יום חמישי, 18 ביוני 2009

עוגת שיש





יש לי אוסף ספרי בישול ענקי
ספרים שאני אוספת שאני אוהבת שאני תמיד חוזרת אליהם, אלו האהובים הישנים
אבל, תמיד כשאני אהיה בישראל או בחנות ספרים אני אגש למדף ספרי בישול ואקנה עוד מהחדשים.

כמה שמחתי לקבל את "מיקי שמו, המיטב", ספר נפלא עם הסברים קלים ותמונות משגעות שעושות חשק לרוץ ולאפות..
במשך שבוע כמו ספר מתח טוב הלכתי לישון איתו - מאוהבת.

החלטתי לשחק משחק כיון שכל המתכונים בספר נראים מפתים ומזמינים, לפתוח באיזה עמוד אקראי ולהכין את העוגה/מאפה שיצא לי (נו, רק לילדים מותר לשחק ?)

איזה כיף שהספר נפתח בדיוק בעמוד עוגת שיש בחושה, אהבה ישנה שלי , נשבעת שלא הצצתי.. :-)

עוגה מדהימה, מרקם נימוח ודי דחוס שכל ביס חגיגה חלומית


עוגת שיש קפה וינאית - מיקי שמו המיטב

200 גרם חמאה רכה
2 כוסות סוכר
4 ביצים
3 וחצי כוסות + כף קמח
2 כפיות אבקת אפייה
1 כפית אבקת קפה נמס
1/2 כוס חלב
2 גביעים שמנת חמוצה
1 כפית תמצית וניל
קליפה מגוררת מתפוז אחד (לא חובה)
100 גרם שוקולד מריר קצוץ

אופן ההכנה:
לחמם תנור ל-170 מעלות.
בקערת המיקסר לערבב חמאה וסוכר עם וו גיטרה כ-5 דקות במירהות בינונית. מוסיפים ביצים בהדרגה, אחת אחר השנייה עד שנבלעת בתערובת.
בקערה אחרת לערבב קמח אבקת אפייה וקפה נמס ולהוסיף לתערובת הביצים, לערבל רק עד שנבלעים בתערובת.
להנמיך את מהירות המיקסר, לוהסיף חלב, שמנת תמצית וניל וקליפת תפוז ולערבל עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה.
ממיסים שוקולד על קערת בן מארי.
יוצקים 2/3 מתערובת העוגה לתבנית משומנת, יוצקים מעל את השוקולד המומס ומכסים ביתרת התערובת.
מערבבים בעזרת סכין או קיסם ליצירת מראה השיש.
אופים כ-70 דקות בתנית עגולה או שעה בתבנית אינגלייש קייק, עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש עם פירורים לחים.
שומרים מחוץ למקרר עד 5 ימים.

גיוונים:
מחליפים את החלב במיץ תפוזים
מחליפים את השוקולד המריר ב-150 גרם שוקולד חלב
מחליפים את השמנת החמוצה בגביע יוגורט 3%.

הערות:
אני הכנתי בתבנית פאי ויצאה עוגה יפיפיה והספיק לי לעוד עוגה בתבנית אינגלייש קייק.


9 תגובות:

רבקה אמר/ה...

תגובה ראשונה!!
מדהים=]

Roniti אמר/ה...

תודה יפתי
אוהבת אותך (תזכרי!!!)
בהצלחה במבחן.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

היי מאמוש, ניסים קנה לי את הספר (עם עוד שלושה ספרים באילת). הוא נסע לנופש עם העבודה וקנה לי ארבעה ספרים.
אין לך מושג כמה שמחתי.
החל משבוע הבא אני נכנסת למרתון אפייה מטורף.
אהבתי שאפית את השיש שלך בתבנית הפאי.
שיחוק עולמי סיס.
היא פשוט נראית מהממת.
יאללה אני עפה למיטה כי מחר יש לי יום ארוך לאללה.
אספר לך בהמשך.
נשיקות ולילה טוב יפה שלי.
אוהבת המונים.

fairy_mi אמר/ה...

אין כמו עוגת שיש רכה וטעימה! נראה ממש טעים, ישר עושה חשק לקפה ועוגה.
מודה שאצלי ספרי הבישול הם בגדר קישוט לכוננית בלבד
בקושי מתקרבת אליהם
ולכן החלטתי לגמול את עצמי בכוח מקנייתם, והמבצע הוכתר בהצלחה... :)
איך החדש של שמו - אוהבת?

baronm10 אמר/ה...

גם אני כבר כמעט ולא קונה ספרי בישול , הם טובים לרגעים הראשונים
לא מוצא בהם חדשנות וברשת השמים הם הגבול
אוהב עוגות כאלה פשוטות בלי הרבה
התעסקות.

Roniti אמר/ה...

היי ארי :)
איזה כיף לקבל מתנות ספרי בישול!
בהצלחה במרתון האפיה }{

Roniti אמר/ה...

היי פיה :)
גם אצלנו יש פינה אהובה לבחושות.

הספר מקסים, תמונות ברורות ובשפה מובנת לכל אדם ולא לקונדיטורים.

אני אמשיך לשחק במשחק הדף האקראי ואמשיך לנסות.

בהצלחה.

Roniti אמר/ה...

היי מוטי, נראה לי שבגלל המרחק מישראל ספרי בישול של הארץ יקרים לי מאוד.
משהו מלהריח קצת את הבית...

צודק הרשת היום נותנת אין סוף אפשרויות ומתכונים.

עוגה נהדרת וריחנית לקפה.

שבת קסם.

מרילין איילון אמר/ה...

בידיוק יש לי את המתכון ברשימת ממתינים! עכשיו היא קודמה למקום ראשון בזכותך!

ניראה משגע!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife