יום ראשון, 25 באפריל 2010

חטיפי גרנולה





יש ימים שכל מה שרוצים זה משהו מתוק

כבר בבוקר ליד הקפה
וככה זה ממשיך לאורך כל היום...
"שיניים מתוקות "קוראים לזה כאן, התשוקה, הרצון למתוק

בימים כאלה, מה יותר טעים מחטיף גרנולה שנעשה בבית ומתאים לכל הגילאים ?
אצלנו החטיפים האלה מתחסלים במהירות, כל פעם אני מגוונת בפירות, בתוספת חמאת בוטנים, שוקולד צ'יפס
חתיכות חלבה או פירות טריים, גרעינים אגוזים ובעצם ומה לא!



אז כשרוצים מתוק ובריא - חטיף נפלא וטעים

חטיפי גרנולה ביתיים

2 כוסות קווקאר
1 כוס שקדים חצויים
1 כוס שבבי קוקוס
1/4 כוס פשתן
1/4 כוס כוסמין
3 כפות סוכר חום

לחמם תנור ל-180 מעלות.

בקערה גדולה לערבב היטב את כל החומרים ביחד.
לשטח על תבנית אפיה מצופה בנייר אלומיניים, ולקלות בין 10 ל-15 דקות. לערבב לפחות פעם אחת בזמן הקלייה
עד לקבלת גוון זהוב.

להחזיר את התערובת הקלוויה לקערה הגדולה ולערבב לתוכה:

1 כוס פירות יבשים קצוצים (כל מה שיש בבית ומתחשק: צימוקים, דבלים, מישמשים, אוכמניות יבשות, פפאיה יבשה)
1/2 כפית קינמון
1/2 כפית אגוז מוסקט
קורט מלח
לערבב היטב ביחד.

תערובת הרטובים:

בסיר קטן מעל להבה בינונית לערבב ביחד
1/2 כוס דבש
3 כפות חמאה
1 כפית תמצית וניל

לערבב את התערובת עד לאיחוד מוחלט.
לשפוך על תערובת הדגנים ולערבב היטב לציפוי מוחלט.

להנמיך את טמפרטורת התנור ל-170 מעלות.

להעביר לתבנית פיירקס מכוסה בנייר אפייה ולשטח את התערובת בעזרת האצבעות לשכבה אחידה.
(אפשר להשתמש בתחתית כוס כדי לשטח בצורה מושלמת).

לאפות את החטיפים 10 דקות, רק שיתקשו מעט.
לצנן לפחות שעתיים לפני שמוציאים את החטיפים מהתבנית.
לאכסן בקופסא אטומה.

בתיאבון!

9 תגובות:

יובל אמר/ה...

הוספתי רשמית את הפוסט הזה ל-"עוד לא הכנתי אבל בתכנון" בבלוג שלי (פשוט מבשל פשוט) - נראה אליפות, וחיפשתי דרך להכין לי חטיפי אנרגיה כמו שאני אוהב ולא את המסחריים.

תודה!

אולגה אמר/ה...

אהבתי! תודה על הרעיון :)

פנינהט אמר/ה...

נפלא נראה לי שכלתי תמות על זה

אנונימי אמר/ה...

לא הבנתי רק דבר אחד... רבע כוס חיטה קשה? איך זה מתרכך? מתבשל? מבשלים אותה קודם?

Roniti אמר/ה...

תודה יובל
נפלא לי לשמוע את זה!
הם באמת טעימים וקלים להכנה
והכי כיף הם ביתיים!!

Roniti אמר/ה...

חן חן לך אולגה
שמחה שאהבת
יום משובח !

Roniti אמר/ה...

חחחחח
איזה כיף לכלה שלך פנינה'לה
ספרי לי אם נשמעה התלהבות מצידה.

יום טוב !

Roniti אמר/ה...

היי אנונימי
צודק/ת תרגמתי את האנגלית בלי לחשוב
קווקאר, כוסמין ופשתן הם המרכיבים של חטיפי הבר, לא חיטה קשה של החמין.

מצטערת
אני אתקן

תודה שהארת את עיניי.

יום טוב ובהצלחה :)

רבקה אמר/ה...

תראי לאן הגעת! חטיפי גרנולה!
מדהים!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife