יום רביעי, 17 בפברואר 2010

לחמניות טורקיות




הימים ימי חורף קרים
אומרים שאחד החורפים הקשים שידעה ארה"ב
אנחנו מתעוררים לבקרים לבנים מושלגים עם מינוס מעלות שלא משאיר המון חשק לעשות הרבה...

הילדים בחופשת הנשיאים ואני מחפשת דרך להתחיל את הבקרים עם משהו טעים שיהיה לפחות חם בנשמה.

את המטבח הטורקי אני מאוד מאוד אוהבת, הטעמים הצבעים הריחות
בכל פעם שאני מגיעה לבלוגי אוכל עולמים ומוצאת פוסט אוכל טורקי אני מסמנת לי להכין בעתיד
וככה הגעתי ללחמניות מדהימות ריחנית ממולאות בגבינה בולגרית (פטה) ופטרוזיליה שהם חגיגה אמיתית.

איזה תענוג להתחיל יום עם מאפה טעים שכזה.



לחמניות ממולאות גבינת פטה ופטרוזיליה - Give recipe

לבצק
4 כוסות קמח
1/4 כוס חלב חמים
1 כף שמרים יבשים
1/2 כוס שמן צמחי
1 כף סוכר
1 כפית מלח
3/4 כוס מים מינראליים

למילוי
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
1 ו-1/2 כוסות גבינת פטה

לציפוי והברשה
1 חלמון ביצה
זרעי פרג

אופן ההכנה:
לערבב בכוס את הסוכר והשמרים עם החלב
לערבב את כל חומרי הבצק ביחד ולשפוך את תערובת החלב שמרים. לערבל היטב
אפשר להוסיף עוד קמח או מים מינראליים אם הבצק דביק או יבש מדי
מתקבל בצק רך וגמיש
לכסות במגבת מטבח ולתת לבצק לתפוח 45 דקות.

לערבב היטב את הפטרוזיליה הקצוצה בגבינת הפטה המלוחה.

לאחר 45 דקות ליצור מהבצק כדורי פינג פונג.
לשטח על כף היד כדור ולמלא כפית מתערובת הגבינה פטרוזיליה
לסגור את הקצוות וליצור כדור. כך להמשיך עם שאר הכדורים.
להניח נייר אפיה על תבנית אפייה ולהניח את הלחמניות כשהצד המקופל למטה.

לחמם תנור ל-180 מעלות.

לערבב את חלמון הביצה ולמרוח כל לחמניה, לפזר זרעי פרג מעל.

לאפות בין 30 ל-40 דקות או עד שמזהיב.



11 תגובות:

מאיה יעקב אמר/ה...

זה נראה מעולה.אני מכינה משהו דומה עם תרד.
מקווה שיתחיל קצת להתחמם אצלכם.אצלנו שרב בפברואר.

נטלי אמר/ה...

נראה ונשמע ממש טעים. כולי קנאה על החורף שלכם, פה יש שרב :-/ (הדשא של השכן... :-))

נטלי

טליה אמר/ה...

איזה מתכון מקסים,אין,האוכל הטורקי משגע.התמונות נהדרות,מגרות...

אולגה אמר/ה...

יאמי! נראה לי אני אאמץ. לא אוהבת פטה כל כך אבל אני כבר אמצא מילוי אחר. נראה מגרה מאוד, תודה על המתכון :)

מירי אמר/ה...

וואווו!!!!!! אין מילים , המתכון נשמע מצוין וכל כך יפה . זה מה שיאכלו אצלי בשבת הקרובה בבוקר למרות שמזג האויר לא יהיה כאן ממש קר.

fairy_mi אמר/ה...

הלחמניות הללו משגעות!
אהבתי את המלית המיוחדת-
נראה מאפה נפלא
חייבת לנסות
מתה על אוכל טורקי :)
תודה יקירתי

פנינהט אמר/ה...

אני מנסה להחליט אם זו ברכה או קללה שאת כל כך רחוקה.
נראה בדיוק לטעמי♥

רבקה אמר/ה...

סליחה שלא בקרתי פה הרבה זמן אבל זה תמיד כיף להכנס אחרי הרבה זמן ולהתהדם מחדש!

שגיא אמר/ה...

נראה מעולה :)

liron אמר/ה...

אני הולכת לנסות את זה הסופ"ש...נראה מעולה

דורה אמר/ה...

ואו, נראה מעולה, במיוחד עם גבינת פטה. זה גם מאפה שמתאים למזג אוויר שרבי שכבר ברך אותנו פה בארץ. אפשר רק לחלום על חורף.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife