יום חמישי, 12 במרץ 2009

ריבת תפוזים

ריבת תפוזים וקליפות תפוזים


דקה לפני שהחורף מפנה את מקומו לקיץ
אני אוספת חורף בתוך צנצנות ומשמרת לי לזמן קשה שאני אתגעגע
הרי כאלה אנחנו בקיץ מתגעגעים לחורף ובחורף מתלוננים ומחכים לקיץ, אז לזמנים כאלה יש לי ריבת תפוזים שמזכירה לי את החורף ואת הטעמים שלו.

בגלל שאני אוהבת מתוק אבל לא מתוק מדי בתוך הריבה אני משאירה רצועות מקליפת תפוז אחד והטעם מתוק מריר (לא חובה למי שלא אוהב מתוק מריר כמוני).

ריבת תפוזים עם חתיכות קליפות תפוז (מקור איה מהמטבח של איה, ואריאלה פיקסלר אלון)
5 תפוזים (1 ק"ג)
3 כוסות סוכר (750 גרם)
מיץ מלימון 1

אופן ההכנה
לשטוף את התפוזים היטב
לקלף ולחתוך לקוביות קטנות את התפוזים, אפשר גם קוביות גדולות יותר אם רוצים ריבה עם חתיכות מורגשות יותר
לחתוך רצועות דקות מקליפת תפוז אחד
להעביר לסיר גדול, לשפוך את הסוכר ומיץ הלימון מעל לערבב מעט ולהביא לרתיחה (אופציה נוספת, אפשר להוסיף מקל קינמון למי שאוהב ריבה בניחוח קינמון)
להנמיך את האש ולבשל בערך שעתיים על אש קטנה או עד שמסמיך. מדי פעם לערבב.

להעביר לצנצנות מעוקרות (צנצנות שהורתחו במים חמים יחד עם המכסים), לצנן בחוץ ולשמור במקרר.
לי יצאו 5 צנצנות קטנות של ריבה, עיטרתי את המכסה בבדים צבעונים וסרטים - ושלחתי במשלוח המנות קצת חורף בטעמים..

עכשיו הקיץ יכול להגיע...

9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראית ריבה מעולה! אני מתה על ריבות, ותפוזים לגמרי עושות לי את זה:)
אני דווקא לא רוצה שהחורף יגמר:(

נטלי

Roniti אמר/ה...

תודה נטלי :}
גם אני מאוד אוהבת ריבות וחורף אבל השנה החורף היה קשה כל כך שאני מעדיפה להיזכר דרך הטעמים ולהנות כבר מהקיץ.
}{

אנונימי אמר/ה...

חבל"זזזזזזז כמה שזה נראה מעולהההה
מטורפת על ריבות! ובמיוחד על ריבת תפוזים מתוקה-מרירה... באמת צריכה להכין לי אחת
דווקא לאחרונה מכינה פחות כי בנזוגי לא מאוד אוהב ריבות
ואני שונאת להיות זו שאוכלת את הכל לבד
מרגישה גרגרית גם ככה :)

מרילין איילון אמר/ה...

הריבה ניראת טעימה מאוד, ואהבתי את הצנצנת..כמו של פעם
(-:

Roniti אמר/ה...

חחחח
אני לעומתך פיה נהנית מריבה שכולה שלי, אף אחד לא נוגע וככה יש לי מלאי חורף בקיץ.
הילדים לעומתי בעד ריבת תפוחים (שמעת פעם על ריבה כזאת??) והבעל חולה על ריבות תות מתקתקות..

Roniti אמר/ה...

תודה מרילין, ניסיתי לשחזר טעמים ומראות שיהיה יפה בתוך משלוח המנות.
:}

אנונימי אמר/ה...

שלא תחשבי שאין לי, עדיין יש שאריות של ריבת תאנים וריבת גויאבות במקרר
ולכן משתדלת לעשות פחות.
בינתיים מסתפקת בריבת תפוזים מרה קנויה של Hero, היא נהדרת

חוצמזה שבעוד כמה חודשים חתונה ומנסה כביכול לשמור על הגזרה
אבל כמו שאת יכולה לקרוא בבלוג שלי זה לא ממש קורה.

גברים תמיד אוהבים ריבת תות, קטע כזה
ומכירה ריבות תפוחים זה נפלאאאא

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

עכשיו אני מבינה מה כתבת לי במייל ההוא ...מצחיקונת. כבוד גדול לי , בחיי !
האמת היא שהריבה הזאת טעימה לי לאללה בדיוק מאותה הסיבה שאני מעדיפה פחות מתוק. אוחחח... הזכרת לי עכשיו את הסבא המדהים שלי...
וואי, כמה געגועים אוכל יכול להדליק, אה?...
מדהים !

תודה מאמי, אני מאוד אוהבת אותך וכבר מתגעגעת !
אני בהלם מכמה פיספסתי אצלך... כוסומו האימיילים של העדכון שמפשלים.
אני ממשיכה הלאה... עוד מעט ניפגש שוב.

Unknown אמר/ה...

כמה זמן נשמרת ריבה ביתית?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife