יום ראשון, 11 בינואר 2009

כרוב ממולא של אמא שלי






בין אמא שלי וביני יש טלפתיה ,
לא משנה המרחק והשעות
יום שישי תמיד הולך ככה, מדברות בטלפון ואז מגיעים לאוכל , מה בישלת היא שואלת אני עונה לה ואז שתיקה
אמא את עוד שם והיא עונה וצוחקת לא מאמינה, בדיוק אותם דברים גם היא כבר הכינה.. איך זה? כנראה שטלפתיה בין אמא לבת
כנראה שזה נכון מה שאומרים great minds think a like

אמא הפוסט הזה בשבילך

יש אוכל שכל אחד אוהב לאכול אצל אמא שלו, לא משנה אצל מי הוא יאכל אותו אוכל, הוא תמיד יעדיף את הטעם המוכר, התבלינים המגע הזיכרונות - ככה אצלי הם הממולאים של אמא שלי...
לנצח אני אזכור את היום שאחי היה בטירונות והיא חזרה מביקור אצלו, ישבנו ביחד והממולאים שלה כיכבו.. הטעם הזיכרון..

ממולאים
1 כרוב בינוני לא כבד
1 בצל גדול
500 גרם בשר טחון
1 עגבניה מקולפת קצוצה דק
חצי כוס פטרוזיליה קצוצה
חצי כוס אורז שטוף
כף רסק עגבניות
2 קופסאות רסק עגבניות קטנות
2 כפות אבקת מרק עוף
מיץ מ-1/2 לימון
מלח
פלפל
פפריקה אדומה

אופן ההכנה

בעזרת סכין חדה להוציא את ליבת הכרוב ולחלוט את העלים במים רותחים, העלים הופכים להיות גמישים וניתן לקפל אותם בקלות.

לטגן בצל גדול במעט שמן עד שקיפות
לערבב בקערה גדולה בשר טחון את הבצל המטוגן להוסיף את האורז את העגבניה ואת כף רסק העגבניות ולערבב היטב, להוסיף את התבלינים ולהמשיך לערבב .
לתת לבשר לספוג את הטעמים ל-10 דקות

בינתיים לקחת עלה להוציא את העורק ולחתוך לחצי (לא לזרוק חלקים מהכרוב שלא נשתמש, הם ישמשו לבסיס בסיר)
לקחת מעט מתערובת הבשר לשטח על העלה ולסגור בצורת סיגר, להכניס את הקצוות התחתונים פנימה ולגלגל קצוות חיצוניים פנימה עד שמתקבלת גלילה נאה התפר תמיד יהיה כלפי פנים בסיר.

בסיר גדול למזוג שמן ואת חתיכות הכרוב שנשארו לנו ועליהם לסדר צפוף את הכרוב הממולא.

להמיס בכוס גדולה עם מים רותחים את רסק העגבניות מלח פלפל פפריקה אדומה לימון וליצוק מעל הכרוב
ככה לעשות עם 2 קופסאות רסק העגבניות עד שכל הכרוב מכוסה ברוטב

להניח צלחת גדולה על הממולאים (אין לי מושג למה, אני אשאל את אמא שלי ) ואת המכסה ולבשל על אש בינונית במשך שעה וחצי עד שעתיים.

תודה לאמא שלי על הטעמים ועל המתכון ובתיאבון !


הערות:
אפשר להוסיף לרוטב סוכר למי שאוהב יותר מתקתק אצלנו מעדיפים בלי..
דרך נוספת להתעסק עם העלים היא להקפיא לילה לפני את הכרוב בפריזר ולהוציא בבוקר, העלים גמישים.
כדאי להכין תמיד ממולאים יום לפני ההגשה, הטעמים מתגבשים יותר.
לחמם תמיד כדאי להעביר לכלי חסין אש ולחמם בתנור.



16 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה מתכון גרוזיני :)
רק בלי הרסק עגניות וזה...
הצלחת זה כדי שזה יתבשל יותר טוב.
באמת נורא טעים.
אחלה בלוג :):)

Roniti אמר/ה...

באמת? גרוזיני ?
אולי דרך האוכל נתחיל לגלות את המקורות.... :-)

תודה אנונימי.

אנונימי אמר/ה...

נראה טעים!

אני בחיפוש אחר מתכון טוב של כרוב ממולא, אך מה שאני מכירה (ואוהבת) זו גרסה צמחונית וחמצמצה.

אבל הגרסה שלך מצטלמת כ"כ טוב שאני מתפתה לנסות...

שימרית

מרילין איילון אמר/ה...

אהבתי את הסיפור בינך לבין אמא שלך
(-:


העוגת גבינה שם למטה? הורסת!

אנונימי אמר/ה...

היי
העלת באימך דמעות ישר כח
שאפו אחותי

Roniti אמר/ה...

היי שימרית
ממליצה באהבה את הממולאים האלה.

בהצלחה ותודה על הביקור :)

Roniti אמר/ה...

תודה מרילין :)
והעוגה למטה באמת היתה הצלחה ..

Roniti אמר/ה...

אחותי, היה לי חשוב שתקריאי לה
תודה.
אוהבת אתכם }{

Unknown אמר/ה...

היי פונץ',

הכרוב נראה משהו!
רוצה להכין אותו.

במתכון רשמת את חומרי המילוי ואת הרוטב ביחד בלי הפרדה.
את כותבת לשים תבלינים במילוי. אך התבלינים מופיעים רק בסוף הרוטב, ואני משערת שאלה התבלינים לרוטב.

בבקשה, האם תוכלי לסדר לי את המצרכים במתכון?
בתודה.

Unknown אמר/ה...

רגע, שכחתי..., למה צריך להניח צלחת גדולה על הממולאים, ועליו את המכסה?
בתודה.

צלחות קורנינג אמר/ה...

ואיי! מולאים הם הדבר לזיכרונות - הטעם החמצמץ - תמיד קרירים מהמקרר :) ממש תענוג! אני מאוהבת במלתפפונים במליחה עדינה של סבתא- אין עליהם ביום קיץ חם.... או פשוט בכל יום אחר :)

אנונימי אמר/ה...

אני מכירה את זה דווקא מהמטבח התורכי של סבתא אלא שאצל התורכים משתמשים במעט שמן ועגבניות מגורדות לשם התיבול, ללא פפריקה או רסק. הכי חשוב המון המון לימון!!!

אנונימי אמר/ה...

הסיבה לצלחת - בלעדיה הכרובים יצופו על הרוטב ולא יתבשלו טוב. המשקל של הצלחת מכניס אותם פנימה.

לאנה אמר/ה...

המתכון מעולה. כנראה שפיספסתי את הצלחת כי לא השתמשתי בה, אבל המחבת היה דחוס בממולאים לכן אולי לא צפו.
הכנתי פעם אחת ועכשיו חזרתי שוב לחפש את המתכון.
תודה רבה

לאנה אמר/ה...

מחבת דחוסה, כמובן

Adi אמר/ה...

אני מכינה את המתכון שלך כבר מספר פעמיים, ובעלי מלקק את האצבעות בכל פעם מחדש! תודה רבה לך ולאמא!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife