יום חמישי, 2 באפריל 2009

סורבה תות שדה





העונה של התותים עכשיו בשיאה
בכל מקום מוצגים סלסלות תותים אדומים מגרים עסיסים, רק להגיש את היד ולקטוף (לקנות..)


רציתי להכין קינוח עם תותים, משהו קליל שיתלווה לעוגה שכבר הוכנה ולא יכולתי להחליט במה לבחור
כל כך הרבה רעיונות וקינוחים שבכולם מככבים התותים, מוס תות שדה, קציפת תות שדה וסורבה תות שדה, כיון שהסורבה הומלץ בבלוג "בישול בקצב הסלסה" של אריאלה מלכת המתכונים שממנה כבר אימצתי בעבר תפריטים מנצחים, החלטתי לנסות בפעם הראשונה להכין סורבה תות שדה.

האמת, פעם אחת אכלנו סורבה במסעדה מפוארת בין מנה אחת לשניה, הסורבה הוגש לנו לנקות את הגרון לטעמים חדשים אחרי המנה העיקרית, ועצם הרעיון מצא חן בעיני - החלטתי להכין.

קינוח נהדר לארוחת החג, קליל וטעים שיעזור לעכל את האוכל.

סורבה תות שדה - מקור והשראה פאפי, עם מעט שינויים שלי

1 כוס סוכר
1 כוס מים
4 כפות מיץ לימון
250 גרם תות שדה נקי וחתוך
1 כף סירופ פטל (לא חובה)
נענע לקישוט

אופן ההכנה
  • בסיר קטן על להבה בינונית להמיס את המים והסוכר תוך בחישה מתמדת עד שהסוכר נמס לחלוטין בתוך המים ולצנן.
  • את התותים הנקיים מרסקים למחית חלקה בבלנדר
  • מוסיפים את סירופ הסוכר למחית הפרי מוסיפים מיץ לימון וסירופ פטל מערבבים היטב ומעבירים לקערת פלסטיק רחבה בפריזר לשעה.
  • אחרי שעה מעבירים לבלנדר, מרסקים , מחזירים לקערת הפלסטיק, או לכלים איתם רוצים להגיש את הסורבה ומקפיאים שוב עד למועד ההגשה.

אפשר לעטר עם תות, או עלי נענע טריים
אפשר להוסיף למחית הפרי קרח כתוש וכף מי ורדים
אפשר לשלב יותר מפרי אחד בסורבה

היה מאוד מאוד מאוד טעים




15 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מאמי, לא נשלח מייל לבלוג, שתדעי...
מזל שכתבת לי, אחרת הייתי מתעצבנת.
יפה ומדהימה שלי... הסורבה שלך עוד יותר יפה משלי.
מחר פאפי בא לבקר אותנו, אז אראה לו עד לאן המתכון שלו הגיע.
את מלכה אמיתית.
תודה יפה שלי על הפירגון.
אני מאודדד בחיבק.
אבל כשאני מתכוונת למאוד, זה מאוד מאוד, כן?
נשיקות לכולם.
שבת שלום אחותי.
ארי.

אנונימי אמר/ה...

לא הצלחתי להיכנס לניק שלי משום מה... ולכן אני פאקינג אנונימית...

Roniti אמר/ה...

יקירתי תודי לפאפי בשמנו
הצלחה רבתית, טעים כל כך שהיום הילד שלי שאל לא נשאר מהגלידת תות הטעימה ?
תודה לך על השיתוף.
המתכונים שלך מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם!
נשיקות ושבת נהדרת לכולכם }{

Roniti אמר/ה...

חחחחחחחח
הכי יפה את שאת מקללת...

נטלי אמר/ה...

אחחחח זו כבר הפעם השלישית שאני אומרת, אבל זה פשוט נראה מעולה!!!!:-)

תודה על המתכון!
נטלי

Roniti אמר/ה...

תודה לך נטלי
שיהיה חג שמח וטעים :}

אנונימי אמר/ה...

איזה יופי אחותי נראה מגרה ברמות על
ישר כח
נשיקות

Roniti אמר/ה...

תודה לך אחותי
תנסי זה טעים טעים
ואפשר להוסיף קצת אלכוהול למבוגרים שבנינו ואז זה בכלל פיצוץ אמיתי !!!

fairy_mi אמר/ה...

יפיוף :) צבע נפלא! אין כמו תותים
ואני בדיוק נכנעתי השבוע והכנתי לי ריבה טעימה, שכבר רובה נזללה

Roniti אמר/ה...

בתיאבון לך פייה,
אין כמו תותים - פשוט פרי שאי אפשר לעמוד בפניו :-)

רבקה אמר/ה...

מדהים!

Roniti אמר/ה...

נכון רבקה?
מזל שיש לי אותך פה שטועמת ומגיבה
נשיקות }{

Unknown אמר/ה...

פונצי הכנתי את הסורבה..

ממש מעולה!!!תודה לארי ובמיוחד לפאפי...

אחלה רעיון מרענן והצבע מהממם...תודה!!

נשיקות
שונטי

Roniti אמר/ה...

לבריאות שונטי יקירתי , ראיתי בחלבי את התמונות - יצא לך מדהים!!!
חג שמח וטעים ביותר!

אנונימי אמר/ה...

אחלה של מתכון לסורבה תות ברמה שלא היתה מביישת אפילו את ד"ר לק

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife