יום שני, 4 בינואר 2010

פנה קוטה


לפעמים הארוחה היא רק תירוץ בשביל הקינוח....

להתחיל את השנה החדשה עם משהו מתוק יפה ואישי
כמה פשוט מרשים וטעים?

דונאלד טראמפ אומר שהכל עניין של מיקום בחיים Location
ואני אומרת שבאוכל הכל ענין של איכות והגשה
פינוק קטן מושחת ומתוק כשבאמת רוצים משהו טעים בלי הרבה התעסקות במטבח ושתמיד יצליח, פנה קוטה (באיטלקית שמנת מבושלת) וזה כל הסיפור לבשל שמנת וסוכר ביחד להוסיף ג'לטין ולקרר אני הלכתי כמה צעדים קדימה הוספתי ומי ורדים בתוספת צבע מאכל


מתכון מסודר :
2 קופסאות שמנת מתוקה
1 מקל וניל או כפית תמצית וניל
חצי כוס סוכר
1 שקית אבקת ג'לטין (כפית וחצי)

לרוטב מי ורדים
חצי כוס סוכר
חצי כוס מים
1 טיפה צבע מאכל אדום


הכנה:
על אש קטנה מבשלים את השמנת, מערבבים כל הזמן
(בזמן שהשמנת מתבשלת ממיסים את הג'לטין (בחצי כוס מים רותחים, בוחשים כל הזמן למניעת גושים)
מוסיפים לשמנת את הסוכר, חותכים לאורך את מקל הוניל ובעזרת הסכין מוציאים את גרגרי הוניל ושמים בשמנת.
ממשיכים לערבב עד לרתיחה ואז מכבים את האש.
מוסיפים את הג'לטין ומערבבים היטב.
מוזגים לכלי הגשה, אני השתמשתי בתבנית סיליקון פרחים אישיות.
מכניסים למקרר לפחות לשעתיים עדיף יותר.


להכנת הרוטב להמיס את הסוכר והמים על אש קטנה עד להמסה מוחלטת של הסוכר להוסיף טיפה של צבע מאכל לצנן ולעטר את הפנה קוטה. הערות :
היה לי מאוד קשה לחלץ את הפנה קוטה מתבנית הסיליקון, השתמשתי במגבת עם מים חמים מעל ועדיין היה קשה. חלק נשבר בעת החילוץ.
בפעם הבאה אני אנסה בתבניות חד פעמיות אלומניום שאפשר לגזור מסביב.



10 תגובות:

יובל אמר/ה...

איזה יופי הצורה של התבנית... נראה מגניב לגמרי. אני תמיד מכין פנה קוטה בכוסות פלסטיק חד-פעמיות (של שתיה קרה) ואח"כ באמת גוזר את הכוס מסביב - זה יוצא גבוה ויפה, אבל השתגעתי מהצורה שמתקבלת עם התבנית של הפרחים - נראה לי שהחריצים יכולים להיות מקום מעולה לרוטב, לא?

מעניין אם יש איזו דרך לעזור לתבנית לשחרר את הפנה קוטה אחרי שהיא מוכנה, נראה לי חבל לוותר על זה כל כך מהר...

יובל

Roniti אמר/ה...

תודה רבה יובל
לגמרי צורת הגשה יפיפיה
רק שהיה לי צרות צרורות להוציא את הקינוח ממנה.
מישהי כתבה לי שצריך לשמן את התבנית מעט, אני אלך לחפש פתרונות ואבוא לכתוב כאן.

תודה רבה לך
יום משובח :}

מרילין איילון אמר/ה...

YYY ניראה משוגע!

מרילין איילון אמר/ה...

משגע כמובן...רק זה שאוכל נהיה משוגע (-:

אהבתי מאוד גם את צורת ההגשה!
תבניות עם פיטולים כאלה זה באמת קצת בעיתי בחילוץ...

fairy_mi אמר/ה...

איזה קינוח מקסים!
מתה על פנה קוטה וההגשה הרסה אותי-
כל כך יפים הורדים הללו, שאפו
ויחד עם הרוטב האדמדם ממש מזכיר מלבי :)

Roniti אמר/ה...

תודה מרילין יקירתי
שבוע נפלא :)

Roniti אמר/ה...

חן חן פיית הקסמים
משחקת עם האוכל - ולפעמים גם מצליחה
}{
שבוע קסם.

רבקה אמר/ה...

זה מזכיר לי מלבי
ואווו זה נראה ממממממש טעים!!

Roniti אמר/ה...

רבקה'less
זה מזכיר לי שהמון זמן לא היית פה
ואני מיס יו.
נשיקות
}{

אנונימי אמר/ה...

שכחת להוסיף את מי הורדים לרוטב...

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife