יום שני, 23 בנובמבר 2009

לחמניות שבלולי בצק מתובלים




אחת לשבוע זה קורה לי
שום רעיון לארוחת ערב לא עולה לי בראש
מהבוקר אני מנסה לחשוב על מה להכין אבל ככל שהיום עובר אני נשארת בלי שום רעיון ממשי...
בימים כאלה אני פותחת את בלוגי האוכל ומנסה למצוא רעיון שימצא חן בעיני ויקלע לטעם המשפחה.

כמה כיף לגלות מתכונים שלנצח ישארו בארכיון ושגורמים לכל מי שטועם הנאה מובטחת.

הלחמניות/שבלולי בצק המתובלים הם פרי מטבחו של צחי -Bigjack שלא מפסיק להפתיע ולהביא לנו
חידושים קולינאריים מדהימים, פעם אחת הכנתי בדיוק לפי ההוראות עם גבינה, ובפעם השנייה לארוחה בשרית הורדתי את הגבינה והכנתי את השבלולים בתור לחמניות מתובלות.




לרוץ , לרוץ מהר להכין
בצק נפלא רך וטעם שלא נטעם לפני כן אף פעם!

שבלולי בצק שמרים מתובלים - Bigjack

מצרכים לבצק:

5 כוסות קמח
2.5 כוסות מים
2 כפות סוכר
2 כפות שמרים
1 כף מלח
3 כפות שמן זית

תבלינים לבצק:

1 כף עלי זעתר (אני השתמשתי בתבלין זעתר)
2 כפות עלי בזילקום קרועים ביד (אני השתמשתי בתבלין בזילקום יבש)
1 כף עלי אורגנו (אני השתמשתי בתבלין אורגנו יבש)
1 כף תבלין פיצה (לא הוספתי)
1 כפית פפריקה מתוקה בשמן
1 כף שום כתוש

מצרכים למילוי:
1 קופסא רוטב פיצה מוכנה
3 - 4 כפות שמן זית
גבינה צהובה מגורדת
פתיתי פרמז'ן
(תערובת גבינות קשות צהובות או לבנות שאוהבים)
* במידה ומכינים לארוחה בשרית, ניתן לוותר על הגבינות.
מעט מלח גס
קצח (לא חובה)

אופן ההכנה:
לשים את כל מצרכי הבצק כ-10 דקות עד לקבלת בצק רך ודביק,
מוסיפים את כל התבלינים לבצק ולשים כ-5 דקות נוספות עד שהכל מתגבש,
מקמחים את הבצק הדביק ומעבירים לקערה מקומחת.
מכסים את הקערה במגבת מטבח נקייה ומתפיחים עד להכפלת הנפח.

מחלקים את הבצק לשני חצאים ומקמחים היטב משטח עבודה.
מרדדים את הבצק לעובי של כ-4 -5 מ"מ (כמה שיותר דק יותר טוב)
מברישים את הבצק בשמן זית ומורחים עליו את רוטב הפיצה.
מפזרים את הגבינות על הרוטב ומגלגלים לרולדה תוך כדי הידוק וצביטת הקצוות.
מותחים מעט את הרולדה שנוצרה וחותכיםלפרוסות של כ-3 ס"מ.
מסדרים את השבלולים שנוצרו בשכיבה על נייר אפייה בתבנית התנור ומתפיחים חצי שעה נוספת.
אפשר לפזר על השבלולים מעט שומשום או מלח גס ואפילו פלפל שחור גרוס (אני ויתרתי).
אופים בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות כ-10 - 12 דקות (לי לקח 30 דקות) או עד שהתחתית אפויה והגבינה
מתחילה להשחים (עד שהשבלולים מקבלים צבע זהוב שחום)


אני אפיתי בתבנית 26 של עוגה בתור עוגת שבלולים גדולה ונהדרת

מומלץ מאוד לארוחת חורף חלבית ליד מרק עגבניות נפלא לא פחות.


בתיאבון!






6 תגובות:

נטלי אמר/ה...

יוווווווו זה נראה כל כך טוב!!! נראה לי שאני אכין את זה לארוחת ערב היום, יאמי!!:)

נטלי

שירלי נמש אמר/ה...

מזל שאת רחוקה באמת, אחרת הייתי מחסלת לך את כל התבנית.
נראה מעולה, מקווה לנסות באחד הערבים הקרובים. יש לי "תחושת בטן" חזקה שזה ייחטף אצלנו :-)
אלופה ונהדרת כתמיד!

Unknown אמר/ה...

פשוט נפלא אחותי נראה משגע
מה עם הקורס נרשמת?

Roniti אמר/ה...

תודה נטלי
זה בהחלט טעים לארוחת ערב
תודה לך יקירתי :}}

Roniti אמר/ה...

חחחחחח
הלוואי שירלי שהיינו קרובות רק בשביל לראות מקרוב את יצירות המופת המדהימות שלך.
תודהלך יקירתי
נשיקות }{

Roniti אמר/ה...

תודה לך אחותי הגדולה והיפה }{
זה לא רק נראה טוב זה טעים ברמות על.

אוהבת!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife