יום רביעי, 10 ביוני 2009

גביניות


רולדת שמרים במילוי גבינה לימון קארד ואוכמניות
בהגשה

פתאום התחשק לי גביניות שמרים

מכירים את ההרגשה שרוצים מאפה בבית, ריח של עוגה בתנור - כזה ריח שגורם להצמד לתנור ולחכות לחתיכה הראשונה שרק תצא רק בשביל לטעום אותה?
חשבתי על שילוב של הקארד לימון בתוך הגביניות, רע לא יכול לצאת מזה , להיפך רק טוב..


הכנתי רולדה וגביניות שמרים,
מודה זאת לא הצורה שרציתי שהגביניות יצאו, אבל הטעם ללא ספק היה כל כך טעים שחיפה על הצורה.
הוספתי אוכמניות יבשות לתערובת , וכמה יפה יצא השילוב הצהוב והאדום בתוך הגביניות.
הנה, דרך נפלאה להשתמש בלימון קארד הטעים כל כך - הטעם מדהיםם!

גביניות שמרים- סמדר זורע ברמק

החומרים:
לבצק:
50 גרם שמרים טריים או 2 כפות שמרים יבשים
1 כוס חלב חמים
2 כפיות סוכר
1 ק"ג קמח לחם לבן
1 כוס סוכר
200 גרם חמאה רכה
5 ביצים שלמות טרופות
¾ כוס חלב
קורט מלח

למלית גבינה:
500 גרם גבינה לבנה רכה - ריקוטה
2/3 כוס סוכר
2 חלמונים
2 כפות קורנפלור
2 כפיות תמצית וניל
5 כפות לימון קארד
½ כוס אוכמניות יבשות

לזיגוג:

3 כפות סוכר מומסות ב-3 כפות חלב חם

ההכנה:
אם משתמשים בשמרים טריים, ממיסים בקערית את השמרים בכוס החלב החמים ומוסיפים 2 כפיות סוכר.
משהים לתסיסה כ-10 דקות.
אם משתמשים בשמרים יבשים, מערבבים אותם עם הקמח בקערת המיקסר ומוסיפים את שאר החומרים, כולל נוזלי ההמסה.
לפזר מעט קמח על הבצק בקערה, לכסות בניילון נצמד ולהכניס למקרר לתפיחה איטית, 4-5 שעות.

לערבב בקערה קטנה את כל חומרי מלית הגבינה.
לחלק את הבצק שתפח ל-5 חלקים שווים. לרדד מכל חלק ריבוע בגודל 25/25 ס"מ ולחתוך כל ריבוע ל-4 ריבועים שווים.
לשים במרכז כל ריבוע כף גדושה מלית גבינה, לקפל את פינות ריבוע הבצק כלפי האמצע זו על זו בדוגמת מעטפה, כך: פינה ראשונה מעל המלית, פינה שניה, הנגדית לה - מעל קצה הפינה הקודמת. פינה שלישית, ניצבת לה - מעל שתי הפינות הקודמות ופינה רביעית, הנגדית לשלישית - על גבי כל שאר הפינות. לשים לב שהמעטפה תהיה סגורה לגמרי, שמלית הגבינה לא תוכל לנזול ממנה.
להעביר בזהירות את המעטפות לתבניות שטוחות מרופדות בנייר אפיה. לכסות במגבת יבשה או בניילון ולהשהות לתפיחה כ-40 דקות.
לחמם תנור לחום בינוני-חזק 190° ולאפות את העוגות בחום זה 15 דקות.
להוציא את התבנית מהתנור, להבריש את העוגות בזיגוג הסוכר והחלב ולהחזיר לתנור לעוד כ-5-10 דקות, עד שהעוגות משחימות יפה והזיגוג מתייבש ומבריק במקצת.
להוציא מהתנור, להעביר את העוגות מהתבנית לצינון על רשת.

הערות:
כמות: 20 עוגות אישיות גדולות.
אפשר לעשות את העוגות קטנות יותר ע"י חלוקת הבצק לריבועים רבים יותר. כמות המלית בכל ריבוע תקטן בהתאמה.
אפשר לזגג בביצה טרופה במקום זיגוג הסוכר, או בלי זיגוג ולבזוק אבקת סוכר לאחר הקירור.
ניתן להקפיא: בעוד העוגות טריות, מיד לכשהתקררו - לעטוף היטב בניילון, ולהדק להוצאת אוויר. להפשיר ולחמם בתנור חם כ-10 דקות.

בתיאבון



13 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

בחייאתק סיס, את לא מבינה שזה לא בסדר ?
אני כמה רגעים לפני חרופ וזה מה שאת מביאה לי?
אוהבת אותי עאלק...

אני מבקשת לפרסם בבוקר מוקדם. אני לא עומדת במראות הקשים האלו בשעות האלו.
קצת התחשבות בבקשה.

fairy_mi אמר/ה...

מצאת בדיוק את אחד המאפים שאני הכי אוהבת, והכי אין לי כח להכין
נראה מדהיםםםםם
רואים את הרכות דרך המסך... להתעלף
רואה שאת מנצלת את הלמון קארד שלך כמו שצריך :)

רבקה אמר/ה...

מממ נראה כל כך טרי וטוב

אנונימי אמר/ה...

איזה יופי אחותי נראה ממש מעולה בערב יום חמישי נפגשנו בנות הבאולינג הפעם אצל רבקה ותאמיני לי אחותי כל המתכונים שלך כיכבו שם היא הכינה את המוס שולקולד שלך מהמם הכינה עוגת לימון אבל שמה תפוזים היא ביקשה שאמסור לך שהיא מעריצה מספר 1 שלך פשוט לא מסתדרת עם כתיבת התגובה... כן, גם אני לא הבנתי
נשיקות אחותך ישראל

baronm10 אמר/ה...

אני מבין שעכשיו בשביל לקבל גביניה
של בית אני צריך להגיע עד לכאן ?
טוב... עת יודעת שבשבילך אגיע גם לכאן...חוץ מזה את חייבת לי גביניה אחת מפעם

baronm10 אמר/ה...

עת= את

מירי אמר/ה...

אני מתה על העיצוב הקלוע! והמראה הזה של הגביניות השזופות, התפוחות והמבריקות - אחחחחחחחחחחחחח, פשוט נהדר! נראה פשוט מעולה

Roniti אמר/ה...

יפתי , כמה שתרצי מתי שתרצי
תאמיני לי שאי אפשר לעמוד לשבת לשכב עם הריח הממכר הזה שלהם..

}{

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיית העוגיות, מסוג עוגות הבית שתמיד כיף לחזור אליהן והשילוב הלימוני בתוך מאפה הגביניות היה שוס אמיתי.
}{

Roniti אמר/ה...

ולא טעמת מזה בכלל רבקושי.. פעם הבאה אני אחביא חתיכה קטנה בשבילך קטנה.
}{

Roniti אמר/ה...

תודה חנושי, איזה כיף לשמוע, וגם אם הבנות לא מגיבות, כל כך כיף לדעת שהן משתמשות במתכונים ואכן מכינות ואתן נהנות מזה.
מסרי להן ד"ש ומקווה שיום אחד הן ילמדו להגיב גם כן }{

Roniti אמר/ה...

מוטי כמה כיף שבאת עד לאמריקה אלי }{
לא רק גביניה המון דברים טעימים אני אגיש בשמחה :}

Roniti אמר/ה...

תודה לך מירי יקרה, האמת שבהתחלה התחלתי עם גביניות אישיות, אבל משום מה הם יצאו בצורות מוזרות, אז החלטתי לקלוע צמה - העיקר שיצאו טעימות כל כךךךךךךך..
}{

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife