יום שני, 10 באוגוסט 2009

עוגת מוס שוקולד לבן







ליום ההולדת 18 של גל חיפשתי עוגה מרשימה ואחרת
עוגה שתהיה טעימה אבל גם יפה ומיוחדת..
היו כל כך הרבה עוגות רושם יפיפיות מעוטרות קרם ושוקולד וכל אחת מהן נראתה העוגה הנבחרת, אבל לאחר שקראתי את המרכיבים לא הייתי בטוחה, לא ידעתי אם זאת העוגה שגל יאהב ובכלל... חיפשתי את מה שטרם הכנתי עד היום..

ואז נכנסתי למטבח של אבי, והתאהבתי!
זאת היתה אהבה ממבט ראשון עם הבטחה לעתיד ורוד ובטוח.



קראתי לבן האמצעי ושאלתי מה דעתו, הוא התלהב ואפילו נרתם לעזור וביחד עם המון כיף ואהבה רקחנו את העוגה המדהימה היפיפיה והטעימה הזאת.


תודה לאבי שהסכים שאפרסם את עוגת מוס השוקולד הלבן שלו ותודה על מתכון נהדר והסברים נפלאים. יום ההולדת היה מושלם עם עוגה נהדרת טעימה ויפיפיה כל כך!



עוגת מוס שוקולד לבן

לתחתית:
1 ביצה
3/4 כוס סוכר
1/4 כוס שמן
2/3 כוס קמח
1/4 כפית מלח
1 כפית אבקת אפייה
1/4 כפית אבקת סודה לשתיה
1/4 כוס קקאו
1/4 כוס חלב
1 כפית חומץ
1/2 כוס מים רותחים
1 כפית תמצית וניל

אופן הכנת הבסיס:

מחממים את התנור ל-160 מעלות, משמנים תבנית עגולה 26 (אבי הכין בתבנית 33 על 24), מרפדים בנייר אפייה משומן.
מנפים את הקמח, אבקת אפיה, הסודה, הקקאו והמלח לקערה, מניחים בצד.
מערבבים את החלב והחומץ בכוס ומניחים בצד.
מקציפים את הביצים עם הסוכר 2 דקות, מוסיפים את השמן בזילוף ומקציפים עוד דקה.
מוסיפים את תערובת הקמח לסירוגין עם החלב, בוחשים היטב.
מוסיפים את המים הרותחים ותמצית הוניל ומערבבים היטב. התערובת דלילה וזה בסדר.
יוצאים לתבנית ואופים עד לקפיציות למגע (בערך 30 דקות) או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.
מוציאים ומצננים על רשת. משחררים מהתבנית ומסירים את הנייר, מחזירים לתבנית מזליפים מעל ליקר לפי הטעם או סירופ סוכר עם ליקר.

למוס שוקולד לבן
14 גר' ג'לטין (1 שקית)
1/4 כוס חלב
1/2 כוס סוכר
500 מ"ל שמנת מתוקה
250 גרם שוקולד לבן קצוץ
1 כפית תמצית וניל
500 מ"ל שמנת מתוקה

אופן הכנת מוס השוקולד
מערבבים בכוס את הג'לטין עם 1/4 כוס החלב ומניחים לריכוך הג'לטין כ-3 דקות.
מערבבים בסיר את 500 מ"ל השמנת המתוקה עם הסוכר ותמצית הוניל ומחממים מעל להבה נמוכה תוך כדי הוספת תערובת הג'לטין בערבוב תמידי. מערבבים עד לפני רתיחה ומסירים מהאש, מוסיפים את השוקולד הלבן ומערבבים להמסה מלאה.
מניחים לקירור (אפשר במקרר) מערבבים מדי פעם למניעת היווצרות גושים.
לאחר שהתערובת קרה לחלוטין ובעלת מרקם פודינגי, מקציפים את השמנת המתוקה הנותרת לקצפת יציבה אך לא קשה מדי.
מוסיפים את תערובת קרם הג'לטין לשמנת המוקצפת בתנועות קיפול ובעדינות עד להבלעה מוחלטת.
יוצקים לתבנית על הבסיס, ומניחים במקרר לצינון של 6 שעות לפחות (אני ציננתי במשך לילה).

ציפוי שוקולד
200 גרם שוקולד מריר
125 גרם שמנת מתוקה
50 גרם חמאה
2 כפות סירופ תירס בהיר, או סירופ מייפל, או דבש

אופן הכנת ציפוי השוקולד
ממיסים את השוקולד עם השמנת, החמאה והסירופ, מצננים מעט ויוצקים על העוגה הקרה. לא מורחים רק מטים לציפוי אחיד ומחזירים מיד למקרר.






14 תגובות:

נטלי אמר/ה...

מקסים! אהבתי מאוד, במיוחד את הניגודיות של השחור לבן עם המוס והציפוי.. נראה מעולה! ומזל טוב כמובן:) נטלי

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

שיואווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו

אבל הרבה שיואוווו....
אחותי, הפעם הגזמת עם ההצלחה.
אפשר להצליח קצת, אפשר גם הרבה, אבל ככה?
מנוולת !
כמו סתומה מחר אני הולכת לקנות פאקינג שוקולד לבן...
ומי זה אבי, צ'חררי פרטים...
אני גם רוצה כזה חבר....
ענקית את מאמי !!!
אבל ממש ענקית ...

אוחח איזה מזל יש לבנים שלך !

פנינהט אמר/ה...

נראה מדהים, אכן המתכונים של אבי מאד מדויקים

Unknown אמר/ה...

וואו אחותי איזה עוגה מדהימה
המון מזל טוב איזה תמונות מדהימות
שתמיד תחגגו
אני חושבת אחותי שאת מתבזבזת, למה לא חעשות עסק?
את תככבי ביג טיים
נשיקות
חן ישראל

fairy_mi אמר/ה...

תגידי... את רוצה להרוג אותנו? :) כולי מזילה ריר מול המסך על העוגות שלך
שחיתות לשמה
האתר של אבי אכן מקסים
והעוגה - אין מילים
להזכיר לך מתי יום ההולדת שלי? :)

אנונימי אמר/ה...

אמא החכירה אותי לרשום לך תגובה לא ממש רציתי כי אין לי איתך כלום... לא מבין מה ההתרעמות סביב עוגה.. כן סבבה זורם אחלה עוגה ניראת זורמת.. אמא שלי לא יודעת להכין כלום אז חבל.. כמו כן גל ניראה סבבה חבלשהוא לא הולך למיונים לנייבי סיילס אני מאמין שהוא יצליח שם

בתודה מראש רב"ט קורל קרוז לוחם בצבא ההגנה לישראל

Roniti אמר/ה...

תודה לך נטלי
אכן העוגה היתה הבחירה המוצלחת והכי טעימה שאפשר לבקש.

המון תודות על האיחולים
נשיקות }{

Roniti אמר/ה...

חחחחחח
אם כבר להגזים אז להגזים בגדול!!!!!
תודה נשמתי איזה כיף לקרוא תגובות ממך.
אני ממליצה ממש בחום בקור ובתשוקות על העוגה הזאת, היא גורמת לשאר העוגות שהכנתי עד היום להחוויר לידה.

המזל שלי שיש לי את הבנים המקסימים האלה שבזכותם אני אמא שלהם.

תודה נשמתי לאב יו כל הזמן
}{

Roniti אמר/ה...

תודה לך פנינה יקרה
מדוייקים ומענגים. וכמה יפים הם יוצאים !!!

Roniti אמר/ה...

חנושי אחותי תי תי }}}
אמרתי לך פעם זה או ביחד או כלום...
הכיף האמיתי זה להכין בשביל התענוג של הדבר ולא כי חייבים
עוד קצת היום הולדת שלך בובתי ואני כבר מתכננת את הקוקוס מאניה עבורך.

תודה כפרה שלי אוהבת אותך לעולמים
אחותך.

Roniti אמר/ה...

חנושי אחותי תי תי }}}
אמרתי לך פעם זה או ביחד או כלום...
הכיף האמיתי זה להכין בשביל התענוג של הדבר ולא כי חייבים
עוד קצת היום הולדת שלך בובתי ואני כבר מתכננת את הקוקוס מאניה עבורך.

תודה כפרה שלי אוהבת אותך לעולמים
אחותך.

Roniti אמר/ה...

אמרה הפייה המוכשרת בפיות ולא ייספה..
יקירתי מי כמוך יודעת כמה כיף לפנק את האהובים עלינו ואם יש מתכון מנצח זה אפילו כיף יותר..
בטח בשמחה אני אשתדל הכי שאפשר !!

נשיקות יפתי }{

Roniti אמר/ה...

קורליייייייייייייי
יפה שלי -החייל הכי יפה בצה"ל
אל תשכח מי החליף לך טיטולים שנולדת והתאהב באף שלך ממבט ראשון!!
אין כמוך לוחם לתפארת - אוהבים אותך פה - מאוד מאוד אוהבים.
don't you ever forget this
and miss you a lot

עדי אמר/ה...

לא יכלתי להתאפק ועשיתי את העוגה הזו.

יצא מעולההה טעיםםם והכל התחסל :)
תודה.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife