יום שבת, 16 במאי 2009

עוגת שוקולד שכבות



בשבת חגגנו יום הולדת כפול לגיסים שלי, יום הולדת לגיסתי ובהבדל של כמה שנים באותו יום יום הולדת של האח הנוסף.
הזמנתי אותם לארוחה חגיגית מפנקת, אפילו מזג האויר היה לטובתנו.
הארוחה היתה הצלחה
שתינו מרגריטות קפואות בטעם תות וצחקנו המון
שלב המתנות היה השלב החשוב אבל לא פחות חשוב היה טקס הדלקת הנרות והעוגה...
כולם חיכו לעוגה לראות מה הפעם הכנתי..



חשבתי על עוגה יום הולדת עבורם, עוגה שתהיה מרשימה וגם טעימה, משהו שונה מכל מה שכבר הכנתי בעבר
במבט חטוף בארון גיליתי שיש לי אינסטנט פודינג שוקולד, אז מרכיב אחד בעוגה כבר ידעתי שיהיה.

החלטתי להכין עוגת טורט שוקולד של מגי , לחתוך אותה ובפנים ליצור שכבות שוקולד.
העוגה נראתה מדהים והטעם שלה היה בדיוק כמו שציפיתי שיהיה.


מזל טוב כפול 2 לגיסתי היקרה ולגיסי היקר
רק בשמחות !!

עוגת שוקולד בשכבות שוקולד ובציפוי גנאש שוקולד

לעוגה (מקור מגי)
5 ביצים
1 כוס סוכר
1/2 כפית מלח
1/3 כוס שמן
1 כפית אבקת אפיה
3/4 כוס קמח לבן
3/4 כוס אבקת קקאו

סירופ
1/2 כוס סוכר
1 כוס מים
1 כפית תמצית וניל

קרם שוקולד
1 אינסטנט פודינג שוקולד
1 כוס חלב
1 שמנת מתוקה

גנאש שוקולד לציפוי
100 גרם שוקולד מריר
1 שמנת מתוקה

אופן הכנת העוגה:
בקערת המיקסר מקציפים את הביצים שלמות במהירות גבוהה במשך 2 דקות. מוסיפים מלח.
ממשיכים להקציף במהירות גבוהה ומוסיפים את הסוכר, מערבלים במשך 7 דקות עד לקבלת קציפה בהירה תפוחה מאוד.
להוסיף את השמן בזילוף.
לנפות ולקפל לתוך העוגה את אבקת האפייה, קמח ואת הקקאו.
לחמם תנור לחום בינוני , 170 מעלות.
לשפוך את הבלילה לתבנית משומנת , לנער מעט כדי שיצאו בועות האויר ושהעוגה תתיישר.
לאפות כ-40 דקות או עד שקיסם שנועצים בה יוצא יבש.
לצנן לחלוטין לפני חיתוך
.

לחתוך את העוגה ל-3 חלקים שווים.

סירופ:
בסיר כבד להמיס את הסוכר והמים על להבה בינונית להוסיף את תמצית הוניל ולכבות את האש.
לצנן ולהרטיב את העוגה.

קרם שוקולד
לערבל בקערת המיקסר את אינסטנט השוקולד, חלב ושמנת מתוקה לקצפת יציבה ונוקשה.

לצפות שכבה ראשונה של העוגה בקרם השוקולד ולכסות בשכבת העוגה השנייה, להמשיך ולצפות כך את כל השכבות.
אפשר לסיים עם שכבת קרם או להכין גנאש שוקולד ולצפות בו את העוגה

גנאש שוקולד
להרתיח שמנת מתוקה בסיר על להבה בינונית, להוסיף את השוקולד ולהמיס באופן מוחלט.
לצנן ולכסות בקרם את העוגה.

אני הקצפתי שמנת מתוקה + 2 כפות סוכר והזלפתי כוכבים על העוגה, האיש שאיתי (האח הגדול של חוגגי יום ההולדת) העיז וכתב על העוגה אפילו מזל טוב !
אז הוא שותף!!!


8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

חושבת שכבר עדיף היה לי להיות גיסתך..
:( אחותך
חן ישראל

אנונימי אמר/ה...

אחותי אל תזניחי אותנו שבועות בפתח...
אז יאללה מתכונים בבקשה פליזזזז
נשיקות
חן ישראל

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

גם אני רוצה !!!!!
להיות גיסך .
אם את מבטיחה לי כזאת עוגה אני הולכת להדביק בולבול.
טוב??????
אני רוצה!!!!!

Roniti אמר/ה...

חחחחחחחח
דם סמיך ממים
}{

Roniti אמר/ה...

נראה לך ????
אני כל הסוף שבוע מלקטת מתכונים מתרגמת מכינה מצלמת
קיט לשבועות יהיה מוכן השבוע אחרי הלחץ בעבודה בע"ה
}{

Roniti אמר/ה...

חחחחחחחחחחחחחחחח
ארי
להיות גיסי דווקא ????
מתה עלייך וממך
}{

אין כמוך!

אוהבת לאפות אמר/ה...

העוגה ניראית סוף הדרך.

גודל התבנית 24-26 ?

אנונימי אמר/ה...

היי.. איזה גודל התבנית???

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife