יום שבת, 28 באוגוסט 2010

הלחם של אמא



היום להכין לחם בבית זה כבר דבר פשוט כל כך
אין אחד שלא ניסה להכין לחם ללא לישה, לחם קמח מלא, לחמים עם תוספות
אבל יש לחם אחד שלא משנה כמה לחמים אני אנסה, תמיד יחזיר לי טעמים של בית
הלחם של אמא שלי
לחם שנעשה בכל כך הרבה אהבה וכאשר הוא מוגש חם הטעם שלו פשוט לא משתווה
לשום לחם בוטיק !

כמה כיף להתעורר לניחוח לחם טרי,
כמה כיף לאפות עם אמא
כמה כיף לצלם את התוצרת הטרייה
וכמה כיף לשמר מתכונים נהדרים שכאלה


ביקשתי מאמא שלי לשתף את החברים בבלוג, והיא שמחה לעזור.

אז הנה לחם בית אמיתי טעים ואהוב

לחם בית

3 ו-1/2 כוסות קמח
1 כף שמרים יבשים
1 כוס מים פושרים
1/2 כף סוכר
1 כף שמן
1/2 כף מלח

בקערת המיקסר עם וו לישה ללוש את כל המרכיבים ביחד היטב עד לאיחוד מושלם בערך 10 דקות.
להעביר לקערה משומנת ולהתפיח עד שהקמח מכפיל את נפחו.

בידיים משומנת ליצור כיכרות, או כל צורת לחמניות שרוצים.

להבריש בביצה לזרות שומשום לבן ושומשום שחור ולאפות ב-180 מעלות כ-30 דקות,
או עד שהלחם משחים והריח מטריף!!!


בתיאבון.

6 תגובות:

רבקה אמר/ה...

איזה יופי =]

יובל אמר/ה...

מה אני אגיד, פירקת אותי לגמרי. אני לא צוחק. אמא שלי הייתה מכינה לחם מופלא, משהו בין לחם לחלה, שאני לא מצליח לשחזר, למרות שאני מתגעגע כל כך לטעם...

אמא שלי, שתזכה לחיים ארוכים, כבר לא זוכרת את המתכון, ואני מסרב לחיות עם העובדה שאני לא אטעם את הלחם הזה שוב, ושהילדים שלי לא יזכו... נו, יאללה, אמרתי לך שפירקת אותי?

המתכון נראה מצויין, פשוט ו-"ישר ולעניין" כמו שלחם ביתי צריך להיות - אני מעריך שאני אנסה אותו בזמן הקרוב, מי יודע, אולי הוא יהיה בסיס קרוב ללחם של אמא שלי?

שירלי נמש אמר/ה...

פונצ'י, נראה מצוין. מסכימה לגמרי - אין כמו לחם ביתי טרי. והלחם של אמא שלך נראה כזה שקשה מאוד לעמוד בפניו.

אנונימי אמר/ה...

מדהים.ניתן להריח א הלחם מהתמונה.
איך מעצבים דוגמא של כיכר לחם?אשמח לדעת

אנונימי אמר/ה...

מ..טעים לי
תעלי את המתכון לפורום חלבי- אשמח
ביי
חגית

אנונימי אמר/ה...

אולי חצי כפית מלח?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife