יום רביעי, 22 ביולי 2009

עוגת גבינה בתותים - למעיזים !!!




אחד מאתגרי חבורת האופים והמעיזים שנתנו לנו בחודשים שעברו היה אפיית עוגת גבינה
אתגר שאני מאוד אוהבת בכל מצב
אין דבר יותר כיף מלהכין עוגת גבינה, ברגע שמבינים את הקונספט אי אפשר לטעות בזה העוגה עולה ומצליחה והטעמים, יאממי..
המתכון היה נהדר והעוגה יצאה נפלא
שוב נתנו לנו יד חופשיה בכל הקשור לעיטור, ציפוי - להשתולל להעיז ולהשתגע.

אני החלטתי להשתמש במלאי התותים שהקיץ סיפק לי ואת ציפוי העוגה הכנתי מרעיון של מגי מפורום תפוז, ציפוי ראי תותים עם עיטור קרמלי , יאממי בהחלט

נהניתי להכין ונהנו אצלנו בבית מאוד לאכול


עוגת גבינה -האופים המעיזים

לבסיס
225 גרם עוגיות שוקולד מרוסקות
125 גרם חמאה מומסת
25 גרם סוכר
1 כפית תמצית וניל

לעוגת הגבינה:
3 חבילות גבינת שמנת בטמפט' חדר (750 גרם גבינה)
1 כוס סוכר
3 ביצים גדולות
1 כוס שמנת מתוקה
1 כפית מיץ מלימון
1 כפית תמצית וניל
1 כפית ליקר (איזה ליקר שרוצים יתאים, אפשר לוותר)

אופן הכנה:
1. לחמם תנור ל-180 מעלות.
בסיר גדול להרתיח מים, ולהניח בתחתית התנור.

2. לערבב ביחד את חומרי הבסיס. אפשר לשטח את הבסיס על תבנית העוגה ואפשר גם לצפות מעט את שולי התבנית.
להניח בצד.

3. לערבב גבינות עם סוכר בקערת המיקסר עד לתערובת קרמית.
להוסיף ביצים, בהדרגה, אחד בכל פעם ולערבב עד לאיחוד מוחלט לפני שמוסיפים ביצה נוספת.
להוסיף שמנת מתוקה, תמצית וניל, מיץ לימון ואת הליקר ולערבל לתערובת רכה וקרמית.

4. להעביר את התערובת לבסיס העוגיות המוכן ולנער מעט שהאויר יצא ולא יהיו בועות.

5. לאפות בין 45 ל-55 דקות, עד שהעוגה כמעט מוכנה. העוגה צריכה להיות מעט רוטטת בבסיסה.
לכבות את התנור ולהשאיר את העוגה להצטנן בתנור הכבוי כשעה. השעה הנוספת תתן לעוגה להתייצב יותר.
אחרי שעה להוציא מהתנור, לצנן ולהעביר למקרר.
אחרי שהעוגה קרה לגמרי אפשר לעטר אותה.

ציפוי תותים
2 כוסות תותים טריים חתוכים
1 כפית ג'לטין
1/2 כוס סוכר

לרסק את התותים בבלנדר או מעבד מזון ולהעביר לקערה.
להמסן ג'לטין ב-2 -3 כפות מים להכניס למיקרו ל-5 שניות ולערבב היטב.
להעביר את תערובת הג'לטין לקערת התותים ולערבב היטב. להוציא את העוגה מהמקרר ולשפוך מעל את רסק התותים

עיטור/שערות קרמל
1/2 כוס סוכר
1 כפית מיץ לימון

במחבת כבדה לשים את הסוכר ולהמס אותו עד שיהפוך לקרמל.
להוסיף את מיץ הלימון ולערבב עוד בערך דקה. הסוכר הופך לקרמ לא נוקשה עם יכולת משיכה (חוטי)
בעזרת מזלג להעביר מהקרמל מעל העוגה וליצור עיטורים. מדי פעם לטבול את המזלג בקרמל ולהעביר על העוגה.


לשמור את העוגה במקרר.

טיפ:
מיד לאחר סיום הכנת הקרמל לשטוף במים, כדי שלא ידבק.


12 תגובות:

Unknown אמר/ה...

העוגה מעבר להיותה יפה בתצוגתה (כבוד לצילום) נשמעת טעימה ומתאימה לקיץ. אני עומדת לאפות אותה עוד השבוע.
אודיע על תוצאות.
שיהיה סופשבוע טוב.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

כפרה...
אין, פשוט מאוד אין מילים !!!!
חכי, אני קוראת לרועי, הוא יושב בספה ורואה טלוויזיה... חכי, הוא יגיד לך מה הוא חושב :

להתעלף, אם זה טעים כמו שזה יפה אז זאת העוגה הכי מושלמת בעולם.

את עושה חשק לעשות כל מה שרואים אצלך.

עד כאן רועי ושוב פעם אני ... אני חושבת שכל מה שרוע אמר ממצה את הכול...

כפרה, מהמם, אבל הרבה מאוד מהמם !
שילוב הצבעים והטעמים הפעם הוא בגדר שיחוק אמית.
הדארינג בייקרס הזה מוציא ממך גאונות.
משהו !
אני הולכת על זה בלאנקו !

baronm10 אמר/ה...

אחרי מה שההיא מעלי כתבה...זאת עם המקלדת טורבו מה נשאר לי לומר ?
מה לקרוא לפולניה לשאול אותה מה היא אומרת ?
.....אפילו מרחוק טעים לי
זה אני אמרתי(-:

Unknown אמר/ה...

יו אחותי אזלו לי המילים...
זה לא יאמן אני מתארת לעצמי איך הטעם
בכנות אחותי אני לא מהמעיזים
סורי
נשיקות חן

Roniti אמר/ה...

תודה רבה לך ויקי
אשמח לשמוע איך יצא לך
סוף שבוע נפלא וטעים וברוכה הבאה לבלוגי :-)

Roniti אמר/ה...

ארי מקסימה, לקרוא אותך זה כל פעם חוויה מחדש!
תודה לך מתוקה, אנשים רגילים שמשחקים באוכל ואם זה אפילו מצליח - אז הרווחנו !

תודה לך על המילים
אוהבת אותך!

Roniti אמר/ה...

יקירי אני כל כך שמחה שאתה והפולניה אוהבים, כמה כיף לשמוע
מחכה למתכונים חדשים אצלך...
:)

Roniti אמר/ה...

חנושיייי
תעיזי ותצליחי מבטיחה לך.
אין לך מושג מה האתגר לחודש יולי היה לנו ואיזה מדהים זה יצא.
אני לא יכולה לחכות...
תודה יפתי.

fairy_mi אמר/ה...

עכשיו נזכרת? :) אבל מה איכפת לי, מבחינתי להסתכל עליה כל יום
יפהפיה אמיתי בציפוי האדום האדום הזה
חבל שאין לנו תותים עכשיו

Roniti אמר/ה...

מוטב מאוחר מאשר אף פעם...
חחחח
בתאריך המיועד אני מפרסמת שם, ואז אחרי קצת זמן מפרסמת פה.

תודה לך
}{

bigjack אמר/ה...

עוגה פשוט משגעת ויפיפיה
♥♥♥

Roniti אמר/ה...

תודה לך צחי
כמה כיף שבאת לבקר אותנו פה :)

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife