יום שבת, 21 בפברואר 2009

צ'יפס



ואז יום אחד כשאני בטוחה לחלוטין שאני כבר יודעת את הכל, ושום דבר לא יכול להפתיע אותי ,
מגיעה אריאלה פיקסלר-אלון (בישול בקצב הסלסה) המלכה הבלתי מעורערת בענייני אוכל ומה לא
בעצם, ומביאה מתכון לצ'יפס.

אני יושבת וחושבת מה כבר יכולים לחדש לי בנושאי צ'יפס אבל מקטלגת את המתכון עמוק בתוך הזיכרון ...
ואז, ביום ההמבורגרים אני נזכרת במתכון ומחליטה לנסות, כי הצ'יפס שלי אף פעם לא יוצא מי יודע מה ואולי מתכון חדש יוכל להציל את המצב...

בזאת הבטחתי את אהבת ילדי לעד!
אריאלה תודה. הצ'יפס יצא פשוט מסעדות, קריספי וזהוב נימוח ואמיתי מתחרה ולוקח בקלות כל צ'יפס שנעשה עד אז..
כמה קל כמה טעים כמה כיף להכין משהו ולקבל מחמאות שזה טעים טעים טעים!!! הנה המתכון מעותק בדיוק מאריאלה שלנו

חומרים:
תפוחי אדמה כמה שרוצים, רצוי מהזן האדום
שמן לטיגון עמוק (רצוי קנולה)
1-2 כפות מלח גס להשרייה
1 כפית חומץ להשרייה
סיר בעל דפנות גבוהות
מים קרים מאוד (רצוי עם קוביות קרח)

אופן ההכנה:

קולפים את תפוחי האדמה (אם תפוחי האדמה הינם טריים ובעלי קליפה מושלמת ללא פגעים, ניתן להשאיר את הקליפה).

פורסים כל תפוד לפרוסות בעובי רצוי וכל פרוסה חותכים למקלונים בעובי אחיד ורצוי.
ממלאים קערה עמוקה במים קרים (מומלץ לשים מי קרח), מוסיפים למים כפית אחת או שתיים של חומץ וכפת אחת של מלח גס.
מערבבים את המים ומכניסים לתוכם את מקלוני הצ'יפס שהכנו קודם. משרים למשך חצי שעה.
מסניים את הצ'יפסים ומייבשים היטב היטב במגבת.
מחממים שמן בסיר עמוק ומביאים א ותו לרתיחה (אפשר לבדוק אם השמן חם ע"י תחיבת הקצה העליון של כף העץ לבישול, אם נוצרות בועות סימן שהטמפ' מתאימה).
מכניסים כמות של צ'יפסים לשמן הרותח ומטגנים למשך 8 - 7 דקות.
ממשיכים לטגן את כל הצ'יפסים שיש ואת כולם מעבירים לצינון על מגבת נייר לספיגת השמן.
אחרי שהצ'יפס התקרר לחלוטין, מחממים שוב את השמן ומביאים לרתיחה. מטגנים שוב את הצ'יפס למשך 3 -2 דקות עד שהצ'יפס זהוב וקריספי.

מספיגים על נייר סופג, מפזרים מלח (רצוי גס) ספיגת המלח בזמן שהצ'יפסים חמים טובה יותר מאשר כשהם פושרים.

אני הוספתי שן שום כתושה מעל הצ'יפס ופיזרתי חומץ... אחחחחחחחחחחחחחחחח



9 תגובות:

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

כפרה אהובה שלייייי !!!
אמרתי לך שאת לא צריכה לתת לי קרדיט מצחיקולה.... את יודעת שאני לא שמה על זה יותר מדי... העיקר שהקינדרס ניהנו, לא?
זה יותר חשוב מהכל.
אהובת לבי, אני מה זה מתגעגעת.
אני שמחה שהבן הגאון והיפיוף שלך הכניס את קוביית העדכונים, עכשיו אני רגועה, כי ראיתי שהכנסת עוד שלושה פוסטים שלא ידעתי עליהם.
יאללה אהובתי, אני עפה לישון, מחר אכנס שוב...
נשיקותים.

אנונימי אמר/ה...

נשמתי שלי
את גאון... כל מילה תהרוס
נשיקות
חן ישראל
נ.ב
בסוף השבוע אני אטעם את הבאונטי שלך חברתי לעבודה סאני הכינה וזה עדין במקפיא
חולה עליך
אוחתק

אנונימי אמר/ה...

הצ'יפס שלך נראה פשוט נפלא! (רק נשאר לי לקוות שהיו לי כמה צ'יפסים כאלה עכשיו לידי...)

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה! חולה על צ'יפס ביתי! ועל כל דבר שעשוי מתפוחי אדמה, ירק גאוני. עושה תיאבון...

Roniti אמר/ה...

יפה שלי !!!
לחיי הדברים הקטנים שמשנים לנו את החיים בצורה מדהימה ועושים אותם טעימים יותר - ובטח שאת צריכה קרדיט!
נשיקות
אוהבת אותך!!!

Roniti אמר/ה...

יקירתי, זה נשאר במשפחה
גאון קטן אח של גאון גדול - לא ??
ספרי לי איך היה הטעם...
אוהבת
}{

Roniti אמר/ה...

תודה לך baking for the cure, זה באמת מסוג הנישנושים האולטימטיביים..
:}}

Roniti אמר/ה...

תודה פיה
יש משהו מנחם בצ'יפס ביתי עם מטבלים טובים.
הילדים דורשים כל יום מהפרנצ' פרייז הזה עכשיו...:}}

קטיה אמר/ה...

וואו!
המתכון כל-כך פשוט וקל והטעממממם....
פשוט איזה קסם!
הילדים פשוט לא יכלו לעצור!
אמרתי להם שעוד שניה יבואו האורחים אבל הם לא הקשיבו...
חחחחחחח!...

את אלופה שלי!
אלופה!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife