יום שלישי, 20 באפריל 2010

קאפ קייק'ס קפה בציפוי קרם גבינה


מה עושים כשיש חשק מוטרף לעוגת קפה?
לפני שבוע בערך נכנסתי לדאנקין דונטס לקנות לי קפה ללכת,

הריח היה כל כך טוב שהחלטתי להכין לי באותו רגע עוגת קפה

פשוט תשוקה כזאת לעוגה בטעם קפה (ואף פעם בחיי לא אכלתי אחת שכזאת..)


חזרתי הביתה פשפשתי ברחבי בלוגי האוכל בעולם ומצאתי מתכון מדהים.

מתכון קליל להכנת קאפ קייק'ס או עוגה שהפיצה ניחוחות קפה וניל מעלפים בבית.



חלק מהבלילה אפיתי בתור עוגה נהדרת ומעליה קרם קרמל וקרם גבינה


ואת השאר הכנתי בתור קאפ קייק'ס בציפוי קרם גבינה


אווחחחח איזה חגיגת טעמים
מרקם העוגה כל כך עסיסי בטעם עדין של קפה עם ציפוי מתקתק אבל לא מתוק מדי...


קאפ קייק'ס בטעם קפה


3/4 כוס חמאה בטמפרטורת החדר

1 ו-1/2 כוסות סוכר

3 ביצים גדולות בטמפרטורת החדר

2 כוסות קמח פלוס 1 כף קמח

1 כפית אבקת אפייה

1 כפית אבקת סודה לשתייה

1/8 כפית מלח

1 כף גרגירי קפה

1/2 כוס קפה חזק

1/4 כוס חלב + 1 כף

1 כף ליקר קפה קלוואה (לעוגה לא אלכוהלית אפשר להשתמש בחלב במקום)

אופן ההכנה:


לחמם תנור ל-180 מעלות.

בקערת המיקסר להקרים חמאה עד למסה רכה (בערך 30 שניות)

להוסיף סוכר ולהמשיך לערבל עד לתערובת בהירה תפוחה, בערך 3 דקות.

להוסיף ביצים בהדרגה, אחת אחר השנייה ולערבל עד שמתאחה.

לערבב בקערה אחרת קמח, אבקת אפייה, מלח ואת גרגירי הקפה

לערבב בכוס את הקפה והחלב ביחד.

להנמיך את מהירות המערבל ולהוסיף בהדרגה את הקמח ואת הקפה; 1/4 מכמות הקמח 1/3 מכמות הקפה

להמשיך כך עם יתרת הקמח קפה כשמסימים עם הקמח.

לשפוך 2/3 מהבלילה לתבנית קאפ קייק'ס עם עטרות נייר או לתבנית אינגלייש קייק,

ולאפות בין 20 ל-25 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא נקי.

יש לשים לב כאשר מוסיפים את תערובת הקפה/חלב לתערובת לא לשפוך מהר מדי אחרת יווצרו גושי קוטג',

עדיף לעשות את זה לאט לאט.





9 תגובות:

עמליה אמר/ה...

תודה יקרתי על המתכון הנפלא,
כבר כמה ימים אני רוצה להכין קאפ-קייקס , עכשיו יש לי גם מתכון.
זה נראה נפלא....
ינוסה בקרוב.

אנונימי אמר/ה...

נראה מצויין
אני מאמצת את העוגה בכייף

חגית343

Shirley Nemesh אמר/ה...

פונצ'י, זה נראה מעולה! בעיקר העוגה עם הציפוי הנהדר. אפשר להריח את הקפה עד לכאן :-)

Unknown אמר/ה...

גם אני אוהבת עוגות קפה ובוודאי אכין את זו גם. אלא שלא מצאתי את הציפוי לעוגה וגם לא את הקרם גבינה לקאפ קייקס. אשמח אם תפרסמי אותם שוב.
תודה, דיתה.

Magi_g אמר/ה...

נראים מעולים, מעולים. אהבתי במיוחד את הקרם גבינה, אני תמיד מחפשת קרמים מעניינים לקאפקייקס. ינוסו בקרוב.

שבת שלום לך יקירה,

מגי

פנינהט אמר/ה...

פונצ'קלה מה יהיה? את מוציאה לי את הנשמה לאט לאט ובטוח, אני משכנעת את עצמי שאני לא אוהבת בכלל מתוק ואז את מגיע עם התמונות האלה שלך והכל פורח מהחלון

fairy_mi אמר/ה...

יאמממ זה נראה מעולההה!!!
כרגיל מתההה על המאפים שלך
ממש עשית לי חשק לנגיסה מתוקה, אהבתי

אנונימי אמר/ה...

וואו.
ראיתי את המתכון אחרי שהכנתי כבר עוגות לשבת אבל, לא מתאפקת ומכינה גם את הקאפקייקס רק בצורת עוגה...

מבטיחה לספר איך יצא.

רבקה אמר/ה...

שיאווווווו
זה נראה כל כךךךךך טעים!!!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife