק עם זיתים ירוקים מגולענים ושלא יהיו בקרבת השחורים
והבעל חצילים
אז מגשי הפיצה אצלנו רק מתרבים.

תודה לך }{

Roniti אמר/ה...

תודה לך פייתי
כשנדמה שכבר ניסיתי את הכל ושום דבר לא יהווה חידוש לי, פתאום באה פיצה והופ אני מאוהבת מחדש..

שידור נוסף ישוחזר ביום שבת - אירוח איטלקי למהדרין :}

ערב משובח!

Roniti אמר/ה...

תודה לך מיקוש
ממליצה בפה מלא פיצה
הבצק פשוט אחד היפים והנעימים לעבודה שיש.

בהצלחה וערב נהדר :}

Roniti אמר/ה...

רבקה'ליס
יום שבת נכין שוב }{

Roniti אמר/ה...

נראה לי רבקוש שאת פשוט שכחת את הכתובת שלנו פה... להזכיר לך על דפי הבלוג או שאני אשלח לך SMS ?

בואי כבר קרצ !!!
}{

Roniti אמר/ה...

היי מיה, תודה רבה לך
האמת אני הבאתי את המתכון כלשונו
אבל השתמשתי בקמח GOLD ויצא נפלא
אחד הבצקים הנעימים הטובים והמתמסרים כל כך לעבודה שפשוט נהניתי לעבוד איתו.
כן יש תבניות לפיצה עגולות מיוחדות לאפייה בתנור, ואם אין לך את יכולה להשתמש בתבנית נשלפת של העוגה, הפיצה תצא אמנם קטנה בקוטרה, אבל עדיין עגולה ויפיפיה.

בהצלחה יקירתי.

Roniti אמר/ה...

תודה אילנית/דליה יקרה שלי
ברוכה הבאה לבלוגי
שמחה שאהבת
}{

Roniti אמר/ה...

פנינה יקירתי
מבטיחה לך שבמיוחד בשבילך אני אכין פיצה מקמח מלא, ביקרתי בזמנו באיזה בלוג אני רק ארענן את הזיכרון ואלך להכין אחד לטובתך

נשיקות לערב נהדר :}

Roniti אמר/ה...

ואוו איזה אורחת
ברוכה הבאה מגי
תודה על המילים החמות ועל הביקור
שמחה שאהבת }{

Gal Cohen אמר/ה...

ezze bassa, i missed this beautiful pizza! tov, kore! but hopefully this kind of thing will happen less frequently! <3 

Roniti אמר/ה...

Thank you babylove
I hoped that the pizza I just made you tonight satisfied you
for you - everything }{

עינב אמר/ה...

היי יש לי שאלה לגבי העוגת חמאת בוטנים ושוקולד (היה עלייה שרשור בפורום קינוחים ומנות אחרונות) האם העוגה יותר מידי מתוקה? אני רוצה להכין אותה אבל גם יהיו אנשים מבוגרים ואני רוצה לדעת האם זה לא יהיה מתוק מידי.

תודה רבה.

Roniti אמר/ה...

הי עינב, ברוכה הבאה :)

העוגה לא יותר מדי מתוקה
כיון שהציפו חמאת בוטנים מלוח ומעדן מאוד את הטעמים
אם יש מי שאוהב אצלכם חמאת בוטנים - זאת העוגה האולטימטיבית היא נהדרת וטעימה וכל כל קלה להכנה למרות שנראית מורכבת כל כך.
ממליצה
ויום הולדת שמח :)

עינב אמר/ה...

אוקיי, תודה רבה לך!

Roniti אמר/ה...

בהצלחה יקירתי
שתפי אותי אם תכיני איך יצא :}

סוף שבוע קסום!

CAHİDE אמר/ה...

Mmmm'Çok lezzetli.Eline sağlık...

CAHİDE אמר/ה...

Harika olmuş!

Roniti אמר/ה...

teşekkür ederim, sağol :)

עוד אחת אמר/ה...

טוב,
אז עשינו את הפיצה (ליתר דיוק, בעלי לש את הבצק במו אצבעותיו, אני הכנתי לי את הרוטב).
מעולה!!!
תודה :)

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את הפיצה אתמול, ההורים שלי כ"כ נהנו שהם לא הפסיקו לשבח אותה כל הערב :-)

אז תודה רבה גם ממני, על הפוסט הזה בפרט ועל הבלוג שלך בכלל!

פפי אמר/ה...

לא כתוב כלום על התפחת השמרים
האם לא מתפיחים אותם?
מוזר

אנונימי אמר/ה...

בצק מעולה..!!
האם אפשר אותו בצק להכין מקמח מלא (או מעורב)?

אנונימי אמר/ה...

מעולה מעולה.. מומלצת בחום!!:)

Ayelet אמר/ה...

בלי התפחה?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife