יום שישי, 13 בפברואר 2009

רוגאלך שוקולד




חשבתי על דרך לפתוח את יום האהבה, וולנטיין דיי'ס - משהו מתוק על הבוקר
ומה יותר מתאים מאשר רוגאלך שמנמן מתקתק מלא בשוקולד ...?

כיון שכבר פעם הכנתי רוגאלך ואהבתי, החלטתי לנסות מתכון אחר (הרי אני צריכה לפרסם בבלוג מתכונים חדשים..)
הפעם הכנתי את הרוגאלך לפי מתכון של הקונדיטור הנס ברטלה.
אני זוכרת כשהתגייסתי לצבא ממש ליד הבסיס שלנו הוא פתח את הקונדיטוריה שלו וכל יום שישי היינו חוגגים קבלת שבת משובחת ביותר עם עוגות שעד אז עדיין לא ידענו שאפשר לאפות...

הרוגאלך יצאו עסיסים שמנמנים כל מי שטעם היה בטוח שהם קנויים
ללא ספק מתכון שאני אמשיך להכין ממנו ולא אחליף.

לבצק:
1 ק"ג קמח לבן
300 מ"ל חלב חמים
כף וחצי שמרים יבשים
3/4 כוס סוכר
4 ביצים
1 כף מלח
200 גרם חמאה מרוככת
1 כפית תמצית וניל

להברשה:
1 ביצה בלולה + 3 כפות חלב

לסירופ:
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס מים
להרתיח בסיר קטן על להבה בינונית לכבות את האש ולצנן.

אופן ההכנה:
בקערת מיקסר שמים קמח הסוכר מלח שמרים וביצים ומערבלים היטב בעזרת וו הגיטרה במשך 3 דקות.
לעצור, להוסיף את החמאה המרוככת ואת כפית תמצית הוניל ולהמשיך לערבב בערך 5 דקות עד שהבצק מתאחד והופך גמיש
להעביר לקערה אחרת לכסות במגבת מטבח נקייה ולהתפיח במקום חמים בערך שעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מוצאים אויר בעזרת אגרוף, ושוב מחזירים לקערה, מכסים במגבת ומאפסנים במקרר ל-4 שעות (אפשר גם ללילה)

מוצאים את הבצק מהמקרר לשים בעזרת היד לכדור, מחלקים ל-5 כדורים קטנים,
מפזרים מעט קמח על משטח עבודה ומרדדים בעזרת מערוך את הבצק לעלה דק
מורחים שוקולד נוטלה וחותכים את הבצק בעזרת חתכן פיצות או סכין חדה למשולשים
מגלגלים כל משולש מהבסיס הרחב אל הקצה ומניחים בתבנית אפיה משומנת
מברישים מתערובת הביצה והחלב על כל הרוגאלך ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-25 דקות או עד שהרוגאלך הופכים להיות חומים זהובים
מוצאים מהתנור ומברישים מהסירופ המצונן (אני אוהבת להבריש ולהחזיר ל-2 דקות את הרוגאלך לתנור ואז שוב מוציאה ומברישה שנית בסירופ הסוכר).

הרוגאלך יוצאים מדהימים וטעימים!

שיהיה בוקר מלא אהבה שוקולדים ורק דברים טובים


Happy Valentin's Day

14 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אמרתי לך לרשום אותי לעדכונים ו/או לשלוח לי הודעה בפרטי, נכון?
עכשיו אני לא ממש סובלת אותך... אבל אני גם נורא אוהבת אותך, אז מה נעשה?
נאהב או לא נסבול (האחת את השניה)...?
אז נאהב.
כן, הכי הרבה נאהב.
אבל סתומונת סקסית שלי...תעדכני!
נראה לך שאני דבורה הנביאה? (היתה אחת כזאת, נכון? לא, כי תנ"כ לא היה בדיוק הצד החזק שלי...)
מאיפה לי לדעת ? תשלחי הודעה, ודי.
יאללה אהובת לבי, שיהיה בוקר מדהים(אצלכם עוד לילה, אבל גם הוא יגמר מתישהו...)
אני כל כך אוהבת אותך.
את יודעת, נכון?

אנונימי אמר/ה...

נו טוב בלונדינית אני... עד שמצאתי איפה מגיבים פה.
כמעט תפסתי אותך על חם כשהגבת אצלי אתמול, אבל לא דואגת הבטחתי לאריאלה שלא אגלה מי את , אופסססססס עכשיו הסתבכתי עם אריאלה שביקשה שכשכותבים לך פה משהו- שום מילה עליה
ובכל זאת אחרי שחרשתי כל השבת את הנט בחיפושים אחריך אני חייבת להזכיר שוב את המילה האסורה - אריאלה - דרכה הגעתי עד הלום בשלום.

ולענייננו יקירתי - הבלוג מקסיםםםםם העיצוב, הצילומים, הכללללללללל , אהבתי ובגדול.
מיד יוצאת לחפש איך עושים פה מנוי ואם את רואה שלא נרשמתי עזרתך תתקבל בשימחה
אהה ועוד משהו - מהם תנאי הקבלה כאן ? אולי נפתח פה שולחן גדול...
בהצלחה ענקית יקירה
מלכי

malka3

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

מלכי אינעל דינאק... אמרתי לא לומר מאיפה באת....
איזה קריזה אתך את !
לכי תסמכי על - CO2....
כפרה, גם אני הסתבכתי עם העדכונים, המולטי כפרה הבטיחה לי לבדוק איך מתעדכנים במייל...
טוב, תתקשרי אלי כבר, אין לי כוח להקליד, אני מ- 04:00 ערה....

Roniti אמר/ה...

אריאלה יקירתי :}
בקרוב אני אוסיף קובית עידכונים
עדיין אין את האופציה הזאת בבלוגים בעברית..
נשיקות
נשיקות
נשיקות

Roniti אמר/ה...

מלכי נפלאה אחת
תודה על הביקור (כן..אני לא ראיתי ושמעתי כלום...)
שמחה שבאת מקווה שתשארי גם :}}

השולחן כבר פתוח ועכשיו שאתן פה יש סיבה למסיבה.

Roniti אמר/ה...

בנות לא לריב
פה אוכלים ונהנים
}{
מקסימות!!!!

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

כפרה... רק לומר לך שהכנתי את הרוגאלך שלך ו... כוסומווו... חרא רוגאלך- נגמרו בעודם חמים ....
למה לא כתבת הוראת אזהרה שהם מתחסלים מהר מדי?
אני מבקשת לכתוב בפעם הבאה, מובן ?...
יאלה נשיקות אהובת לבי.
אני לאב יו.

אנונימי אמר/ה...

מעכשיו אני נפרדת מהקונדיטוריה ובכל יום ששי בטיחה להכין את הרוגאלך השמנמנים והמגרים ברמות על
מדמיינת כבר את הנינוחות שיתפשטו בביתי
נשיקות אוהבת
חן ישראל

אנונימי אמר/ה...

לא. אני לא מספרת מי סיפר לי על הבלוג. אחרת אריאלה תשפוך עליי מהפה המלוכלך שלה ואני לא מסתבכת איתה
בעצם...
על ה&^% שלי!!!! אריאלה שלחה אותי... עכשיו נראה מה היא תעשה לי
ולהתוודע לבלוג כזה זה לא נקרא ש"עשו לך פרוטקציה" - זה נקרא שארי עשתה לי טובה :-)
ואם במקרה יהיה לך קשר עם ארי... תמסרי לה שתמי אוהבת אותה ;-)

Roniti אמר/ה...

ארי כמה כיף לשמוע..
נכון שהם מדהימים ?
שלחתי עם הבן שלי לטיול והוא אומר שהטיול בעיקר טעים לו :}

Roniti אמר/ה...

חן יקרה תכיני ולא תתחרטי
הם באמת שווים יותר מקונדיטוריה.. }{

Roniti אמר/ה...

חחחחחחחחחחחחחחח
תודה לך תמי יקרה
תודה לכולכן היום
}{

אנונימי אמר/ה...

יו איזה כייף אני נימצאת בחברה טובה!!!

ובנוסף "מקבלים" פה רוגאלך יאמממי הם ניראים ניפלא

ממש מהממים!!!

אחלה מתכון יקירה

נשיקות והמון
שונטי

לוח יד שניה אמר/ה...

אני משמינה רק מלדעת איך עושים דברים טעימים מה יהיה איתי בסוף (-:

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife