יום שישי, 9 בינואר 2009

רוגאלך של בית..







אין כמו ריח אפייה של שמרים אצלי בבית
אין כמו התעסקות עם בצק שמרים שתפח הרי כולנו נשארנו ילדים, לא משנה בני כמה אנחנו לכולנו המטבח אחרי החובות הוא גם מקום בו נרצה להוכיח את הכישרונות החבויים ובנו ולשחק
אז מה יותר כיף מאשר לשחק בבצק וליצור
?
רוגאלך שמרים במילוי שוקולד או קקאו ישארו לנצח עוגיות שמתקשרות לבית לחורף לחום
אני אוהבת את הריח שהבית מתמלא ברגע שהעוגיות תופחות ומקבלות צורה בתנור
את הילדים שיוצאים מהחדרים ומתחילים לרחרח ולשאול - נו מתי כבר זה מוכן ואת הטעם ליד כוס חלב..

אחחח
אין מה להגיד, כיף לשחק בשמרים !

רוגאלך של אורן גירון


3.5 כוסות קמח
1/2 כוס חלב פושר
3 כפות שמרים יבשים
1/2 כוס סוכר
כפית מלח
2 ביצים
100 גרם חמאה רכה
1 שקית סוכר וניל
מעט תמצית וניל

אופן ההכנה:

לשים את כל החומרים מלבד החמאה במיקסר עם וו גיטרה וללוש 5 דקות,
להוסיף את החמאה ולהמשיך ללוש עוד 5 דקות
להעביר לקערה ולהתפיח במקום חמים עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מילוי:

1/2 כוס קקאו כוס סוכר חום 150 גרם חמאה מומסת כף קינמון לערבב את כל החומרים עד שנוצר קרם שוקולדי אחיד
לאחר שהבצק תפח להוציא אויר מעט , לקמח משטח עבודה, לרדד את הבצק לעלה דק (אני רידדתי לצורת עיגול, היה לי קל יותר לחתוך משולשים)
למרוח את תערובת המילוי על כל הבצק המרודד, לחתוך בעזרת סכין חדה או חותכן לפיצה משולשים ולגלגל מהקצה הרחב אל קודקוד המשולש
להבריש בביצה מהולה במעט חלב ולהעביר לתנור שחומם ל-180 מעלות עד אשר הרוגאלך שחומים (או עד שכל בני הבית יוצאים מהחדרים מתיישבים מול התנור ומחכים לטעום) ברגע שהרוגאלך יוצאים להבריש בסירופ שעשינו להרתיח כוס מים + חצי כוס סוכר עד שהסוכר מתמוסס לחלוטין להבריש כל רוגאלך ולהנות מהטעם הנפלא..

זה טעים !

9 תגובות:

Hadar אמר/ה...

wow eze taim eze aya eze basa en yoter

אנונימי אמר/ה...

הרוגלאך נראים כאילו יצאו ממאפייה! פשוט יפים!

אנונימי אמר/ה...

יפהפיים הרוגאלכים שלך! ואני כ"כ מסכימה איתך לגבי עבודה עם בצקי שמרים - כל כך כיף!

אנונימי אמר/ה...

זה נראה פשוט מהמם לדעתי יותר יפה מקונדטוריית הבית ליד הבית שלי
שאפו אחותי
חן ישראל

Roniti אמר/ה...

Just tell me when and a box full with rogalach will wait for you luv.

Roniti אמר/ה...

Baking for the cure
תודה ותודה רבה על הביקור
בלוג מקסים יש לכם :-)

Roniti אמר/ה...

תודה מירי :)
כולנו נשארנו ילדים בנשמה, והטעם אפילו מצדיק את המשחק ..

Roniti אמר/ה...

אחותיתיתיתי
תודה לך יפתי
נשיקות מלאות אהבה!!

Aerial אמר/ה...

וווואווו....

נסיון עם אפיה יש לי - קרואסונים מבצק עלים והמון לחמים. אבל זה.. איזה יפהפה.

גם אני גרה בחו"ל ואני מזדהה לגמרי עם הגעגועים שלך למאכלים מסויימים.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife