יום שני, 17 בנובמבר 2008

פנה קוטה




לפעמים הארוחה היא רק תירוץ בשביל הקינוח....

כמה פשוט מרשים וטעים? דונאלד טראמפ אומר שהכל עניין של מיקום בחיים Location
ואני אומרת שבאוכל הכל ענין של איכות והגשה פינוק משוחת ומתוק כשבאמת רוצים משהו טעים בלי הרבה התעסקות במטבח ושתמיד יצליח, פנה קוטה (באיטלקית שמנת מבושלת) וזה כל הסיפור לבשל שמנת וסוכר ביחד להוסיף ג'לטין ולקרר אני הלכתי כמה צעדים קדימה הוספתי ומי ורדים בתוספת צבע מאכל


מתכון מסודר :
2 קופסאות שמנת מתוקה
1 מקל וניל או כפית תמצית וניל
חצי כוס סוכר
1 שקית אבקת ג'לטין (כפית וחצי)

לרוטב מי ורדים
חצי כוס סוכר
חצי כוס מים
1 טיפה צבע מאכל אדום


הכנה:
על אש קטנה מבשלים את השמנת, מערבבים כל הזמן
(בזמן שהשמנת מתבשלת ממיסים את הג'לטין (בחצי כוס מים רותחים, בוחשים כל הזמן למניעת גושים)
מוסיפים לשמנת את הסוכר, חותכים לאורך את מקל הוניל ובעזרת הסכין מוציאים את גרגרי הוניל ושמים בשמנת.
ממשיכים לערבב עד לרתיחה ואז מכבים את האש.
מוסיפים את הג'לטין ומערבבים היטב.
מוזגים לכלי הגשה, אני השתמשתי בתבנית סיליקון פרחים אישיות.
מכניסים למקרר לפחות לשעתיים עדיף יותר.
להכנת הרוטב להמיס את הסוכר והמים על אש קטנה עד להמסה מוחלטת של הסוכר להוסיף טיפה של צבע מאכל לצנן ולעטר את הפנה קוטה.

הערות : היה לי מאוד קשה לחלץ את הפנה קוטה מתבנית הסיליקון, השתמשתי במגבת עם מים חמים מעל וגם היה קשה.
בפעם הבאה אני אנסה בתבניות חד פעמיות אלומניום שאפשר לגזור מסביב.
קרדיט ל- MAGIG מפורום תפוז

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ניסיתי..
יצא נפלא
יונה

Roniti אמר/ה...

תודה יונה
שמחה לשמוע !

נשיקות }{

אנונימי אמר/ה...

ממליצה לך לקנות "טבעת ג'לי" ולהשתמש בה לפנה קוטה: http://order.tupperware.com/pls/htprod_www/tup_show_item.show_item_detail?fv_item_category_code=10004&fv_item_number=P10057062000

או אישיות
http://www.amazon.com/Progressive-Gelatin-Mold-Set-6/dp/B0000CFPPB/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=home-garden&qid=1227280027&sr=1-1
או זולה יותר
http://www.amazon.com/Progressive-PSJM-60-Gelatin-Ring-Mold/dp/B0000CFMPW/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=home-garden&qid=1227280124&sr=1-2

Roniti אמר/ה...

תודה מיכל
צודקת, נראה לי שהכי נכון לעשות את הפנה קוטה בה.

תודה לך, יום משובח ביותר.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife