יום שישי, 20 בנובמבר 2009

עוגת יום הולדת שוקולד חמאת בוטנים





הנה עברה לה עוד שנה
והנסיך שלי בן 15
כאילו רק אתמול הניחו אותו בידי
פג קטן ויפיפיה
וכעת טיינאג`יר מתבגר
יפיפיה לא פחות עם לב זהב וחיוך שאי אפשר לעמוד בפניו.

מזל טוב קסם שלנו

וגם השנה,
כאשר שאלתי אותו מה להכין לו ליום ההולדת התשובה היתה בדיוק כמו בשנה שעברה: עוגת חמאת בוטנים.
כי הוא ילד שהאהבה הגדולה שלו חוץ מהאחים שלו ומאיתנו היא חמאת בוטנים..



חרשתי את הרשת בבלוגי האוכל האמריקאים, מאחר ועוגות חמאת בוטנים בארץ
לא כל כך פופלריות ומצאתי אחת שאהבתי ואני בטוחה שגם הנסיך יאהב לא פחות.


עוגת שוקולד חמאת בוטנים- The Smitten Kitchen

לעוגה:
2 כוסות קמח
2 1/2 כוסות סוכר
3/4 כוס קקאו
2 כפיות סודה לשתייה
1 כפית מלח
1 כוס שמן
1 כוס שמנת של פעם
1 ו-1/2 כוסות מים
2 כפות חומץ
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים

ציפוי קרם חמאת בוטנים
250 גרם גבינת שמנת בטמפרטורת החדר
100 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
5 כוסות אבקת סוכר
2/3 כוס חמאת בוטנים

ציפוי שוקולד חמאת בוטנים
2 חפיסות שוקולד מריר
3 כפיות חמאת בוטנים
2 כפיות סירופ תירס
1/2 כוס חלב

אופן הכנת העוגה:

לחמם תנור ל-180 מעלות.
לשמן 3 תבניות בגודל ולכסות בנייר אפייה משומן.
בקערת המיקסר לשפוך קמח, סוכר קקאו אבקת סודה ומלח ולערבב
להוסיף שמן ושמנת ולערבב היטב.
בהדרגה להוסיף את המים
להוסיף חומץ ותמצית וניל
להוסיף את הביצים ולערבב היטב עד לתערובת אחידה (דלילה מאוד - וזה בסדר)

להעביר כמות שווה ל-3 תבניות (אני שקלתי)
לאפות בין 35 - 40 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.
לצנן 20 דקות את העוגות בחוץ.
להוציא בזהירות את העוגות מהתבנית ולאפסן בפרייזר ל-1/2 שעה שהעוגות יתקשו (קל יותר לצפות את העוגות
כאשר הן מתקשות בפרייזר, לא לדאוג הן מפשירות במהירות).

ציפוי קרם חמאת בוטנים
בקערת המיקסר לערבל חמאה וגבינת שמנת עד לתערובת רכה וקרמית.
בהדרגה להוסיף אבקת סוכר (כוס כל פעם) לשים לב לגרד את הצדדים ואת תחתית הקערה מדי פעם
להמשיך לערבל במהירות בינונית עד למרקם רך וחלק (3 -4 דקות) , להוסיף את חמאת הבוטנים
ולהמשיך לערבל עד להטמעה מוחלטת.

הכנת ציפוי שוקולד חמאת בוטנים
בסיר בן מארי (סיר גדול של מים ועליו סיר קטן יותר) לערבב שוקולד, חמאת בוטנים סירופ תירס וחלב
עד שהשוקולד נמס והתערובת חלקה.

הרכבת העוגה:
כאשר העוגות קרות מספיק להניח במעד עוגה את העוגה ולצפות
ב-2/3 מציפוי חמאת הבוטנים - להמשיך עם שאר העוגות ולצפות
את הצדדים
להשאיר את העוגה להתייצבות בערך 15 - 30 דקות ואז לצפות שוב
את החלק העליון.

לשפוך את קרם השוקולד בעודו חם במרכז העוגה ובעזרת סכין
ספיטולה למרוח באופן שווה ולתת לשוקולד לנזול בצדדים.
לקרר 30 דקות במקרר לתת לציפוי להתחזק.

להוציא מהמקרר לפחות שעה לפני ההגשה.


Happy Birthday my love

Son, from the day that you were born, until this minute

No parent could ask for a better son....

My world's a wondrous place because your in it,

Your friendship is my most treasured one

Thank You for all the joy and all the laughter

And thank you for the love you've given me

My wish for you today and ever-after

Is that these blessings will be returned abundantly.


13 תגובות:

Unknown אמר/ה...

כפרות על החתיך ההורס שלי
מזל טוב הדרירו שלי נשמתי שלי
עד 120 נשמתי שלי איזה טעם טוב יש לך מתה על העוגה חמאת בוטנים
אז מה אני יאחל לך...
הצלחה בלימודים
הצלחה עם בנות
ושתמשיך להיות חתיך הורס
אוהבים אותך ומחבקים אותך
חן בועז
קורל וג'וק

fairy_mi אמר/ה...

יומולדת שמחחחחח לבחור הצעיר!
מזל טוב והרבה אושר ואהבה .
מה שבטוח שבאמא נפלאה הוא כבר זכה!
ובאשר לעוגה אין מילים,
יפהפיה אמיתית! פשוט להתעלף
ממש לא הייתי מתנגדת לזלול איזו חתיכה
אוהבת מאוד את השילוב של שוקולד וחמאת בוטנים
את נהדרת כתמיד!

יערה אמר/ה...

המון מזל טוב ואושר לבנך :-)

העוגה נראית יפהפיה ומרשימה , אפילו יותר מהמקור.. כל כך אוהבת חמאת בוטנים!!!

קרצה לי העוגה הזאת: http://www.flickr.com/photos/pontch1/3630291369/

חיפשתי בבלוג ולא מצאתי מתכון (אבל מצאתי יפהפיות אחרות שבא לבכות!!) אשמח אם תכווני אותי למתכון.

תודה רבה והמשך שבת נעימה,
יערה

Roniti אמר/ה...

תודה אחותי הגדולה :)
הקראתי להדר והוא התרגש
צודקת את הטעם הטוב הוא לקח ממך כנראה - חחחחח
תודה על האיחולים
חיבוקים ונשיקות
אוהבת ומצטרף הדר }{

Roniti אמר/ה...

תודה פייה יקרה שמצאת זמן בין האריזות והמעבר לבוא ולאחל }{
המון תודה על המילים החמות
אכן טעם משובח - העוגה למרות שהוא היחיד שאוהב עוגות חמאת בוטנים זכתה להצלחה מרבית גם בין הספקנים - ולשמחתי לא היתה גבול.

נשיקות וחיבוקים
ומזל טוב לדירה החדשה :}

Roniti אמר/ה...

היי יערה ברוכה הבאה :)
תודה רבה מהדר ואמא שלו.

יש לך טעם משובח ללא ספק
העוגה היא עוגת גבינה שוקולד לבן.

בצד ימין של המסך יש חיפוש, תקליקי שוקולד לבן או גבינה ותכנסי למאגר המתכונים.

בהצלחה ושבת נהדרת }{

רבקה אמר/ה...

איזה יופייי!!

נטלי אמר/ה...

מזל טוב לבחור!:) עד 120, עם המון אושר, אהבה ושמחה בחיים.
העוגה נראית מדהים, כל הכבוד. אני מתה על השילוב של שוקולד וחמאת בוטנים.

נטלי

מרילין איילון אמר/ה...

WOW
מה זה הגובה הזה?? זה קיים עוגה כזו גבוה?

המון המון מזל טוב לבן ולאמא המאוהבת
(-:

Roniti אמר/ה...

תודה רבקה יקרה
ואת חייבת להודות שהיא היתה גם טעימה :-))

Roniti אמר/ה...

תודה נטלי
אכן טעם משובח
והשילוב הוכיח את עצמו הפעם
והעוגה יצאה נפלא
לחיי המון חגיגות ועוד עוגות מדהימות.

Roniti אמר/ה...

תודה לך מרילין יקירה
אכן העוגה קטנה אבל גבוהה מאוד
במתכון הנוכחי אופים את העוגה ב-3 תבניות של 20 ס"מ, אבל אני אפיתי ב-3 תבניות קטנות יותר של 15 ס"מ ולכן העוגה גבוהה כל כך.

אמן ואמן ולחיי ימים של ימי הולדת וחגיגות תמיד ♥

עינב אמר/ה...

היי אני רוצה להכין את העוגה בשישי ויש לי שאלה-
האם אני יכולה הלכין את העוגה בתבנית 26? זאת התסנית העגולה היחידה שיש לי.... ואם אניאכין אותה ב-26 יצאו לי 3 עוגות או רק 2?

תודה רבה

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife