יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

סופגניות מדהימות (וגם סופגניות אפויות)




כמה שאני אוהבת את חג החנוכה
חג טעים ויפה כל כך
פה החג מקבל דגש נוסף וחזק בגלל הסמיכות שלו לקריסמס.

הבתים מקושטים בחנוכיות בחלונות, החנויות מלאות במתנות לחג ובכלל אוירה כללית של אורות ופסטיבל..

כל שנה אני מחפשת את המתכון הכי טוב לסופגניות, כאלה שיצאו בדיוק כמו בקונדיטוריה
.
השנה המתכון חיפש אותי ארי כתבה לי שאין לי מה לחפש, יש מתכון שאני חייבת חייבת להכין, מתכון שהיא למדה בקורס "עושים בישול" - אצל אורן גירון, ואורן הסכים שהיא תפרסם אותו.

אם ארי אומרת - למדתי שצריך להסכים!
בלי להסס בדקתי מיד אם יש לי את החומרים ,
רצתי לסופר לקנות שמרים ואבקת סוכר ומיד הפשלתי שרוולים ונכנסתי למטבח
- מה אני אגיד לכם...
הסופגניה של הקונדיטוריה אצלי במטבח !!

לא רק סופגניה טעימה יפה קלה וממכרת, אלא מאותו בצק נהדר נפלא הכנתי גם סופגניות/לחמניות אפויות
בתוספת שבבי שום ועשבי טימין.


החג הרבה יותר טעים יפה ומשובח
במקרר נח לו בצק בהתפחה לקראת טיגון נוסף מחר - לקחת לעבודה.

אם עדיין לא מצאתם את הסופגניה ההיא התפוחה היפה המיוחדת הטעימה שתמיד רציתי להכין -הגעתם למקום
הנכון!


רוצו למטבח ותכינו - לא יאמינו שהכנתם את זה לבד בבית!

הנה המתכון בדיוק כמו שארי שלחה לי - וגם אצלה הן מככבות היפיפיות ובגדול !

חומרים :

800 גרם קמח

30 גרם שמרים יבשים

100 גרם סוכר

10 גרם מלח

4 חלמונים (צהובים)

2 ביצים (בינוניות, מס` 2)

כ- 400 מ"ל חלב

1/2 כפית משחת ווניל

70 גרם חמאה רכה

ריבה טובה למילוי

אבקת סוכר לפיזור (אפשר אבקת סוכר עם קצת קינמון למי שמתחשק להתפרע)

שמן קנולה לטיגון עמוק

אופן ההכנה :

להכניס את כל מרכיבי הבצק חוץ מהחמאה למיקסר וללוש כ- 7 דקות.

להוסיף את החמאה הרכה וללוש עוד 4 דקות לקבלת בצק רך אך לא דביק.

לכסות את הקערה ולהתפיח עד הכפלת נפח , רצוי מאוד להשאיר את הבצק הזה לתפיחה במקרר במשך הלילה (מאוד מאוד מאוד מומלץ!!).


לחלק את הבצק למנות (כדורים) במשקל 50 גרם כל אחד ולכדרר כל עיגול בצק על משטח משומן.

חשוב למתוח ולקפל את פני הבצק כלפי פנים וכלפי למטה

(תופסים את הקצוות החיצוניות של כל כדור ופשוט מקפלים אותם ללמטה, כך שטח הפנים של הסופגנייה נמתח).

מניחים את כל הכדורים על משטח משומן היטב (רצוי על ריבועי נייר אפייה קטנים),


משמנים את הכדורים היטב ומכסים בניילון נצמד ומשאירים עד הכפלת נפח.


מחממים שמן לטיגון (הכי נוח בווק והכי טוב שמן קנולה) לחום של 150 מעלות

(חשוב מאוד לא לעבור את החום הזה כי הוא מותאם לבצק המיוחד הזה,

ורצוי להשתמש במד טמפרטורה, אם זה עולה מעל הטמפ` הזאת פשוט להוריד לכמה שניות מהאש ולהמשיך

בהתאם...).

מטגנים כל סופגניה משהו 2-3 דקות מכל צד (רואים את החגורה הבהירה שנוצרת סביב כל סופגניה וזה מראה שהסופגניה בסדר).



מעבירים לנייר סופג.

מזריקים ריבה טובה.




לסופגניות אפויות מלוחות

לכתוש 2 שיני שום, 5 עלי טימין ומעט פלפל שחור לערבב לתוך הבצק.

ליצור בדיוק באותו אופן כדורים ולהבריש את הלחמניות בחמאה מומסת בעזרת מברשת רכה.

מכניסים לתנור מחומם מראש- 180 מעלות למשך כ- 15 דקות או עד להזהבה מלאה, ברגע שהלחמניות יוצאות מהתנור להבריש שוב בחמאה מומסת - הריח והטעם מטריף.




חג שמח וטעים לכולם !


14 תגובות:

יובל אמר/ה...

עכשיו הסתבכת איתי. סתם הקפצת אותי עם הכותרת שלך... הייתי בטוח שיש לך שם איזה מתכון מאלף לסופגניות אפויות... טוב שקראת לזה "לחמניות" בסוף...

הבנאדם שיצליח ליצור סופגניות אפויות שיש להן עדיין את התכונות של המטוגנות, יקבל לדעתי פרס נובל לשלום, לא פחות. אני מנסה כל שנה כבר שלוש שנים מתכון אחר, וכל שנה אני אוכל לחמניות עם ריבה... :-)

חג שמייח!

רבקה אמר/ה...

ואאואויה ! זה יצא פשוט מושלם!!

מיה אמר/ה...

טוב, השתכנעתי עכשיו להכין סופגניות.
שאלה - איפה קונים משחת וניל (אני גם גרה בארה"ב) ואיך זה נקרא באנגלית?
האם השתמשת בקמח רגיל?

תודה וחג שמח!

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

ווה-ווה-ווי -ווה !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ווה-ווה-ווי -ווה !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ווה-ווה-ווי -ווה !!!!!!!!!!!!!!!!!!

(איזו סתומה אני, יכולתי לעשות קופי פייסט... לא חשוב...)

אז בנוגע לווה-ווה-ווי-ווה : זה קשור לסופגניות המדהימות האלו שהצלחת להכין.
נכון שאם אכתוב לך :"אמרתי לך" תתעצבני?

אז: א-מ-ר-ת-י ל-ך !!!!!
תודי שאמרתי לך , תודי !!!!
בקול רם !!!
לא שומעים !!!

איזה שוס, אה?
אני כעת הולכת לטגן שלושה קילו לבית הספר (הבצק היה במקרר כל הלילה. את כל הירקות והפירות הוצאתי כדי לעשות מקום לקערה הענקית....)
ובבוקר קמתי מה זה מוקדם מוקדם (ואני אחרי שיעור , כן?) ושקלתי והתפחתי וכעת הווק הגדול כבר על הגז.
קיצור- החיים שלי יפים (ומסריחים כי רק אחרי שקניתי כמה גלונים של שמן קנולה התברר לי שיש שמן מיוחד לטיגון שממש לא עושה ריח של טיגון)
קיצור- שמחה רבה , שמחה רבה, חורף הגיע חנוכה בא (אני ממש מטומטמת בבוקר, את שמה לב, נכון?)

האמת היא שבקושי ישנתי הלילה ואני בהיפר עוד מהשיעור אתמול.
אוחתי, חכי שאספר לך על אתמול, את מתפלצת (וגם גאה בי, הייתי מה זה תלמידה מחוננת אתמול.... אבל כל זה במייל ועוד מעט, השמן שלי הגיע ל-150 אז ביי!)


הסופגניות שלך ליגה, אם לא אמרתי ...
אפילו יותר משלי...
וואי, מה אני יושבת וכותבת פה - הטמפ' תעבור לי קיבינימט !!!!

Roniti אמר/ה...

חחחחחח
בינינו יובל, אין דבר כזה סופגניות אפויות - לחמניות שמרים מתוקות אבל על המטגונות רוויות השמן ומפודרות באבקת סוכר לבן לא יהיה בחיים מתחרה.

העיקר שהכותרת גרמה לך להגיע
ושיהיה חג שמח מתוק ומלא אור :}

Roniti אמר/ה...

תודה רבקה'ליס חמודה
חג שמח
מתוק וטעים
הנגלה הבאה של הסופגניות תהיה בשבוע הבא כשתהיו בבית }{

Roniti אמר/ה...

חג שמח מיה!
נסי ותהני, מתכון נפלא עם תוצאות מדהימות!
משחת וניל את יכולה למצוא בווילאם סונומה Vanilla paste
וכן השתמשתי בקמח Gold רגיל לחלוטין.

בהצלחה וחג שמח וטעים :)

Roniti אמר/ה...

חג שמח ארי יפה שלי !
תודה נשמתי
למדתי שאצלך כל מתכון הוא מתכון מנצח
ואין ספק שהסופגניות השנה יככבו במגוון טעמים ובאין סוף בתים פה.

תודה לך יפתי
חג שמח וטעים - מחכה לשמוע עידכונים
}{

אנונימי אמר/ה...

נהדר השנה אין סכוי שאני מכינה.
השם שלך מתאים בול לחנוכה פונצ'קלה ביידיש זה סופגניה
חג שמח ומואר לך ולמשפחתך

מאיה יעקב אמר/ה...

הסופגניות נראות נפלא.
ממש כמו מהקונדטוריה.
חג שמח ומהנה

Unknown אמר/ה...

וואו זה מה זה נראה טוב ומגרה נשבעת יותר יפות מהסופגניות שקניתי אתמול בקונדיטוריה לאבא שלנו. !!!
אבידה למדינה שעזבת לטובת ארה"ב
חג שמח ומתוק
אוהבת נשיקות אחותך
חן

Roniti אמר/ה...

תודה לך אנונימי
איזה כיף השם שלך מתקשר לסופגניות, אז שמח לי וטעים לי לכל השנה.
חג שמח טעים וכייפי.

Roniti אמר/ה...

תודה לך מאיה
אכן סופגניות נפלאות טעימות ויפות.
וגם הלחמניות מאותו בצק יצאו מדהים לא פחות.

חג שמח יקירתי :)

Roniti אמר/ה...

תודה אחותי היפה
נשיקות וחג שמח
אוהבת אותך }{

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife