יום שני, 7 בספטמבר 2009

עוגת עקיצת הדבורה



בסוף השבוע הזה חגגנו שוב ימי הולדת
רוב בני המשפחה נולדו בימי הקיץ ואצלנו החגיגות הם אחד אחר השני...
הבכור התחיל בסבב אני המשכתי והיום האפרוחון הקטן שלי התעורר ליום חדש ולגיל חדש - מזל טוב בייבי!

חשבתי שלא אאפה לפחות לא ליום ההולדת שלי, אבל הידיים גירדו לי והייתי חייבת לפחות עוגה אחת
בסוף סיימתי עם 3 עוגות, עוגה אחת הלכה יחד איתנו לחמים שלי שם חגגנו, עוגה נוספת היא עוגה עקיצת הדבורה שהילדים לא הסכימו לוותר והתלהבות רבה נרשמה, והבוקר עוגת מוס שוקולד שהאפרוחון ביקש וקיבל.

עוגת עקיצת הדבורה של היהלום שבכתר נהדרת ושונה, הבסיס החמאתי הפריך משהו, והציפוי קפה שמנת שנותן לה את העקיצה והטעם הנהדר.



עוגת עקיצת הדבורה - היהלום שבכתר

בסיס העוגה:
3 ביצים
1 וחצי כוסות סוכר
1/4 חבילת חמאה
1 וחצי כוסות קמח תופח
1/4 כוס חלב

מלית :
1 שמנת מתוקה
1 אינסטנט פודינג וניל
1 כוס חלב

לקרם:
5 כפות סוכר
5 כפיות נס-קפה
2 וחצי כפות שמנת חמוצה (שמנת של פעם)
1 כף חמאה
1/2 כוס אגוזים קצוצים גס

הערה: אפשר להכפיל את חומרי הקרם ואז מתקבלת תערובת ועשירה.

אופן ההכנה:

להקציף את הביצים והסוכר במיקסר.
להמיס 1/4 חבילת חמאה במיקרוגל ולהוסיף לתערובת שבמיקסר.
להוסיף את הקמח והחלב, לערבב היטב ולצקת לתבנית האפיה.
לאפות בחום בינוני 180 עד שמזהיב, בערך 25 דקות אפיה.
לצנן את העוגה לחלוטין.
לחצות את העוגה לשניים.
להקציף את חומרי המלית לצקפת קשה ולמלא את העוגה.
לבשל בסיר קטן על להבה בינונית את כל חומרי הקרם במשך 5 דקות.
לשפוך את הקרם על העוגה.
לשמור במקרר שעתיים לפחות לפני ההגשה.

הערות:
לאפות בתבנית אפיה בגודל 26. למי שמעוניין בעוגה גבוהה יותר, יש לאפות בתבנית 24.
אני עיטרתי את העוגה בנטיפי שוקולד צ'יפס לבן.


מזל טוב !

15 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מזל טוב אפרוחון שלי עד 120 שנים והלוואי שכבר אתן לך את הנשוקים והחיבוקים על אמת כמו שביקשת בטלפון
נשיקות
חן ישראל

נטלי אמר/ה...

נראה פשוט מעולה! ובעיקר קליל מאוד:)
שיהיה שנה טובה וכמובן מזל טוב!!

נטלי

שירלי נמש אמר/ה...

יקירתי, מזל טוב ושיהיה לכם תמיד רק בשמחות!
העוגה נראית נפלא! יצאה לך יפיפיה אמיתית. גם אני הכנתי אותה בעבר, וזו לגמרי עוגה מנצחת.
חבל שיהלומה נעלמו עקבותיה, מקווה שהכל טוב אצלה.
אלופה!!

fairy_mi אמר/ה...

שאפו על הביצוע פונצ'ית, העוגה נראית מדהימה!
ונראית מושלמת לראש השנה (בתור אחת שלא חובבת במיוחד עוגות דבש זה בהחלט השידרוג המתבקש).
כמה עוגות הכנת שתהיי בריאה :) כל הכבוד על התושייה
כבר אמרתי שאת אמא נפלאה? :)

אימוש5 אמר/ה...

העוגה נראית מדהימה!
לביתי הגדולה יש היום יום הלדת.
הפתעתי אותה בבי"ס...
מזל טוב לכל החוגגים
שאלה 4\1 חמאה= 25 גר'? (מספיק?)
שנה טובה!

Unknown אמר/ה...

וואוו אני בהלםםםםםם כן זאת אני יהלומה ולא נעלמתי ממש לא אני כאן כל הזמן רק עם הפוגות.

נכנסתי לאוכל חלבי וראיתי את השרשור ולחצתי על הקישור לתמונות נוספות ופתאום אני רואה שמישהי זוכרת לי חסד נעורים.

הבן שלי חלה בסרטן נלחמנו שנתיים ואנחנו עכשיו אחרי הכל הבראנוווו. ברוך השם.

יהלומה תמיד תשאר קיימת.

מזל טוב לפיצי. אחלה תמונות. כל הכבוד על הקרדיט.

Roniti אמר/ה...

לימור יקרה
כל כך ריגשת אותי
קודם כל המון בריאות!!!
שתהיה לכם שנה טובה מתוקה מאושרת ושמחה
בטח שנזכור לך חסד נעורים העוגה מדהימה וטעימה.

תודה רבה
נשיקות ואיחולים מכל הלב }{

Roniti אמר/ה...

חנושי אחותי היקרה
אמן ואמן
הוא עדיין מחכה לנשיקות.

תודה יפתי
אוהבים אותך!!
}{

Roniti אמר/ה...

הי נטלי
לגמרי קל טעים ושונה, אהבתי את הקרם שנתן עקיצה לעוגה ושינה את הטעם המוכר.

נשיקות
שנה טובה ותודה
}{

Roniti אמר/ה...

שירלי מופלאה ונהדרת
תודה על המילים החמות
לגמרי עוגה טעימה שונה ומיוחדת
אהבתי ביותר.

והנה העולם קטן ויהלומה ביקרה אצלי עם בשורות טובות.

לשנה טובה מאושרת וטעימה }{

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיית קסמים
בדיוק אתמול אמרתי לאישי היקר שאני בטוחה שאת תהיי אמא מדהימה, אם ככה את בתור נשואה טריה איזה אמא מופלאה תהיי.
וכמה כיף יהיה לילדים שלך.

תודה לך יקירתי
שנה מתוקה נהדרת טעימה ומיוחדת
}{

Roniti אמר/ה...

מזל טוב אימוש
שיהיו רק ימים של חגיגות עוגות ובשורות טובות.
אני הכנתי ב-25 גרם חמאה ויצא נהדר.

מקווה שעזרתי
נשיקות שנה טובהומזל טוב לאפרוחונית }{

רבקה אמר/ה...

אהבתי תשם=]
ויאמיי
מזל טובבבב

Roniti אמר/ה...

חחחחח
אני עדיין מנסה להבין למה קוראים לעוגה ככה ומצאתי כל מיני סיבות, אולי הקפה שהוא לא הכי מתוק בציפוי נותן את העקיצה??
זאת העוגה שאכלתן לפני האימון.. :))))

נשיקות יפתי.

fairy_mi אמר/ה...

תודה יקירתי :)
מקווה מאוד שכך יהיה, כאשר יהיה..
מה שכן אני בטוחה שיהיה תענוג שיהיה לי למי לבשל ולאפות , חחחח
החלום שלי זה להכין עוגיות עם הילדים :)
כי דווקא לאמא שלי אף פעם לא היתה סבלנות ללמד אותי כלום במטבח
ולהיפך - תמיד גורשתי משם כדי שלא אלכלך ואעשה בלאגן
אולי דווקא בגלל זה אני אוהבת להיות שם כל כך, חחחח :)
נשיקות!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife