יום שני, 9 במרץ 2009

מעמול משגע


עוגיות מעמול בפוזה


מעמול זאת עוגיה שאני מאוד אוהבת כל כך אוהבת שאני מחכה להזדמנויות חגיגיות ביותר כדי להכין אותם.
בתוך רשימת הדברים ההכרחים לקניות בישראל בקיץ רשמתי לי צובטן למעמול מרוב שאני אוהבת ואכן קניתי!

בדרך כלל זאת עוגיה די מורכבת וצריך סבלנות וזמן, לעצב את הצורה המשגעת שלהם, אבל משתלמת ביותר והטעם שלה מזכיר גן עדן.
פיית העוגיות פרסמה מתכון קל ושונה מהמוכר לי למעמולים ובאוירת החג הפורימית, כשהתנור עדיין חם ואני בשוונג אפייה החלטתי להכין אותם.

תודה לך פייה שהכרת לי אותם , האמריקאים בעבודה אצלי אכלו ואכלו ואכלו ואם היה עוד הם בטח היו ממשיכים לאכול עד עכשיו...

הבצק פריך רך ומתמוסס בפה, אפשר למלא בתמרים, או באגוזים, אני הכנתי במילוי אגוזים , קינמון מעט סוכר חום וטיפות מי ורדים - יאמממי!

כמה כיף היה למי שקיבל את משלוח המנות ממני השנה :}}

מעמול של פיית העוגיות
לבצק:
250 גרם חמאה
50 גרם אבקת סוכר (5 כפות)
300 גרם קמח רגיל (כ-2 כוסות)
50 גרם אבקת סוכר לבזיקה

למלית:
אגוזים טחונים גס
2 כפות סוכר חום
מעט קינמון
טיפה או שתיים של מי ורדים
לערבב את הכל למחית אחידה.

מערבבים את כל מרכיבי הבצק, קורצים עיגולים קטנים (כמו כדורי פינג-פונג),
משטחים ביד אחת ובעזרת השנייה ממלאים במילוי וסוגרים לכדור.
בעזרת צובטן עוגיות מעמול אפשר ליצור את הצורה המיוחדת של עוגיות המעמול, אבל אם אין עדיין אפשר בעזרת מזלג לעטר מעט.

אופים בחום בינוני כ-25 דקות (תנור טורבו, שלב שני מלמעלה) וכל הזמן בודקים שלא יזהיב יותר מדי.
להוציא כשהתחתית של העוגיות מתחילה להזהיב.
בעודן חמות בוזקים מעל אבקת סוכר.
מומלצות בחום!

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי,

יש לי שאלות בקשר למלית של המעמולים:

כמה אגוזים את שמה לכזו כמות של סוכר?

ו - איך את מערבבת את התערובת למחית? במעבד מזון? או שמספיק ב"יד חופשית" עם מזלג/כף?

תודה רבה מראש על התשובות ועל הבלוג הנהדר.

אורחצ מפורום אוכל חלבי בתפוז.

אנונימי אמר/ה...

שאפו על הביצוע, הן נראות פשוט נפלאאאא! גם אצלי הן נספח קבוע למשלוחי המנות, מקנאה במי שקיבל ממך משלוח מנות נפלא :)

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

אני לא מתאפקת...
עוד תגובה אחת ואז אלך להכין את העוגות שלך...
תראי, מעמולים אני אוהבת בטירוף.
גם אני קניתי רק לאחרונה את הצובטן, הייתי בשוק הפשפשים ביפו וכל כך התלהבתי שמצאתי, אז קניתי 4. שיהיה... מקסימום עדי תקבל אחד או שניים כשתתחתן (בעוד איזה 10 שנים בערך.. כשתסיים את לימודי הרפואה שלה... בינתיים היא רק בכתה ט', כן?...)
אבל כל כך קשה להשיג אותם, אז שיהיה...

כפרה, תודה על המתכון, ינוסה בקרוב לאללה.
נשיקות וכעת אני באמת הולכת להכין את הבחושה הזאת שלך.
לאב יו !

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר להמיר את החמאה במחמאה כדי שהעוגיות יתקבלו פרווה?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife