יום ראשון, 18 באפריל 2010

קיגל תפוחי אדמה ירושלמי

קיגל..
רק מהשם עולים לי זכרונות מסיפורי חיים נחמן ביאליק;
אוירה של שבת מאכלים מזרח אירופים וניחוח של מטבחים ישנים וימים אחרים..

לקראת ארוחת הערב שכללה עוף בתנור חיפשתי תוספת
כבר שבענו מאורז ותפוחי אדמה קטנים בתנור וגם ירקות מאודים לא התחשק לאף אחד

ואז נזכרתי במתכון שקיטלגתי וחיכה לשעה המתאימה קיגל תפוחי אדמה ירושלמי
תוספת נהדרת שמתאימה נהדר למנה בשרית ויכולה להיות מוגשת גם קרה וגם חמה

ביום למחרת בתוספת מלפפון חמוץ - מדהים!

קיגל תפוחי אדמה - מתכון מאת השריף,

6 תפוחי אדמה בינוניים
1 בצל גדול
3/4 כוס שמן
4 ביצים
2 כפות קמח רגיל
1 שקית אבקת אפייה
פלפל שחור
מלח
2 כפות דבש

אופן ההכנה:
לגרד את תפוחי האדמה במעבד המזון , לסחוט היטב ולהעביר לקערה.
לגרד את הבצל ולהוסיף לקערת תפוחי האדמה
להוסיף את שאר המצרכים לערבב היטב ולשפוך לתבנית תנור
לאפות בחום של 180 מעלות 45 - 60 דקות , או עד שמשחים וריחות נעימים משתפשטים בבית.!


4 תגובות:

lelabodeloula@gmail.com אמר/ה...

יפה מאוד. זה נירא לי טעים!

אנונימי אמר/ה...

אוהבת קיגל..נראה שזוף איתי

חגית343

יובל אמר/ה...

נראה מצויין! אני מת על קיגל - תפו"א, אטריות... כל מה שנקרא קיגל והוא אפוי ושחום ומתוק וחריף וריחני...

ותגידי לשריף שהמתכון שלו עשה לי חשק להכנס למטבח, חבל שלא ראיתי את המתכון הזה אתמול אחרת הייתי מביא אותו יחד איתי למנגל.

עצמאות שמח!

רבקה אמר/ה...

איזה קוגל עסיסי ביותר!
=]

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife