יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

ספרה - עוגת סולת



עוגת סולת ליוותה אותי בכל הילדות
יש אמהות שמתמחות בעוגות גבינה, אחרות בפאי פירות וכאלה שמכינות ספרה הכי טעים בעולם
זה זיכרון הילדות שלי, עוגת סולת רטובה בסירופ מתוק שמתנגת עם כל ביס בפה..

יש אין סוף סוגים של עוגת הסולת
יש את העוגה של אמא שלי שהיא נמוכה דחוסה מתוקה ומעוטרת בחצי שקד
יש את הישראלית המשלבת קמח ותפוזים וסולת
ויש את זאת שהיא קצת מזה וקצת מזה והכי טעימה לי, אז הנה עוגת טעמים נהדרת!




עוגת ספרה - סולת

1 כוס סוכר
1 כוס קוקוס
1 כוס קמח
1 ו-1/2 כוסות סולת
2 כפות בוטנים קצוצים
2 שקיות אבקת אפייה
1 ו-1/2 כוסות מיץ תפוזים טרי
1 כוס שמן
4 ביצים

לסירופ
1 ו-1/2 כוס סוכר
2 כוסות מים
2 כפיות מי ורדים

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

בקערת המיקסר מערבבים סוכר, קוקוס, קמח וסולת
מוסיפים את הבוטנים ואבקת האפייה ומערבבים שוב.

מוסיפים בהדרגה את מיץ התפוזים השמן והביצים ומערבלים לתערובת אחידה.

מעבירים את הבלילה לתבנית מלבנית פיירקס משומנת ואופים כ-45 דקות.

בזמן שהעוגה נאפית בתנור, מכינים את הסירופ

בסיר קטן על להבה בינונית מערבבים סוכר מים ומי ורדים כ-20 דקות עד שהסוכר נמס לחלוטין.

שופכים את הסירופ על העוגה בעודה חמה, מצננים וחותכים למלבנים.

בתיאבון!






3 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

בדיוק כך אני אוהבת אותה: נמוכה, דחוסה ומעוטרת בשקד.
איזה יופי של חשק הבאת לי עכשיו.....
כבר מעבירה את המתכון לעדי, הבת שלי, שתפנק אותי השבת (אסור לי לעמוד, אז שהיא תכין...)
קיצור- תגידי לדיר מאמא שהיא שיחקה אותה (וברור שגם את).
אוהבת, מחבקת ומתגעגעת מיליארדים.
ארי

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

יאאאא, איזה מותק את שהעפת את הקודים המרגיזים ...
מלכה!!!

רבקה אמר/ה...

איזה חתימה יפה פתאום ראיתי שכתוב
pontch

אממ והעוגה הזאת נשמעת מענינת!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife