יום ראשון, 26 ביולי 2009

עוגיות מאלו - מרשמלו מצופות שוקולד

להעיז...





אם רק נעיז...

לחודש יולי האופים והאמיצים קיבלו נושא חדש ומאתגר מאלו - עוגיות מרשמלו קטנות מצופות בשוקולד
אתגר שרק אם מעיזים יכולים להבין כמה כיף להכין וכמה טעים התוצאה יוצאת - שלא לדבר על היופי של העוגיות
הן מדהימות כל כך , שאי אפשר להשאר אדישים אליהם.
המתכון פה הוא גם עבור המרשמלו ולמרות החשש המרשמלו יוצא מדהים אם רק עובדים לפי ההוראות.

פעם אחת הכנתי עוגיות וניל פעם שנייה עוגיות שוקולד ובכל פעם זה יצא טעים בטירוף והטעם.. איזה טעם!

לרוץ להכין להעיז לנסות ורק אז להבין!



עוגיות מאלו (עוגיות מרשמלו מצופות שוקולד)

לעוגיות:

3 כוסות קמח לבן (לעוגיות שוקולד להחסיר 2 כפות קמח ולהוסיף קקאו)
1/2 כוס סוכר לבן
1/2 כפית מלח
3/4 כפית אבקת אפייה
3/8 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית קינמון
170 גרם חמאה רכה
3 ביצים בלולות

בקערת המיקסר לערבב חומרים יבשים.
במהירות נמוכה להוסיף חמאה ולערבל עד לתערובת חולית.
להוסיף את הביצים ולהמשיך לערבל עד שמתאחד לבצק.
ליצור דיסקה מהבצק לעטוף בנילון נצמד ולקרר במקרר לפחות לשעה (אפשר לשמור בקירור עד 3 ימים)
כאשר מוכנים לאפות, לשמן תבנית אפייה ולכסות בנייר אפייה או בתחתית סיליקון.
לחמם תנור ל-185 מעלות.
לרדד את הבצק המקורר על משטח מקומח קלות וליצור עם חותכן עוגיות עיגולים.
להעביר לתבנית האפיה ולאפות במשך 10 דקות או עד אשר העוגיות זהובות. לצנן בטמפרטורת החדר.
לזלף תלולית מרשמלו על העוגיות ולתת להם להשאר בטמפרטורת החדר שעתיים.
את העוגיות המוכנות לטבול בשוקולד החם. לנער מעודף שוקולד לקערת השוקולד.
להניח להתייצבות למשך שעה עד שעתיים.

להכנת המרשמלו

1/4 כוס מים
1/4 כוס סירופ תירס קל
3/4 כוס סוכר
1 כפית ג'לטין
2 כפיות מים קרים
2 חלבונים בטמפרטורת החדר
1/4 כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:

בסיר על להבה בינונית לערבב מים, סירופ תירס וסוכר עד לרתיחה עד למצב "כדורי רך", או עד שמד טמפרטורה מראה 235 מעלות.

את הג'לטין לערבב היטב במים הקרים.
להסיר את הסירופ מהאש ולערבב לתוכו את הג'לטין.
בקערת המיקסר להקציף את החלבונים עד לקצף יציב וחזק ולשפוך את תערובת הסירופ בזילוף לקצף.
להוסיף את תמצית הוניל ולהמשיך לערבל לקצף חזק.
להעביר את התערובת לשקית זילוף ולזלף על העוגיות.

ציפוי שוקולד
340 גרם שוקולד מריר
1/4 כוס חמאת קקאו או שמן צמחי (או עדיף חמאה)

להמס את השוקולד וחמאה באמבט בן מארי, לערבב היטב ולטבול את העוגיות המוכנות בשוקולד החם.








20 תגובות:

הגר אמר/ה...

נראה נפלא!!
כמו קרמבואים קטנים. בדיוק חיפשתי מתכון להכנת קרמבו ביתי לאחייני שנמצאים הרחק באוסטרליה ורוצים לטעום קרמבו..
שאלה לקיצור התהליך-ואני מתנצלת מראש על העצלנות- האם אפשר להשתמש במרשמלו מוכנים?

fairy_mi אמר/ה...

שאפו על הביצוע זה נראה שיגעוןןן!
איזה יפהפיים, ללקק את האצבעות
כבר אני מתחרטת שלא הכנתי אותם בצורה השגרתית והעגולה :) ממכר בטירוף!

Roniti אמר/ה...

תודה לך הגר, ברוכה הבאה - שמחה לראות אותך פה.
זה בדיוק בדיוק קרמבו וטעים שזה פשוט ממכר.
אפשר להשתמש במרשמלו מוכן לחתוך אותם למידה הרצוי ולהדביק במעט ריבה שתאחוז את המרשמלו לעוגיה.
ואז לטבול לרוטב השוקולד.
בהצלחה :)))

Roniti אמר/ה...

תודה לך פייה
חזרתי עכשיו מהבלוג שלך
נפלא
כמה יפה וכמה כיף היה להכין את העוגיות המדהימות האלה
הכנתי גם את המילן (לכי north) אבל אלו ללא ספק גנבו את ההצגה ובגדול.

הם מדהימות וממכרות
ומסוג העוגיות שאני שמחה שלמדתי להכין כי החכמתי ואני לבטח אכין אותם שוב ושוב ושוב!!!

Maytal אמר/ה...

אוי זה מעולה.
המון זמן חיפשתי מתכון לעוגיות האלה. הייתי אוכלת אותן בתור ילדה כשגרתי בארה"ב. תודה :)

אנונימי אמר/ה...

נראה מטריף מפחדת לטעום
בטוח לא ישאר לאחרים

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

ע-כ-ש-י-ו !
עכשיו רק קיבלתי את זה במייל, תראי : נשלח ב 27/07/2009 21:05
גוגל...פחחחח... !
אז ככה, הקרמבואים האלו הן שחיתות לשמה.
האמת? לא היה לי שמץ של מושג איך עושים את זה, אבל הנה זאת שדואגת לקוטר התחת שלי באה ופתרה את הקושייה ...
נו, מה יהיה?!
לא חאראם על הבגדים שלי?
גם ככה אימוש שלי קונה אותם...
יאללה שימי מתכון לפלפל ירוק עם זרזיף של אוויר וגנאש עננים.
זה יתאים לי !

כפרה... את פשוט מקסימה.
אללה, אני מחכה לזה בבלוג הכתום!!!
ק-ד-י-מ-ה !!!
אני גאה בך ילדונת. מאוד!

Unknown אמר/ה...

ואאווו , אני ממש מוקסמת , איזה בלוג מטריף , התמונות והמתכונים , כול הכבוד,
שאלה לי אלייך- מה זה סירופ תירס קל ואיפה משיגים ? תודה

שירלי נמש אמר/ה...

יקירתי, כשאני רואה את התמונות הללו שלך, ני מצליחה להוציא רק שלוש מילים כמו איזו Teanager, ואלו הם:
Ohhh My God...
נראה מופלא, טעים בטירוף.
לרוץ ולהכין.
שאפו יקריתי - אלופה אמיתית !!

Gal Cohen אמר/ה...

yoyo mammiii em maze ayo tememm haval meod she rak ehant mea ki ahalno otam kmo she en maharrr, lefahot shamarnu le rivkaa!<3

Roniti אמר/ה...

היי מיטל בדיוק!
הן התשובה הביתית לעוגיות המרשמלו, אבל לדעתי טעימות יותר.

דווחי לי אם וכאשר תכיני גם כן :))

Roniti אמר/ה...

הי אנונומי אל תפחדי - תעיזי (האמת היתה התנפלות כזאת בבית על העוגיות שהייתי חייבת להחביא כמה לנסיכה שלנו כדי שלא יגעו).

Roniti אמר/ה...

ארי מתוקה שלי אם אני לא אדאג לך מי ידאג ? מני כבר מזמן לא כותב ...

יפתי הם עוגיות רושם יותר מטירחה
צ'ק צ'ק מכינים אותם אבל הבעיה שהם גם צ'יק צ'ק מתחסלים.

BTW מחכה לך מייל עצבן ממני - לכי תגיבי לי כבר!!!

Roniti אמר/ה...

תודה רבה אור-לי, איזה כיף לקרוא תגובות כמו שלך.
סירופ תירס בהיר, הוא הרבה יותר דליל מהגלוקוזה, נמכר בשתי צורות-שקוף (לזה התכוונתי) וכהה יותר.
משמש כתחליף לגלוקוזה ( אם כי התוצאות לא בדיוק זהות ), אני מתגוררת בארה"ב ואצלנו מוכרים את זה פה בסופר מרקט.
לדעתי בכל חנות שמתמחה בציוד לאפייה אפשר יהיה למצוא את זה.

שוב תודה לך ובהצלחה!

Roniti אמר/ה...

Thank you Shirlee
איזה כיף לקרוא אותך
המון תודה
ממך זאת מחמאה ענקית ונחשבת.
}{

Roniti אמר/ה...

Gal baby, what a great success this cookies were
I jut wrote to somebody here that i had to hide some of them to our princes and thanks god for this.
so happy that you loved it, all of you
everything that I'm doing here is for you guys
love you maod maod eme shelch

Unknown אמר/ה...

היי, שוב אני הנודניקית , פשוט אני חייבת לעשות את העוגיות האלו וחייבת באופן כללי ,לדעת הכול בכדי לא לפספס ,
אודה לקבלת הסבר - כמה זה בדיוק 3/8 כפית סודה לשתיה ... קמצוץ ?

Roniti אמר/ה...

בוקר טוב לך אור-לי
בהצלחה יקירתי, ספרי לי איך יצא וצלמי תמונות - הם מדהימות ביותר.
אני משתמשת בכפות מדידה, הלכתי לבדוק לך
1/2 כפית = 3/8.

לכי על זה
יום קסום ובהצלחה!!!!

רבקה אמר/ה...

גם זה! מדהיםםם!!

Roniti אמר/ה...

רבקוש נסיכה יפה שלנו
כמה שאני שמחה ששמרנו לך מהטעים מתוק משגע הזה.

נשיקות }{

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife