יום רביעי, 25 במרץ 2009

עוגת לימון אוכמניות



ביום שישי חזרתי מהעבודה עם מיגרנה קטלנית, לא יכולתי לפתוח את העיניים ובוודאי שלא לאפות כלום..

כל כך רציתי שיהיה משהו טעים בבית וידעתי בדיוק מה זה יהיה, אז למחרת על הבוקר אפיתי את העוגה המדהימה הזאת, בחושה לימונית עם אוכמניות בדיוק כמו שאני אוהבת טעם עדין של חמאה עם ניחוח לימון ונקודות של אוכמניות מתוקות..
ביס קטן ועוד אחד ומזל שיצאו לי 2 כיכרות של אינגלש קייק שלא יגמר כל כך מהר...


עוגת לימון ואוכמניות - רוני ונציה

המרכיבים (ל-2 תבניות אינגליש קייק):
3 כוסות קמח
3/4 כפית מלח
1/2 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית אבקת סודה לשתיה
1/8 כפית אגוז מוסקט
225 גרם חמאה, בטמפרטורת החדר
1 ו-3/4 כוסות סוכר
2 כפות קליפת לימון מגוררת
4 ביצים
2 כפות מיץ לימון טרי
1 כוס ריוויון (אני המרתי לכוס חלב + 3 כפיות לימון)
1 כוס אוכמניות קפואות (אני השתמשתי באוכמניות יבשות)

אופן ההכנה:

לחמם תנור לחום בינוני , 180 מעלות.

  • לנפות בקערה את הקמח אבקת האפייה, סודה לשתיה, מלח ואגוז מוסקט.
  • בקערת המערבל להקציץ מעט חמאה לריכוך, להוסיף בהדרגה את הסוכר ואת קליפת הלימון ולהקציף עד לקבלת תערובת תפוחה ואורירית.
  • במהירות נמוכה להוסיף את הביצים , אחד אחר השנייה ולהקציף היטב אחרי כל הוספה.
  • להוסיף את מיץ הלימון ולהקציף לתערובת אחידה.
  • להנמיך את מהירות המערבל ולהוסיף את תערובת הקמח לסירוגין עם הריווין, כאשר מתחילים ומסיימים עם הקמח (3 הוספות של קמח ו-2 של הריוויון) מערבלים קלות עד לקבלת תערובת אחידה.
  • שוטפים את האוכמניות הקפואות בזריזות במים קרים ומיבשים במגבת ניר ומקפלים בעזרת מרית לתוך התערובת.
  • מחלקים את התערובת ויוצקים לתוך 2 תבניות משומנות היטב
  • אופים כ-50 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

כמה שהיא טעימה ועסיסית עם תות מתוק ליד

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תגובה ראשונה!
נראה ממש טוב =]

Roniti אמר/ה...

תודה יקרה לי
והערב תוכלי גם לטעום אותה בין יתר הקינוחים שיהיו
:}}

אנונימי אמר/ה...

יופי של עוגה אחותי ואיפה העוגה לרגל יום נישואיכם? דווקא הייתי בטוחה שעכשיו אני אראה איזה עוגה גרנדיוזית ...
יום נישואין שמח ועד 120 שנים טובות ושתאפי לנו מלא דברים טעימים תבורכי אחותי שלי
חן ישראל

אנונימי אמר/ה...

גמני רוצה לטעום אותה, יחד עם יתר הקינוחים... :)
נראית נהדר, בכלל המתכונים של רוני ונציה תמיד יוצאים מוצלחים.
המחסור בפירות יער בארץ בגלל האקלים הוא אחד הדברים המבאסים...
כמות טרייה של פטל או אוכמניות מגיחה פעם בשנה לזמן קצר במחירים מופקעים...
והקפואים די מעצבנים...
לכן ממעטת לעשות אבל אוהבת מאוד

Roniti אמר/ה...

אחותיייייייייי
העוגה בפריזר מחכה לערב !
לא שכחת !!!!
תודה יפתי
אוהבת אותך מאוד מאוד מאוד

נשיקות }{

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיה
הלוואי שהיית קרוב והייתי יכולה לתת גם לך לטעום :}
הערב יום הנישואין שלנו ואני מגבשת סופית את התפריט
עוגת מוס של פייר הרמה כבר עשויה ומחכה לציפוי אחרון.
}{

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

יום נישואין שמח סיסטר !
העוגה נראית פצצות !
למה קיבינימט את לא פה, אה?
שלחתי לך מסר... תקראי בובה.
גם עמית מ"קוקו" כתב לך, אך במייל, אז תפתחי את הפאקינג ג'ימייל שלך.
לאב יו לאללה מאמי.
ארי.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife