יום שני, 5 בינואר 2009

פחזניות






יש מאכלים שהם רטרו, שנות ה-80, שרק הזיכרון שלהם גורם לטעם טעים בפה ולגעגוע... ככה קורה לי עם פחזניות.

אני זוכרת את הארוחות אצלנו בבית, ארוחות מושקעות שאמא שלי טורחת עליהן משעות הבוקר המוקדמות
מנות ראשונות, מנות עיקריות סלטים וכמובן קינוח
אחד הקינוחים שבתור ילדה תמיד הייתי מבקש ממנה היה פחזניות במילוי קרם וניל (פודינג)
אולי בגלל הצורה המיוחדת שלהם
אולי בגלל שידענו שהם במקור מצרפת המסקרנת והאלגנטית
ואולי פשוט בגלל הטעם הממכר כל כך ..

כמה שניסיתי להכין אותם בעבר, תמיד נחלתי כישלון צרוב, סירים שלמים בבצק רבוך נזרקו לפח עם הבטחה שלעולם אני לא מתכוונת לנסות להכין את זה שוב..

ובכן, הבטחות לחוד ומעשים לחוד - וכמובן לא דבר מתוק כמו פחזניות ישבור אותי, אני בעד אתגרים במטבח
והחלטתי ביום שישי להכין אותם בתור הקינוח !

בדקתי כל פורום אוכל אפשרי, בלוגי אוכל וספרי בישול בעברית ואנגלית על פחזניות, למדתי בעל פה איך מכינים מה צריך ואת סדר העבודה והבנתי שהשד לגמרי לא נורא (בינינו אפילו קל..)

מה שצריך זה לעמוד בסדרי העבודה, בזמני האפיה בחישה נמצרת זילוף נכון ותוצאות שלא מביישות שום קונדטוריה שנת ה-80.

אפשר להכין פחזניות מתוקות למילוי וניל או שוקולד בעיטור שוקלד, ואפשר להכין אותו מתכון להוריד את הסוכר ולהשתמש בפחזניות בתור מנה ראשונה מרשימה עם כבדים, רוטב פיטריות ובשר טחון, אני כאמור הלכתי על האופציה הראשונה רק בגלל ניסיון העבר, תמיד אפשר לאכול גלידה במקום קינוח אם לא יצליח ;-)

מתכון בסיסי לפחזניות
1 כוס חלב
קורט מלח
1 כפית סוכר
100 גרם חמאה
1 כוס קמח !!
4 עד 5 ביצים (אני השתמשתי ב-4)

אופן ההכנה:

1. מחממים את התנור לחום בינוני-גבוה (200 מעלות צלזיוס) ומרפדים תבנית אפיה בניר אפייה.
2. מביאים את החלב המלח החמאה והסוכר לרתיחה בסיר בינוניי ומערבבים. כשהנוזל רותח מוסיפים את הקמח בבת חת, מסירים מהלהבה ומערבבים עד שהנוזלים נספגים בקמח ונוצרת עיסה אחיד. מצננים בטמפ' החדר כ-5 דקות.
3. מעבירים את העיסה לקערת המיקסר במהירות בינונית ומוסיפים את הביצים בזו אחר זו, מערבבים עד שכל אחת מהן נבלעת בבצק (את הביצה החמישית מוסיפים רק אם הבצק קשה מדי.
4. מעבירים את הבצק לשקית זילוף (אפשר בעזרת כפית) ומזלפים על התבנית תלוליות.
5. אופים את הפחזניות עד שהן תופחות, מנמיכים אתת חום התנור לבינוני (180 מעלות) וממשיכים לאפות עד שהן מזהיבות. מצננים לפני המילוי.

מילוי וניל
1 כוס שמנת מתוקה
1 כוס חלב
1 כף סוכר
1 שקית אבקת אינסטנט פודינג

בקערת המיקסר לערבל את הכל לקצף יציב ונוקשה
לחתוך כל פחזניה לחצי למלא בכף מהקצפת לפדר באבקת סוכר ולהתמכר לטעם..




(מקור YNET)

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראה כל כך טוב.. חסר לי הסירופ שוקולד התעשיתי, מלמעלה כדי להשלים את שנות השמונים.

טל

Roniti אמר/ה...

חחחחחחח
נכון ?

אנונימי אמר/ה...

שלום לך...

תודה!
הבלוג נהדר, ברור, טעים,מגרה...

WOW!!!

אה...והפחזניות יצאו משהו!

יישר-כוח

xxxx

Unknown אמר/ה...

אהלן פונצי יקרה
היתגעגעתי אליך ולתמונות שלך[חיבוק חם]

הפחזניות ואווו ממש מקיצועיות...וכמו שאמר קודמי על השוקולד..אני הייתי מעדיפה קרם ווניל שוקולד לבן....חהה עוד יותר קלורי...

נשיקות חמות
ושבת נהדרת לבני הבית...

לוח אמר/ה...

ממממ אני אוהבת נראה איכותי וטעים ממש (-:

אנונימי אמר/ה...

יצא טעים אבל לא תפח...מין פיתות קטנות וטעימות =)

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife