יום רביעי, 15 ביולי 2009

קוביות עוף בסיגנון סיני

קוביות עוף אחרי טיגון


זהובות ויפות

ימים של חופש בקיץ הם ימים בעייתים כשזה מגיע לאוכל..
הילדים ישנים בשעות מוזרות מתעוררים בשעות עוד יותר מוזרות ואוכלים בין לבין במשך כל היום.
למרות שחם מדי בשביל להכין ארוחות מסובכות, אני מוצאת את עצמי דווקא בימים שהם בבית מנסה להכין דברים חדשים, מתכונים שונים קלים וטעימים והמתכון הבא הוא אחד המתכונים הקלים הטעימים והמוצלחים של הקיץ אצלנו.

אם אתם אוהבים אוכל סיני - זה המתכון האמיתי!

הביאה אותו לפורום תפוז אלינוער מהמטבח של אלינוער ואני שיניתי מעט מכורח הנסיבות (נגמר הקורנפלור...)
הכנתי חלק ברוטב מתוק חמוץ נהדר, וחלק ברוטב בר-בי-קיו.

מתכון נהדר לילדים ולמבוגרים, לאחר הטיגון מערבבים את חזות העוף ברוטב ומעבירים לאפייה קצרה בתנור, אוחחחח אין אחד שלא יאהב ויבקש תוספת - מובטחת הצלחה.

קוביות עוף בסגנון סיני
3 חזות עוף שלמים חתוכים לרצועות/קוביות
מלח ופלפל לבן
1 כוס קורנפלור (אני השתמשתי בתערובת מוכנה לפנקיק - יצא נפלא!!)
1 ביצים בלולה
3 כפות שמן
שמן לטיגון
אופן ההכנה:
לחמם תנור ל-180 מעלות.

בקערה עמוקה לערבב את קוביות חזות העוף במלח פלפל קורנפלור ביצה ושמן בעזרת הידיים עד שהכל מתכסה באופן אחיד
לחמם מחבת כבדה או ווק עם שמן ולטגן כ-3 דקות את קוביות העוף או עד שהם זהובים משני הצדדים.
להספיג בנייר סופג ולהעביר לתבנית אלומיניום של התנור.
להכין את הרוטב.

רוטב חמוץ מתוק
1/2 כוס סוכר חום
7 כפות קטשופ
1/2 כוס חומץ
1 כף רוטב
4 שיני שום קצוצות

רוטב ברביקיו
3/4 כוס קטשופ
1 כף שמן
1 כף חומץ
1 כף רוטב ווסצ'סטר
מעט אבקת שום
1 כף דבש (או סוכר חום)

לערבב היטב את חומרי הרוטב ולתת לזה לעמוד בערך 5 דקות לגיבוש טעמים.

לשפוך את הרוטב על קוביות העוף בצורה אחידה לכסות בנייר אלומניום ולאפות בתנור כ-35 דקות.
(כל אחד מהרוטבים לחוד בתבנית נפרדת).

להגיש בתוספת ירקות או אורז לבן.

בתיאבון!
ברוטב חמוץ מתוק

ברוטב בר-בי-קיו

הערות:
תערובת מוכנה לפנקייק נפלא גם להכנת צ'יקן נאגטס, מתפקד בדיוק כמו קורנפלור.
רוטב בר-בי-קיו - מהאתר האמריקאי לסודות הבר-בי-קיו.

12 תגובות:

אלינוער אמר/ה...

קולולילי

עשית אותי מלאת גאווה ונפוחת חזה כמו טווסה אסלית מישראל


אלינוער

נ.ב. - תודה על הקרדיט

פנינהט אמר/ה...

נראה טעים טעים הבעיה שאני מטגנת רק ממש מוקדם בבוקר לפני שסוגרת את כל הבית, אחר כך קשה לטגן כי הריחות נכלאים בבית.
יחכה כנראה לסתיו

bigjack אמר/ה...

נראה משגע
רק שזה נישנוש מסוכן שאי אפשר להפסיק לזלול אותו :-))

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

נראה נפלא
אני מתה על אוכל סיני וכל הכבוד על הפירגון לאלינוער.
יש לה אחלה מתכונים .
עשית לי חשק לנסות ומן הסתם גם אנסה.
חיבוק גדול יפה שלי.
הולכת אחורה להשלמות...

fairy_mi אמר/ה...

זה נראה ממש טוב יקירתי!
קדחת הנגטס כבר שבתה אותי מזמן אבל עדיין לא הזזתי את הישבן...
כולי מזילה ריר על התמונות הללו :) ממש מתחשק לי, יאממממ

Roniti אמר/ה...

תודה אלינוער וברוכה הבאה לבלוגי :-)
מגיע ביותר, זה הפך להיות האוכל הסיני המועדף אצלנו בבית.

תודה על מתכון מנצח !!!

Roniti אמר/ה...

תודה פנינה :}
מומלץ מאוד , אין ספק שגם בסתיו אני אכין את זה.

שבוע טוב :)

Roniti אמר/ה...

תאמין לי צחי סכנת נפשות..
הקטנצ'יק שלי מבקש כל יום Chinese food מאז שהכנתי בפעם הראשונה..
אבל שווה ביותר. מבטיחה לך !

Roniti אמר/ה...

תודה לך ארי אהובה }{
טעים ברמות, באמת שיחוק סיני אמיתי.

נשיקות
אוהבת.

Roniti אמר/ה...

Go for it fairy, אחד המתכונים הטובים לאוכל סיני עם המלצה חמה של הילדים שלי.
אחרי הנאגטס המדהימים של ארי, זה עוד מתכון שווה וטעים לימים של קיץ.

בהצלחה יקירתי
}{

אורלי אמר/ה...

שאלה - ברוטב חמוץ מתוק כתוב 1 כף רוטב לאיזה רוטב הכוונה?

אנונימי אמר/ה...

לאלינוער שלום,

הכנתי את רוטב הקונפלור אך יצא ממש יבש ולא דיסתי ולכן הוספתי עוד ביצה כדי שיהיה נוזלי מעט ויעטוף את העוף טרם הטיגון.

וכן שפכתי את כל העיסה עם העוף לתוך המחבת וטיגנתי.

האם עשיתי נכון?

אשמח לתגובתך

בתודה

עדן

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife