יום שני, 22 ביוני 2009

ריבת משמשים




למישמשים יש פינה חמה אצלי בלב.
אני זוכרת בתור ילדה נסיעות ארוכות לסבא וסבתא לבית שהוא בעצם מעין חווה/מושב
תרנגולות מטיילות חופשי בחוץ לצד כבשים ועזים ועצי פרי שלא רואים בעיר והטעם... אוחחח הטעם...

אחרי כל כך הרבה שנים אני עדיין מתגעגעת לטעם הפירות מהעצים של סבא וסבתא
עץ המישמשים היה העץ האהוב עלי, כמה יפים ומתוקים היו המישמשים , היינו אוכלים ומתחרים בגוגוים אוכלים ואוספים.

פה חייהם של המישמשים קצרים כל כך והטעם... רחוק מטעם הזיכרון. אבל עדיין כשאני רואה את הפרי הצהוב כתום הזה אני מוצפת זכרונות טובים.

ריבת משמשים
1 ק"ג משמשים חצויים ומגולענים
1 כוס סוכר
מיץ מ-1 לימון

בסיר כבד מעל להבה בינונית מערבבים סוכר מישמשים ומיץ לימון ומביאים לרתיחה.
מנמיכים את הלהבה לבינונית וממשיכים לבשל תוך בחישה 5 דקות.
לאחר 5 דקות מנמיכים את הלהבה להכי קטנה ומבשלים במשך 20 -25 דקות נוספות. מכבים את האש, מקררים ומעבירים לצננצת מעוקרת.


2 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

תקשיבי לי טוב:
תקשיבי לי טוב : אתמול ישבנו ניסימיקו ואני ודיברנו על החיים ובכלל , ואמרתי לו שהדבר הראשון שאעשה אחרי שנקבל את הכסף מביטוחי החיים ונקנה בית זה אשתול עץ מישמשים (עכשיו כשאני רואה את הפוסט הזה אני חושבת שאשתול כמה עצים, כי לא יספיק לי עץ אחד).
ולמה? כי מישמש זה הפרי שאני הכי אוהבת.
יש לזה טעם של פעם.
סבא שלי היה מכין ריבות.
בעיקר ריבת תפוזים וריבת מישמשים.
באילת של פעם לא היו עצי מישמשים , אבל הוא היה קונה.
והוא היה מכין בדיוק כמו שאת מכינה. אחד לאחד.
ועכישו עשית לי גם חשק וגם רגש (קווץ' כזה בלב של געגוע).
אז יפה שלי, על זה אומרים תודה.
תודה גדולה.
אני אוהבת אותך, בייחוד על זה שאת תמיד יודעת לקלוע עם המתכונים שלך לסיפורים שנוגעים בי.
וגם בגלל שיש לך כזה תחת שקסי.
מה קשורור?
לא קשור (ממתי משהו אצלי קשור האחד לשני?)
נשיקות.
לכי למייל.

אוף.... שוב יש לי קוד עם אותיות שאני לא מזהה קיבינימט ! למה לא נותנים לי רק 4 אותיות ? 8 ! 8 אותיות ! הפקרות! אפלייה! למה, כי אני בלונדינית ודאבה?
איזה עולם זה!!! לכי עכשיו תתקרבי עם משקפיים מספר 4.25 סנטימטר מהמסך ותנסי לזהות למה התכוון המשורר ( המאנייק שכתב את הקוד ), איזה פונט מרגיז....
טוב, ננסה....
תראי מה אני עושה בשבילך יא קרצייה....

Roniti אמר/ה...

נשמה שלי
אוהבת אותך
כמה התגובות שלך קסומות ויקרות לי.

נשיקות
הצחקת אותי עוד יותר פה
נשיקותתתתתתתתתתת!!!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife