יום רביעי, 9 בספטמבר 2009

קציצות פרסה - כרישה



לקציצות הפרסה אצלנו בראש השנה היה מקום של כבוד בשולחן החג
הייתי בטוחה שזה עוד מאכל מובהק ששיך למטבח הטריפוליטאי אבל להפתעתי אמי סיפרה לי שגם היא הרבה לפני תקופת האינטרנט החליפה מתכונים בצורה קצת אחרת, דרך החלונות עם השכנות וככה כולם למדו מכולם והרחיבו את הידע בבישול ואת מצבור מתכוני החג עבור בני המשפחה.


וככה בראש השנה ובפסח התוודענו לטעם הנפלא של קציצות הפרסה ושולחן החג היה מגוון בשלל טעמים ממטבחים ועדות.


השבוע בעודי מסתובבת בחנות הירקות ראיתי את הכרישה, ראש השנה ואכין קציצות פרסה איזה כיף..
בדיוק הזמן הנכון להכין להנות ולשתף.

קציצות פרסה - כרישה

3 גבעולי כרישה (החלק הלבן) נקיים חתוכים לעיגולים
1 תפוח אדמה בינוני
1/2 כוס פטרוזילה קצוצה
1/2 כוס כוסברה קצוצה
3 ביצים
3 כפות פירורי לחם (או יותר לפי העין)
מלח
פלפל
מעט פפריקה אדומה - אפשרות
אבקת שום - אפשרות

אופן ההכנה:
לבשל את הכרשה במים בערך 5 דקות או עד שמתרככים, לסנן את המים.
בקערת מעבד המזון להעביר את הכרשה, תפוח האדמה הפטרוזיליה הכוסברה הביצים פירורי הלחם והתבלינים ולהפעיל למספר פולסים, עד שמתקבלת עיסה אחידה.
לחמם שמן במחבת ליצור קציצות ולטגן משני הצדדים.


חג שמח!


8 תגובות:

רבקה אמר/ה...

ווווווווואוו כמה זמן לא הגבתי! בושה וחרפהה

נראה מעולהה

פנינהט אמר/ה...

הקציצות נראות ונקראות מעולה

baronm10 אמר/ה...

אל תספרי לאף אחד אבל אתמול הכנתי
פעם ראשונה פרסה ....טוב זה לא בדיוק מה שהורגלנו במטבח הרומני
יצא נהדר ,אפילו מצוין
מאד אהבו אצלנו
הכנתי בשילוב עוף טחון
שבת שלום חברה שלי()

Roniti אמר/ה...

יפה שלנו כמה התגעגעתי לקרוא אותך פה אצלי!
בכלל לא בושה, היית עסוקה מאוד ועכשיו חזרת לשיגרה ואלינו }{

נשיקות.

Roniti אמר/ה...

תודה רבה פנינה

סוף שבוע קסום וטעים :}

Roniti אמר/ה...

נשבעת שאני לא אגלה :)
כן אני נשואה למטבח רומני יודעת...
איזה כיף לגלות טעמים אחרים ולהנות מעוד מטבחים
גם אמא שלי מכינה עם עוף , נראה לי שבפעם הבאה גם אני אנסה.

שבת נפלאה חבר שלי :}}

fairy_mi אמר/ה...

יאממ זה נראה מעולה!
מטרופת על קציצות פרסה מכל סוגיהן.
ואכן זה מה שטוב בארצנו, קיבוץ הגלויות
וכך יחיה הגעפיטע בשלום על לביבות פראסה לידו :)
חג שמח!

אנונימי אמר/ה...

האם לבשל את תפוח האדמה?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife