יום ראשון, 15 בפברואר 2009

באונטי - ממתק קוקוס




תמיד שאני עושה קניות ונתקלת בקוקוס אני חושבת על אחותי חן,
אם יש דבר שהיא הכי אוהבת בעולם כולו זה את הבן שלה וקוקוס.. משהו בפרי האקזוטי הזה בטעם שלו
כל מה שקשור לקוקוס יכול לשבות את ליבה ומדובר באוכל בסבונים בנרות - מה לא בעצם..

לפני כמה שבועות התחברתי בבלוג האמריקאי שלי (יש אחד נוסף בשפה האנגלית כדי שהילדים שלי יוכלו גם לקרוא) לקבוצת בלוגרי אוכל שלוקחים מדי פעם נושא וכל המנויים באותו חודש עושים אותו.
הנושא לסוף החודש הזה הוא ממתקים, לנסות לחקות ממתקים אמיתיים שיש בחנויות.

חשבתי איזה ממתק אני אוכל לחקות ואז נזכרתי בבאונטי, חטיף קוקוס מצופה שוקולד - וכמובן בחן :}

אז הנה ממתק באונטי שאפשר להכין לבד בבית והטעם חלומי בהחלט.

לקוקוס:
1 כוס סוכר לבן
קמצוץ מלח
1/3 כוס מים
1/3 כפית תמצית וניל
1 קופסא חלב קוקוס
200-250 גרם קוקוס טחון לפתיתים עדינים (אם הקוקוס לא עדין מספיק אפשר להעביר במעבד מזון)

בסיר שמים סוכר מלח ומים ומרתיחים.
מבשלים לסירופ עד שמסמיך, אבל לא מזהיב (דרגת כדור רך).
מוסיפים את חלב הקוקוס והווניל וממשיכים לבשל בהרתחה עד שמסמיך שנית.
מוסיפים את הקוקוס ומבשלים בערבוב מספר דקות. הנקודה שצריך להפסיק לבשל היא שנראה שהקוקוס שמועלה מתחתית הסיר בשעת ערבובו מתחיל להתייבש. (סה"כ זמן הבישול של הקוקוס לקח לי 10 דקות).
מעבירים לתבנית בעלת דפנות גבוהות ומשטחים.
מצננים למשך לילה לפחות מחוץ למקרר. לפני ציפוי השוקולד מעבירים לשעתים למקפיא.

גנאש:
250 מ"ל שמנת מתוקה
300 גרם שוקולד מריר משובח
1 כפית קפה נמס טוב

בסיר מרתיחים את השמנת.
מוסיפים את השוקולד והקפה ומערבבים עד שהשוקולד נמס לחלוטין והתערובת אחידה וסמיכה. מסירים מהאש.
יוצקים על הקוקוס הקפוא, מנערים להוצאת בועות אוויר ומחזירים למקפיא למספר שעות.
חותכים לקוביות בגודל 1.5X1.5 ס"מ בעודו קפוא, מסדרים בצלחות הגשה, ושומרים במקרר כשעה לפני ההגשה.

מקור: sajrjar

ממתקי באונטי בהגשה

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אחותי שלי אין עליך נשמתי שלי
אני אוהבת אותך כמעט כמו שאני אוהבת קוקוס (כמובן שאותך יותר) עשית לי את זה מעכשיו זה המתכון שיככב אצלי
שאפו אחותי
נשיקות

Roniti אמר/ה...

מתוקה שלי
כל הזמן חושבת עליך שתדעי !
miss 7-11

אנונימי אמר/ה...

יא אללה, באונטי זה הממתק האהוב עלי... בכלל אני מאוד מאוד מאוד אוהבת קוקוס. אין ספק שינוסה בהקדם, נקרא ונראה מעולה!

Roniti אמר/ה...

נפלא
ספרי לי איך יצא :}

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife