יום חמישי, 7 בינואר 2010

לחם ללא לישה






בזמן שישנתי....

סוף סוף גם אני הכנתי את הלחם ללא לישה המפורסם..
כל כך מפורסם שלדעתי אין בלוגר אוכל שעדיין לא הכין אותו בעולם.
האמת, החלק הקשה ביותר בהכנת הלחם הזה, הוא ההמתנה הממושכת.

מהרגע שראיתי את פלאי הלחם ואת תגובות האופים ידעתי שאני אכין אותו, אבל עצם המחשבה לחכות 18 שעות עד האפייה העבירה לי תמיד את החשק, או מחישוב שעות יצא שאני אצטרך להכין אותו באמצע הלילה, או לפנות בוקר - שתי אפשרויות שלא כל כך שימחו אותי..

המתכון פשוט כל כך, המרכיבים נמצאים בדרך כלל בכל בית, ולפי הסרטון ביוטוב, גם ילד בן 6 יכול להכין את הלחם הזה.

ואכן אפילו מיקסר לא משתתף כאן, הטעם נפלא, לא יאמינו לכם שלא השקעתם עבודה ומאמץ בלחם הזה
הציפוי קריספי והריח - פשוט כל מה שכתבו על הלחם עד היום נכון ועוד יותר!

אתמול חזרתי מהעבודה והחלטתי להכין ולשכוח, ובזמן שישנתי הלחם המשיך לעבוד.
אחה"צ הכנסתי לתנור לוהט בכלי פיירקס מכוסה וחיכיתי שהקסם יאפה - וקסם נוצר.



בשבילי חם עם מעט חמאה וכוס יין ואני שוב באיטליה.

לחם ללא לישה - מקור NY TIMES

3 כוסות קמח
1/4 כפית שמרים
1.5 כוסות מים חמימים
1.5 כפיות מלח


אופן ההכנה:
בקערה גדולה מערבבים את המרכיבים ביחד רק עד שהם הופכים לעיסה דביקה בעזרת כף עץ.
עוטפים את הקערה בנילון (שקית זבל או כל שקית אחרת) ומניחים להתפחה ארוכה של בין 12 - 18 שעות בטמפטרטורת החדר.
לאחר זמן ההתפחה מקמחים משטח עבודה ושופכים את עיסקת הבצק על המשטח המקומח (מאוד דביק, יש לקמח את הידיים גם).
מקפלים כמו מעטפה את הבצק ושולחים לשעתיים נוספות התפחה..

חצי שעה לפני שהשעתיים מסתיימות יש לחמם תנור לחום של 230 מעלות ולהכניס את הקערה בה יאפה הלחם.
(אפשר להשתמש בכלי יצוק ברזל, או קערת פיירקס שעמידה לחום גבוה בתנור).
מעבירים את הבצק לכלי בזהירות (חם!!) מכסים במכסה ואופים חצי שעה, אחרי חצי שעה מסירים את המכסה (זהירות חם!!)
ומשאירים לעוד 15 דקות נוספות להשחמה.






16 תגובות:

רחלי אמר/ה...

כל הכבוד. גם לי רשום איפשהו בראש לנסות להכין לחם ללא לישה אבל טרם הספיקותי... הוא נראה טוב מאוד בתמונות.

אנונימי אמר/ה...

בוקר טוב,

הלחם נראה נהדר!

יש לי שאלה - אין לי קערת פיירקס עם מכסה. הכלי היחידי שיש לי עבורו מכסה הוא כלי לא גדול לג'חנון, מטפלון.
יש סיכוי שאוכל להשתמש בו?
את יודעת אולי אם הוא עמיד בכזו טמפרטורה גבוהה?

תודה מראש וסופ"ש נעים.

מיקוש אמר/ה...

גם לי יש את הלחם הזה ב- TO DO LIST
ובאמת הזמן הוא שמרתיע אותי.
נראה מתי...
בכל אופן הלחם שלך נראה פיגוז!

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

היי בובה.
בדיוק ביום שני האחרון למדנו על לחמים (שיעור שני ) ושאלתי על הלוגיקה שעומדת מאחורי הלחם הזה.
מדובר בתרובת עם הרבה נוזלים שהם בעצם אלו שגורמים לתסיסה ולהתפחה ולכן אין צורך בלישה כי הם אלו שעושים את הכל.
בכל מקרה אני מאוד אוהבת את הלחם הזה, יש בו חורים גדולים והוא טעים מאוד.
אז קבלי ח"ח אהובתי על הביצוע, יופי אמיתי !
חיבוק גדול ונשיקות
ארי

רבקה אמר/ה...

לא היתי פה די הרבה זמן..ידעתי שתפתיעי אותי =] איזה יופי!!

Gal Cohen אמר/ה...

Wow this was unbelievable. It tasted better than any bread I have ever tried! thanks ema!!<3

Roniti אמר/ה...

תודה רחלי :)
הוא באמת יצא סיפור הצלחה.
הפתיע אפילו אותי.

Roniti אמר/ה...

בוקר טוב,
לדעתי גם סיר לג'חנון יהיה טוב
כל עוד אין עליו ידיות מפלסטיק.

בהצלחה
ועדכני איך יצא :}}

Roniti אמר/ה...

תודה רבה מיקוש
איזה כיף לקרוא
הלחם הראשון שלי והוא יצא טעים כל כך !

Roniti אמר/ה...

ארי לאב
אי מיס יו הווי הווי
איפה את?
לאב יה.

תודה תמיד.

Roniti אמר/ה...

תודה רבקהו'שינית
זוכרת את התיסכול שלי והפחד שלי שלא יצליח אחרי כל שעות ההתפחה הארוכות
הנה התוצאה - וגל כל כך אהב שלמחרת הכנתי לחם נוסף הפעם עם קמח מלא וחצי קמח רגיל וזה יצא אפילו יותר טעים מהראשון.

תודה מתוקי אוהבת }{

Roniti אמר/ה...

Thank you my luv
for you i'll bake breads everyday all the day
i'm so happy that you liked it

luv ya ema

אנונימי אמר/ה...

שוב שלום,

אני אותה אנונימי עם שאלת כלי הג'חנון.

אפיתי את הלחם שלפני כעשרים דקות יצא מהתנור.
מיותר לציין שאכלתי כבר שתי פרוסות גדולות ושמנמנות...

כך שלהשכלה כללית של שתינו (ואולי גם של קוראים אחרים), הכלי לג'חנון - מצויין. אגב, אין לו ידיות בכלל וצריך פשוט להיזהר כשמסירים את המכסה שלו כי הוא רותח.

יש לי שאלה נוספת:
בשלב של הוצאת העיסה אחרי ההתפחה הראשונה ולפני שקיפלתי בצורת מעטפה, הבצק היה נוזלי עד כדי כך שהוספתי כ-חצי כוס עד כוס קמח (לא שקלתי אבל זו היתה התחושה). גם כשהחלטתי להפסיק להוסיף קמח כי זה נראה לי מוזר, בקושי הצלחתי ליצור את ה"מעטפה".
האם זה סביר? או שטעיתי איפשהו בשלבי התהליך?
התפחתי כ-17 שעות לפני ניסיון המעטפה.

מצרפת קישור לסרטון הדגמה, למעוניינים:

http://www.youtube.com/watch?v=13Ah9ES2yTU

שוב, תודה רבה על המתכון.

סופ"ש נעים וטעים.

אנונימי אמר/ה...

הי
הבנתי כי אפשר להשתמש בסיר לג'חנון.
האם זה הסיר מאלומיניום עם המכסה? ואיזה גודל אני צריכה למתכון הנ"ל?

תודה

אנונימי אמר/ה...

האם הסיר לג'חנון צ.ל עם טפלון?
מה עדיף?
ראיתי מתכונים ללא לישה שם מומלץ סיר יציקה או חרס. לא נראה לי כי יהיה להם שימוש.
כך שרציתי לדעת על איזה סיר ג'חנון את ממליצה?

אנונימי אמר/ה...

עשיתי בהתאם למתכון והעיסה יצאה דביקה וללא אפשרות קיפול. העיסה עמדה כ22 שעות. המשטח היה מקומח למעלה ולמטה ללא אפשרות עיצוב. יצקתי אותה לתבנית ואפיתי. הלחם קריספי ונראה טוב. שאלתי האם בפעם הבאה לשים פחות מים?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife