יום שבת, 3 ביולי 2010

פאי דובדבנים




כשאמרתי לאיש שלי שמתחשק לי דובדבנים לא חשבתי לרגע על ההפתעה שהוא יעשה לי למחרת
"במקרה" הוא היה בחנות פירות שקיבלה סחורה והחליט להפתיע אותי עם ארגז דובדבנים טריים -
8 ק"ג דובדבנים אם לדייק..
דובדבנים יפיפים מתוקים עסיסים מדהימים
אבל מה עושים עם כל כך הרבה דובדבנים?

חצי בוקר גילענתי מחצית מכמות הדובדבנים, הידיים הפכו להיות אדומות הציפורניים סגולות שחורות
והקערה התמלאה בדובדבנים בשרניים מתקתקים.

החלטתי על מאפיינס דובדבנים של רוני ונציה
פוקצ'ת דובדבנים של קפה רנואר
עוף בדובדבנים שאילתרתי ברגע
פאי דובדבנים (ליום העצמאות)
וריבת דובדבנים - שקשה להפסיק ללקק...

אז מתחילים ?


פאי דובדבנים - בצק אלים

200 גרם חמאה קרה
2 וחצי כוסות קמח לבן
1 כפית סוכר
1/2 כפית מלח
1/2 כוס מי קרח
1 ביצה טרופה להברשה

מלית דובדבנים
5 כוסות דובדבנים מגולענים
1/2 כוס סוכר
2 כפות קורנפלור
2 כפות מיץ לימון

אופן ההכנה:
בקערת מעבד המזון מערבלים קמח חמאה מלח וסוכר עד לתערובת פירורית,
מוסיפים את מי הקרח וממשיכים בפולסים
לערבל עד לקבלת בצק אחיד.
ליצור דיסקה שטוחה לעטוף בניילון נצמד ולאפסן לשעה במקרר.

בינתיים לגלען את הדובדבנים (הדרך הכי קלה אם אין מלגען אמיתי) לדחוף צ'ופסטייק -
מקלות אכילה סיניים לקצה,
ולדחוף את הגלעין החוצה.
להעביר לקערה לשפוך את מיץ הלימון הסוכר והקורנפלור ולערבב מעט
להניח בצד.




אחרי שעה שהבצק במקרר מספיק קר לרדד אותו לעלה דק ולכסות תבנית של פאי
לא להשתמש בכל הבצק, יש להשאיר מעט כדי לכסות את הפאי.

לשפוך את מלית הדובדבנים מעל הבצק ולאפסן שוב במקרר.

בינתיים משטחים את יתרת הבצק לכיסוי הפאי, אפשר להשאיר אותו יחידה שלמה,
ואפשר ליצור קליעת שתי וערב על ידי חיתוך רצועות הבצק וקליעתם - הנה דוגמא מאויירת.



להבריש את הפאי בביצה הטרופה ולהכעניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-45 דקות.



אפשר להגיש חם בתוספת כדור גלידה וניל (זהירות חם והמלית תהיה נוזלית)
או להגיש מקורר כשהמלית כבר מתקשה.




חג שמח
ובתיאבון

6 תגובות:

הדס אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Winnie אמר/ה...

הפאי שלך נראה פשוט יפהפיה !!

אנונימי אמר/ה...

נראה כל כך טעים שאני רוצה ביס עכשיו

חגית343

fairy_mi אמר/ה...

איזה פאי יפהפה
מקסים מקסים!
כל כך אוהבת אותם כשהם קלועים בשתי וערב בעבודת יד
מעלה חיוך על הפנים :)

רבקה אמר/ה...

נראה לי התחלתי לראות דובדבנים בעיניים
חח
מדהיםם! ממש

סלסלת פירות אמר/ה...

כל המתכונים ממש עושים חשק לאכול (פחות את האוכל שלי, יותר את האוכל שלך)! בנוגע לפאי- תמיד רציתי לעשות את הגימור הבצקי של השתי וערב, אבל בכל פעם זה מסתבך לי אז אני מפוררת פירורי בצק (סטייל קראמבל) במקום. יש לך אולי טיפים לטבח המתקשה?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife