יום שלישי, 27 בינואר 2009

בייגלה ירושלמי





יש מאכלים שקשורים למקום
יש מקומות שיודעים שנוסעים לשם בשביל מאכל או עוגה מיוחדת
ירושלים שלי היא כזאת
ברגע שמגיעים לירושלים רואים את דוכני הבייגלה עם השומשום והזעתר והריחות אני חייבת חיייבת לקנות בייגלה, קונה כמויות מקפיאה ומביאה יחד איתי לארה"ב..
כמה אהבה יש לי לירושלים
כמה געגוע לבייגלה
המשפחה שלי יודעת שאם יש דבר שחסר לי כל השנים בארה"ב הוא הבייגלה הירושלמי, בייגלה של ישראל
נכון שארה"ב היא ארץ הבייגל`ס - אבל כלום לא משתווה לטעם של בייגלה טרי מלא שומשום וטבול בזעתר.

כיון שמתחשק לי עכשיו בייגלה ירושלמי וכיון שאני "קצת רחוקה" מירושלים בימים אלה.. החלטתי להכין לבד
שוב תודות לאינטרנט העולם הפך להיות קטן וקרוב מאי פעם..

בייגלה ירושלמי - מתכון של הלורד
מרכיבים:
לבצק (כ 5 ביגלה גדולים):
1/2 קילו קמח
1 כף שמרים יבשים
3 כפות סוכר
1/2 כף מלח
3 כפות שמן קנולה
1/2 1 כפות גדושות אבקת חלב פרווה – לא שמתי
1/2 1 כוסות מים חמימים (בקיץ מעט פחות)

לציפוי:
ביצה להברשה
הרבה סומסום לפיזור
מעט סוכר לפיזור

אופן הכנה:
לערבב את חומרי הבצק וללוש מס` דקות לבצק אחיד וגמיש.

לקמח מעט את הבצק בקערה ולכסות עם ניילון למשך כחצי שעה במקום חמים.

ללוש מעט את הבצק על משטח מקומח, לחלק ל 5 כדורים, להכניס אגודל למרכז הכדור עד לצד השני ולהתחיל לפתוח לבייגלה גדול (קצת פחות מאורך התבנית) תוך כדי סיבוב ובעדינות, להניח על תבנית עם נייר אפייה (מקומח), צריכים להתקבל בייגלה צרים וארוכים, להשאיר מרווח בין הבייגלה לצרכי תפיחה.

למרוח בביצה ולפזר מעל הרבה סומסום, מעל הסומסום לפזר מעט סוכר עם היד (נותן אפקט של מתקתקות, כמו בפיתות סומסום של אבולעפיה).
לכסות עם מגבת ולהתפיח כ חצי שעה במקום חמים.
האפיה כ 15 דקות בתנור מחומם ל-180 מעלות, במרכז התנור (ניתן לאפות גם בטורבו)… עד לקבלת צבע זהוב.
אם אוהבים בייגלה עם קרום רך יותר… אז לאחר האפייה להכניס לתוך מגבת עבה למספר דקות.
אם אוהבים בייגלה עם קרום קשה יותר… אז לאפות עד לקבלת צבע כהה יותר…. ולקרר על רשת.


זה לא טרוויאלי חבר`ה, בביס הראשון אני בכיתי..
הילדים והבעל טעמו יחד איתי והתרגשו גם כן.. הכנסתי את טעם ירושלים אלי הביתה למרות המרחק!!

בייגלה ירושלמי

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

Just like the real Jerusalem bagel !!

Roniti אמר/ה...

Definitely !!
Thank you :-}

איזי מתל אביב אמר/ה...

אני אוהב בייגלה ירושלמי לא-מתוק, כמו המקורי שקונים ברחובות ירושלים (!), וממש לא סובל את הגירסה המתוקה של אבולעפייה. שילשום אפיתי מתכון זהה לזה שמופיע כאן -ללא חלב או אבקה-. את הבייגלה מרחתי במים, פיזרתי שומשום ו"מעכתי " את השומשום לתוך הבצק באצבעות. יצא פריך וטעים מאד. אם רוצים קרום יותר קשה ופריך מאד אפשר באמצע האפייה למרוח מים במברשת או לרסס מים. התוצאה נהדרת.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife