יום חמישי, 16 באוקטובר 2008

מפרום לחג













קציצת מפרום לפני


טיגון המפרום









תמונה של קציצות המפרום לאחר הטיגון



בישול המפרום









כשאני באמת רוצה להרגיש
חג חגיגי עם אוכל אמיתי של בית
אני משנסת מותניים נכנסת למטבח ומכינה מפרום שיתלווה לקוסקוס טריפוליטאי אמיתי ואז החג הוא חג והאוכל נפלא יותר מתמיד.

קצת עבודה אבל התוצאות תמיד מצדיקות את המאמץ
אז בבקשה

מפרום

המצרכים:
תפוחי אדמה מקולפים חתוכים לחצי וכל חצי חתוך כמעט עד הקצה ליצירת כיס (טיפ של אמא שלי להמליח את תפוחי האדמה מעט ואז הם מתרככים והכיס גמיש יותר)

מצרכים לקציצות
1/2 ק"ג בשר טחון
1 בצל גדול קצוץ
פטרוזיליה קצוצה
1 שן שום כתוש
מלח
פלפל
תבלין לקציצות

1 צלחת עם 2 ביצים טרופות וכף רסק עגבניות ומלח מעורבבת
1 צלחת עם קמח

מערבבים את כל תערובת הקציצות ומשאירים לעמוד קצת לספוג טעמים

ממלאים כל כיס תפוח אדמה במלית התערובת (לא יותר מדי כדי לא לקרוע את הכיס)
טובלים את הקציצה בקמח מכל הצדדים ומעבירים לצלחת הביצה והרסק ואז לטגן בשמן חם מכל הכיוונים עד לגוון זהבהב
להוציא ולהניח על מגבת ניר.

בסיר גדול קוצצים עגבניות פרוסות של תפוחי אדמה ואם רוצים גם גזר, 2 כפות רסק עגבניות, מלח פפריקה ועלי סלרי ומטגנים מעט מעבירים את קציצות המפרום לסיר מוסיפים מים מתקנים תיבול ומבשלים על אש בינונית במשך 45 דקות -שעה עד שמתרכך.

בתיאבון!

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראה מדהים. אני מת על מפרום וקוסקוס, אבל מהכרותי את בני ביתי (הכוללים אשה צמחונית) אצלי אף אחד לא יאכל את זה.

Roniti אמר/ה...

אווויש...
אם תגיע לניו-יורק, תודיע לי :-)

אנונימי אמר/ה...

אהלן אני בת 18 חובבת בישול מגיל צעיר, צעיר מאוד אפילו (5.5 ליתר דיוק), רק רציתי להגיד שאני מחפשת כרגע מתכונים למפרום כי הכנתי פעם ויצא מעולה ולא זכרתי בדיוק את הדברים הקטנים, בקיצור ולעיניין, נכנסתי לאתר שלך ויש לך אחלה של אתר ומתכון המפרום שלך מהמם בדיוק כמו שהכנתי פעם קודמת, אז המשיכי בבלוג המדהים הזה
והמון בהצלחה! (:

צלחות קורנינג אמר/ה...

ושוב- אין לי מילים! האוכל נראה פשוט מושלם! הצבע הזהוב של הקציצות - פשוט תענוג להסתכל! בשביל זה באמת שווה להגיע לניו-יורק :)

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife