יום שבת, 28 במרץ 2009

עוגת מוס שוקולד - פייר הרמה

עוגת יום נישואין 18


אתמול 27 למרץ חגגנו אישי היקר ואני יום נישואין "חי" , 18 שנות אהבה חברות ושיתוף
לא להאמין, רק אתמול עמדנו שנינו רועדים מתחת לחופה מחזיקים ידיים ולא בטוחים, והנה הזמן עובר והשנים חולפות ואנחנו כבר לא זוג אלא משפחה עם ילדים ועם אהבה ענקית!


לרגל יום הנישואין עבדתי קשה על תפריט רומנטי וחגיגי ביותר, ידעתי שהילדים יהיו חלק מהערב ולכן בניתי את התפריט שיתאים לכולם..


את המתכונים והתמונות אני אעלה במהלך השבוע.


היום אני אפרסם את העוגה שכיכבה בתור הקינוח, עוגת מוס של הקונדיטור המהולל פייר הרמה, ששמו יצא למרחוק בזכות המקרונים המדהימים שלו
.
במתכון הנוכחי בסיס העוגה עשויה מקורנפלקס ושוקולד, אני שינתי לבסיס עוגיות.


עוגה מומלצת מאוד, מתוקה מאוד וכבדה, יכולה להיות קינוח מדהים לערב הפסח.


מתוך עוגה עוגה בזמנים מודרניים של רוני ונציה
עוגה שהומצאה על ידי פייר הרמה בשנת 1993 והפכה ללהיט.
שלב ציפוי העוגה

החומרים לבסיס
1 וחצי כוס עוגיות שוקולד (לחג הפסח, אפשר לרסק עוגיות פסח ולהוסיף 70 גרם שוקולד חלב מומס)
70 גרם חמאה
5 כפות דבש

החומרים למוס שוקולד

75 גרם שוקולד חלב חתוך לקוביות קטנות
275 גרם שוקולד מריר מאיכות טובה חתוך לקוביות
1/2 כוס חלב
100 ג’ חמאה
2 חלמונים
1/2 כף סוכר
2 מיכלים שמנת מתוקה לקצפת (500 מ"ל)

החומרים לציפוי:

150 ג’ שוקולד מריר
6 כפות שמנת מתוקה
1 כפית סירופ תירס בהיר קארו
תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ משומנת בתחתית.

במעבד מזון לרסק את העוגיות לפירורים.
להמיס את החמאה במיקרו.

לערבב את פירורי העוגיות עם החמאה, להוסיף את הדבש ולשטח את התערובת על תבנית העוגה.
מקררים במקרר מכוסה, עד שיתייצב, לכמה שעות.


להכנת המוס:

ממיסים את שני סוגי השוקולד החלב והחמאה על סיר כפול.

מקציפים את החלמונים עם מחצית הכף סוכר לעיסה בהירה ותפוחה היטב.
מקפלים את העיסה לשוקולד. אין צורך לצנן ממש. לערבב מיד עם ההוספה.

בקערת המיקסר (יש לנקות היטב מהחלמונים) להקציף את הקצפת לתערובת יציבה ולקפל אותה לתערובת השוקולד. לצקת על תחתית העוגיותן, לכסות ולצנן לייצוב במשך כמה שעות.


להכנת הציפוי:

להמיס את כל חומרי הציפוי ביחד בקערה, מעל סיר כפול.
לצנן עד שיהיה פושר אך עדיין נוזלי.
לצקת על מרכז העוגה ולהניע מצד לצד לציפוי אחיד בכל הצדדים.
להחזיר למקרר לייצוב אחרון.


לעיטור העוגה
הדפסתי בוורד "מזל טוב " והעתקתי על גבי נייר אפייה, המסתי שוקולד לבן במיקרו, העברתי לשקית סנדוויצים, וקטמתי חור קטנטן בקצה, זילפתי על גבי האותיות והמספרים, והקפאתי ל-5 דקות.
העברתי בזהירות על גבי העוגה התלהבתי והכנתי גם 2 ספירלות..
בצידי העוגה טחנתי גס אגוזי מלך וציפתי את העוגה..

שיהיו רק ימים של חגיגות ושל מתוק
וחגים שמחים
ולעוד המון ימים ושנים של אהבה ושל ביחד
אמן !


15 תגובות:

rebecca אמר/ה...

זה היה כל כך טעים!
במחיוד העוגיה למטה =]

אנונימי אמר/ה...

אחחחחחחחחחחח אחותי למה התרחקת כול כך לפחות ביס אחד...
נראה משגע אחותי שנים טובות ומתוקות
נשיקות חן ישראל

Roniti אמר/ה...

תודה לך מתוקתי, באמת עוגה שווה ביותר!

Roniti אמר/ה...

תודה אחותי היפה
אוהבת אותך
נשיקות
}{

אנונימי אמר/ה...

עוגה מהממת וניראת..כלכך מוסית יאמממי

שחיתות מתאימה לערב כזה מאושר..

המון המון ברכות וחיים מתוקים אמן

שונטי
[חיבוק חם ]

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

וואי אחותי... עוד יותר מדהים ממה שדמיינתי קודם.
אהבתי את הקישוט עם האגוזים בצד. איתגרת אותי כפרה!
בסופ"ש הזה אני מכינה (בתקווה שתיעלם לי המיגרנה).
לאב יו הכי שבעולם בייבי !

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

הרעיון של ההעתקה על נייר אפיה מדהים.
זה נראה כל כך מקצועי.
קניתי אוחתי.

fairy_mi אמר/ה...

יקירתי, מאחלת המון המון מזל טוב לך ולבן זוגך, מי ייתן ותחוו ביחד המון שנים של אושר ואהבה.
כמובן שהעוגה נראית פשוט משגעת, אין ספק שבעלך זכה באישה נפלאה

מעיין אמר/ה...

זה נראה מעולה יקירתי..

שמחה שהארוחה הצליחה, מחכה לקרוא ולראות את שאר המנות :)

Roniti אמר/ה...

תודה לך שונטי יקרה שלי
חיממת לי את הלב עם הברכה
והעוגה היתה סיומת נפלאה וטעימה מאוד.

}{

Roniti אמר/ה...

ארי, מקווה שכבר המיגרנה עברה לך
ספרי לי אם הכנת כמה טעיממממממממה העוגה היתה
נשיקות יפה שלי.

Roniti אמר/ה...

נכון? כמה פשוט וכמה נחמד
אצלי יצא קצת כתב חרטומים מרוב התרגשות
אבל לקראת פסח אני אעבוד על הכיתוב ואשתכלל :)

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיה יקרה :}
מאחלת גם לכם המון אהבה ופריחה מאוחדת
}{

Roniti אמר/ה...

מעין :)
איזה כיף שבאת לבקר
תודה לך על הכל!!
את נהדרת.

בוויקאנד הקרוב אני אעלה את שאר המתכונים

סוף שבוע נפלא לך.

יער אמר/ה...

וואו!
נראה מדהים, מושחת ושוקולדי בדיוק במידה.

אין ספק שינוסה בקרוב :)
חג שמח.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife