יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

עוגיות תות שוקולד לבן








בבית אצלנו כמעט תמיד יש מאפה תוצרת בית
יש משהו בריחות בטעמים בהרגשה, שאף תוצרת חנות לא תשתווה אליה ואל האהבה הזאת שלי.

חופשת חורף עכשיו, הילדים בבית ומן הסתם מצבור הטעימים מתחסל בקצב מהיר יותר.

חזרתי אתמול מהעבודה בידיעה שאני הולכת לאפות עוגיות שוקולד צ'יפס ועוגיות ביסקווטי פיסטוקים, אבל שכחתי שהשתמשתי בכל הפיסטוקים וגם שוקולד צ'יפס כמעט ולא נשאר..
בדקתי במזווה ומה שהיה שקית תותים מיובשים (שאני מוסיפה לגרנולה לפעמים) ושוקולד לבן - איזה שילוב קטלני וטעים..



עוגיות תותים ושוקולד לבן

3/4 כוס סוכר
220 גרם חמאה רכה
2 כוסות קמח לבן
1 כפית תמצית וניל
1 כפית שמנת מתוקה
1/4 כפית מלח
1/2 כוס שוקולד לבן קצוץ
3/4 כוס תותים מיובשים, חתוכים קטן

אופן ההכנה:
לחמם תנור ל-170 מעלות.
לכסות תבנית תנור בנייר אפיה.
במעבד מזון לעבד סוכר במשך 10 שניות.
בקערת המערבל לערבל סוכר וחמאה במהירות נמוכה עד לתערובת אחידה.
להוסיף קמח, תמצית וניל, שמנת מתוקה ומלח ולהמשיך לערב
כאשר העיסה כמעט הופכת לבצק להוסיף את חתיכות השוקולד הלבן ואת התותים ולערבב בעזרת כף להטעמה מוחלטת.
על משטח מקומח קלות ללוש ביד את הבצק למשך דקה.
לשטח לדיסקה לעטוף בניילון נצמד ולאפסן במקרר ל-30 דקות.

לרדד את הבצק לעלה בעובי 1/2 אינץ' ובעזרת קורצן עוגיות עגול לקרוץ עוגיות.
להעביר לתבנית התנור, להעלות את חום התנור ל-180 מעלות ולאפות כ-30 - 40 דקות או עד שהעוגיות מזהיבות.
לצנן היטב לפני הוצאת העוגיות מהמגש ולפני ההגשה.



10 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

תותים מיובשים ?
אני רוצה גם !!!!!!!!!
זה נשמע לי אורגזמתי במיוחד וזה לא מתאים שאת שם, אינעל אחותך (לא חן, את חן אני אוהבת...)
יאללה , בואי כבר !!!!!!!
אוף, אתך !

כפריתה, זה נראה, זה נקרא וזה מדומיין לי פצצות.
אבל מאיפה אביא פאקינג תותים מיובשים ?
אינעל אחותך (לא חן, כבר אמרתי...)

יאללה, אני הולכת להכין לי קפה, רוצה גם?

יובל אמר/ה...

אוקיי, שני דברים - דבר ראשון, את התגובה הראשונה קראתי ובאמצע, איך שהמרתי ל- "אורגזמתי במיוחד", אמרתי לעצמי - מי כתב את זה, אריאלה? אז כן, הפלא וופלה - אריאלה - תותים מיובשים זה דווקא לא כזה קשה להשיג... לרוב בחנויות טבע אפשר להשיג, ובחנויות מכובדות של פירות יבשים ופיצוחים (ובטח בלווינסקי).

ולגבי המתכון עצמו - לדעתי הגיע הזמן שתחזרי הביתה. זהו, התחלת לכתוב מתכונים באמריקאית. מה זה לרדד בצק לעובי 1/2 אינץ'??? המזל הוא שאני מת על עוגיות עם שוקולד לבן בכל צורה... נראה מעולה!

יובל

fairy_mi אמר/ה...

אין ספק שזה שילוב קטלני!
גם אני הכנתי עוגיות בשילוב הטעמים הזה כשנתקלתי לראשונה בתותים המיובשים וזה בהחלט יוצא הורס.
העוגיות שלך נראות טעימות כל כך
ומסכימה איתך בהחלט
אי אפשר בכלל להשוות עוגיות תוצרת בית לקנויות-
ניחוח האפייה שעולה בבית, התוצרת הטרייה והנהדרת - אין שני לה.
חורך נעים יקירתי :)

Unknown אמר/ה...

איזה יופי של עוגיות ממש תהווה לעיניים אחותי שלי.
רק עצוב לי שכולם מקללים אותי :(
מה אני פאקינג אשמה??? כולה תותים מיובשים...
עלי אריאלה רק תגידי מתי את באה לקחת.
נשיקות חן אחותך

שירי רובינסקי אמר/ה...

מאז שראיתי את העוגיות האלה, אני לא מפסיקה לחשוב עליהן. אני רק מחכה עכשיו להזדמנות שמישהו יבוא לבקר כדי שתהיה סיבה טובה להכין.
בנתים אקפוץ לחנות טבע לקנות את התותים.

תודה תודה

Roniti אמר/ה...

מה הבעיות ארי יקירתי
תותים? בואי אתן לך תותים :)))
גם חן אוהבת אותך, איך אפשר שלא!!

מזל טוב יקירתי תכיני קפה אני אביא את הקוקיי'ס.

נצ'יקות ביבי!

Roniti אמר/ה...

היי יובל, חחחח קוראת ומחייכית...
מי חוץ מארי הלוחמת בדרכים :)

צודק, נראה לי שבאמצע בין המרות פרנהייט אינצ'ים ואונזים הלכתי קצת לאיבוד.

שמחה שאהבת - תודה ושנה נהדרת חדשה!

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיית האגדות
שנה נהדרת ועשור מדהים לך
נשיקות והמשך עשיה אפיה ויצירה מבורכת.

}{

Roniti אמר/ה...

חן יפה שלי :}
רק להכיר אותך ולהתאהב בך!
עוגיות נהדרות ותותים יבשים שוס במאפים.

שנה טובה אחות שלי, כל שתרצי לו יהיה!

Roniti אמר/ה...

הי שירי, כמה כיף לקרוא תגובות כמו שלך.
עדכני בטעמים וכתבי לי איך אהבת את העוגיות, אצלנו הן התחסלו מהר מדי..

שנה חדשה טובה ונהדרת לך!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife