יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

בוריק


בוריק - עלים דקים ממולאים בביצה או בתפוח אדמה מתובל...

מה יש עוד להוסיף ולהגיד;
בתור ילדים היינו זוכים לארוחות בוקר מפנקות כל כך בצורת בוריק לצד סלט וגבינות
בחגים כשאמא היתה עסוקה מאוד להכנת ארוחת הערב, היינו מקבלים ארוחת צהריים של חג , בוריק במילוי
פירה תפוחי אדמה מתובל.

עם השנים גדלנו ואף אחד לא נשאר בבית לארוחת בוקר מפנקת, אבל החודש כשהייתי בישראל פונקתי בבוריק
טריים וריחניים, במילוי ביצה, במילוי תפוחי אדמה, גם אני וגם בני נהנינו מטעם שאי אפשר לדמיין..

הפעם עמדתי ליד אמא שלי בכל תהליך העבודה , רשמתי תיעדתי צילמתי והכל פה לפניכם..

בוריק - העלים
לבלילה
1 כוס קמח
1/2 כוס מים
מעט מלח

לערבב היטב לבלילה דביקה, לכסות ולשמור 24 שעות במקרר.



למחרת לחמם מחבת בינונית על אש בינונית עם מעט שמן ולצקת מעט
מהבלילה על המחבת, לסדר בעזרת כריות האצבעות את הבלילה על כל המחבת., ליצור ממש רדיד .


להוציא מן האש.


כך להכין את יתרת עלי הבוריק כאשר בין כל עלה לשים נייר אפיה כדי
לחצוץ שלא ידבקו ביניהם.

ביצים לפי כמות הסועדים למילוי בוריק בביצה.

מילוי תפוחי אדמה
1 פירה תפוחי אדמה
1 בצל מטוגן
מלח/פלפל
מעט פטרוזיליה קצוצה
1 בצל ירוק (אופציה)
לערבב היטב לתערובת אחידה






להרכבת הבוריק
לשמן מחבת במעט שמן לשים את עלה הבוריק ולצקת מעט ממילוי
התפוח אדמה, או הביצה;
בעזרת עלה נוסף לסגור את הבוריק ולטגן משני הצדדים עד להשחמה.


או לטגן עלה בוריק אחד , לצקת את הביצה ולסגור לחצי את עלה הבוריק.
לטגן מ-2 הצדדים ולהגיש חם ומהביל!



להגיש בתוספת סלטים!

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה נראה ממש טעים!!
אם מתחשק לך לראות יש כאן כמה מתכונים מומלצים!

רבקה אמר/ה...

מממממ, איזה יופי!

מאיה יעקב אמר/ה...

היי.
שנים שאני מחפשת איך להכין עלי בוריק בבית.
הכנתי כפי שרשמת אבל העלים יוצאים עבים. די דומה לבלינצ'ס.
איך אפשר ליצור בלילה ממש דקה?
הרי ברגע שאני שופכת בלילה היא מיד מתייצבת ואין אפשרות לדקק אותה.
אשמח להסבר איך הבלילה תהיה דקיקה.
יש לך בלוג מקסים

אנונימי אמר/ה...

זכרונות של בית....
אמא שלי לימדה אותי פטנט נפלא,
לעבוד רק עם טפלון, ולמרוח עם מברשת את הבלילה.
ככה הידיים לא נשרפות..
יאמי!

אנונימי אמר/ה...

לקנות עלי סיגרים קפואים שיש בכל סופר במקום להכין עלים לבד.

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על המתכון .
אני רוצה לנסות להכין עם ביצה ( אחחח טעמי ילדות )
האם חייבים להשאיר את הבלילה במקרר ללילה ???

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife