יום שבת, 12 בספטמבר 2009

דובשניות לראש השנה






איזה כיף שיש חגים שגורמים לנו לחזור לטעמים מתוקים של ילדות

דובשניות - רק לחשוב עליהם וגל של נוסטלגיה עוטף אותי
אני מאוד אוהבת דובשניות עוד מהימים שהם היו מגיעים בשקית נילון שמנמנים דביקים מתוקים ..

פתאום כל כך התחשק לי ואין יותר מתאים מראש השנה להכנת דובשניות , המתכון המקורי בא בלי זיגוג סוכר ואני הוספתי לו את הזיגוג המוכר הלבן המתוק.

רעיון נהדר להכין ולהגיש מתנה לחגים.


דובשניות - שף עומר בן גל

1/2 כוס דבש
3/4 כוס סוכר חום
1/2 כוס שמן
2 ביצים
3 כוסות קמח
1/2 שקית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית קינמון

אופן ההכנה:

בסיר כבד על להבה בינונית מחממים דבש למצב נוזלי
מוספים לדבש המחומם תוך כדי עירבוב שמן, סוכר ותבלינים.
מוסיפים סודה לשתייה ומערבבים.
מצננים למשך 20 דקות.
בקערה נפרדת טורפים ביצים ומוסיפים בהדרגה לסיר הדבש.
מקפלים פנימה קמח ואבקת אפייה עד למרקם אחיד וחלק
מצננים במקרר כשעה.

מחממים תנור ל-180 מעלות
מרפדים תבנית בנייר אפייה
יוצרים כדורים קטנים ומניחים במרווחים ביניהם (העוגיות תופחות).

אופים בין 15 ל-20 דקות.
מצננים לחלוטין

זיגוג סוכר
5 כפות אבקת סוכר
1 כף חלב
מערבבים את החלב באבקת הסוכר עד למרקם אחיד וסמיך וטובלים כל עוגיה בזיגוג.


5 תגובות:

fairy_mi אמר/ה...

יאממ זה נראה מדהים!
מסכימה איתך פונצ'ית, יש משהו בדובשניות שמעורר גל של נוסטלגיה
זה היה נשנוש כל כך פופולרי בעבר,
אצלנו תמיד היו בבית
והיום זה קצת עבר מהעולם.
לא הכנתי מזמן דובשניות, ממש עשית לי חשק!

Roniti אמר/ה...

אוחחח פייתי הם היו סיפור הצלחה (היו כי כבר התאדו מן העולם וגם הפירורים חוסלו)
מתכוונים להכין שוב לחג לארוז יפה ולקחת איתנו בתור קינוחים נוספים לשולחן החג.

איזה כיף שהחשק משותף

נשיקות דבש לחג :))

רבקה אמר/ה...

זה הזכיר לי דובשניות!
מממ יאמיייי :)

רבקה אמר/ה...

אה ואללה כי זה דובשניות...... חחחחחחח

אסנת אמר/ה...

מעולות!!!!!
היום אני מכינה אותם בפעם ה 10 השנה (כי כל כך התלהבתי).
תודה על המתכון.
:)

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife