יום ראשון, 10 בינואר 2010

קציצות על מצע פולנטה













חיבור מדהים של קציצות טעימות על פולנטה משובחת.

כל יום שישי בערך אני מוצאת את עצמי באותו מצב, מה להכין הפעם שיהיה שונה מיוחד אחר.
כבר הכנתי קציצות ברוטב
ומלא פעמים אכלנו קציצות מטוגנות
אז החלטתי הפעם על קציצות שהן שילוב של טיגון ורוטב ואם זה מגיע על פולנטה מקמח תירס אז זאת כבר מנה
חדשנית וטעימה.


את הרעיון לקציצות לקחתי ממרילין; אני תמיד שמחה למצוא מתכון נוסף לקציצות המוכרות,
קצת שיניתי את התיבול הוספתי מרכיב תיקנתי טעמים..
אחרי הטיגון הכנתי רוטב שהוא הרוטב שבדרך כלל אני מכינה לתחתיות ארטישוק וכאשר המנה מוגשת על פולנטה
הרוטב מתגבש ביחד והשילוב טעים כל כך.

פולנטה (או ממליגה לרומנים) זה פשטידת קמח תירס שנהדרת לאכול כמעט עם הכל, היא התוספת שתופסת
ומתחברת באופן מוחלט לרוטב של קציצות, סטיק ואפילו בטיגון היא מסתדרת.




לקציצות
1/2 ק"ג בשר טחון
1 בצל מגורד
3 שיני שום קצוצות
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
1 ביצה
1/4 כוס פירורי לחם
2 כפות שמן
מלח
פלפל
1/2 כפית אגוז מוסקט

לרוטב
1 בצל גדול קצוץ
2 שיני שום חתוכים
1/2 כפית כורכום
1 כוס ציר מרק
חצי לימון סחוט
מלח
פלפל לבן

אופן הכנת הקציצות
מערבבים את מצרכי הקציצות ונותנים להם לנוח כחצי שעה, לגיבוש הטעמים.

מחממים שמן במחבת כבדה
יוצרים קציצות ומטגנים.
מוציאים ומניחים על ניר סופג.

להכנת הרוטב:
מטגנים בסיר כבד שמן מזהיבים הבצל ומוסיפים את השום.
מערבבים את התבלינים בציר המרק ומוסיפים לסיר.
מסדרים את הקציצות ברוטב ומבשלים בין 30 - ל-45 דקות.

להכנת הפולנטה

4 כוסות מים
כפית וחצי מלח
כוס קמח תירס


בסיר גדול וכבד מביאים את המים לרתיחה על אש גבוהה.

מוסיפים את המלח ומערבבים בכוח כדי ליצור מערבולת במרכז הסיר.
לאט לאט משחררים זרזיף דקיק של גרגרי קמח תירס לתוך המערבולת, בזרם רציף, תוך ערבוב מתמיד בכף עץ ארוכה וחזקה
ותוך כדי הקפדה על כך שהמים ממשיכים לבעבע כל הזמן על אש גבוהה-בינונית. אם נוצרים גושים, מועכים אותם כנגד דפנות
הסיר.

כשגומרים להזרים פנימה את כל הקמח, מעבירים את הסיר לאש קטנה, וממשיכים לערבב כל הזמן תוך כדי העלאת העיסה מן
התחתית וגירודה מן הדפנות כדי שלא תידבק.

ממשיכים לערבב עד שהפולנטה משתחררת באופן נקי מדפנות הסיר, בערך 40-45 דקות.


העבירו את הפולנטה לקערה שהרטבתם במים ושפכתם, כדי שלא ידבק והשאירו להתגבשות במשך חצי שעה בערך.

להגשה לחתוך חתיכת פולנטה למזוג קציצות ורוטב מעל ולהתענג.


לא נותנת לגל לאכול... והוא לא נותן לי לצלם

טעים!


6 תגובות:

אולגה אמר/ה...

נראה מצוין, תודה! :)
אגב קציצות, לי יש טריק קטן. אני מוסיפה לתערובת הבשר נענע קצוצה - הבדל של שמים וארץ!

Roniti אמר/ה...

יאממי
אני בעד כל טריק באוכל וכל תוספת שתופסת. אהבתי
תודה רבה לך
:}

Unknown אמר/ה...

איזה יופי אחותי נראה מפתה ומגרה לאללה, אני יכולה לעשות ללא הפולנטה?
אני אכין ליום שישי, פשוט מהמהם.
נשיקות אחותך
חן ישראל

מרילין איילון אמר/ה...

אהבתי את התוספת הלימונית מאוד! והשידוך עם הפולנטה - מעולה!

fairy_mi אמר/ה...

איזו מנה מקסימה!
הפעם האחרונה שאכלתי פולנטה היתה באיטליה
ומאז אני כל כך מתגעגעת...
ממש עשית לי חשק למנה כזו
נראה מפנק ומושלם ליום חורף

רבקה אמר/ה...

כמה השקעה!
נראה טעים ביותר

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife