יום חמישי, 15 בינואר 2009

נה-נה נה- מרק אפונה






מסורת אצלנו בימי שישי בחורף להתחיל את ארוחת השבת במרק.
אין יותר כיף מאשר לשבת ביחד כולם לראות את השלג בחוץ ולאכול מרק מהביל..

אני אוהבת להתייעץ עם ה"גברברים" שלי לפני שאני מכינה את הארוחה, לשמוע מה דעתם ואם הם רוצים כמובן משהו מיוחד ובשבוע שעבר הבן הגדול שלי ביקש מרק אפונה. כמה שמחתי.
איזה כיף !

מרק אפונה
1 כף שמן זית
1 בצל גדול קצוץ דק
1 תפוח אדמה גדול מקולף וחתוך גס
2 גזרים מקולפים חתוכים גס
2 שקיות אפונה (אני השתמשתי באפונה קפואה)
6 כוסות מים
מלח פלפל
מעט מרק עוף

לאדות את הבצל בשמן זית עד שקיפות להוסיף את התפוח אדמה והגזרים ולבשל מעט על אש בינונית
להוסיף את האפונה ולבחוש
להוסיף מים ותיבול להנמיך את האש ולבשל במשך שעה עד שעה וחצי, עד שהתפוח אדמה והגזר רכים
להעביר את המרק לבלנדר או בעזרת מוט בלנדר לרסק למחית את המרק
(אני ממליצה לטחון פעמיים עד למחית חלקה)
להחזיר לסיר להוסיף כף שמן זית ולחמם עוד 10 דקות
להגיש עם קרוטוני בית טעימים

קרוטוני בית
חלה יבשה
שמן זית
מלח גס
זעתר,

לחתוך את החלה לחתיכות קטנות לשים בתבנית תנור ולשפוך מעל שמן זית לערבב בעזרת הידיים עד שכל חתיכות החלה מכוסות בשמן לבזוק מלח זעתר או כל תבלין שרוצים מעל ולאפות בתנור עד שמזהיב.

בתיאבון !

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי

אוהבת מאוד מרק אפונה...ושלך מוגש יפה
מה שגורם למנה להיות כיפליים טעימה יותר...
[חיבוק]
ותודה
שבת שקטה ובשורות טובות

שונט

Roniti אמר/ה...

תודה לך יקירתי
גם אני אוהבת את הטעמים.

חיבוק ושבוע טוב
}{

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife