יום רביעי, 23 בספטמבר 2009

בולו





לכל משפחה יש מאכל מסורתי ליום כיפור;
תבשיל או עוגה שפותח את הצום או שובר את הצום, משהו שמתקשר ישירות ליום הכיפורים.
אצלנו בבית הבולו היתה העוגה האחרונה שנאלכת לפני הצום והראשונה עם התה לאחר הצום.
בולו עוגת שמרים ריחנית ונהדרת מקושטת בצימוקים ושקדים ומכוסה בשומשום - טעם וניחוחות של פעם..

בחיפושי ברשת אחר המתכון המוכר, נתקלתי במיליוני עוגות בולו שונות שאף אחת מהן לא היתה זאת שהזכירה לי את הטעמים של הבית - אז הרמתי טלפון לאמא וביקשתי את המתכון האהוב והמוכר.

הנה לפניכם בולו של המשפחה עם טעמים של הבית.


בולו
1 ק"ג קמח
2 כפות שמרים יבשים
3 ביצים (כשביצה אחת מופרדת לחלבון וחלמון והחלמון משמש לציפוי הבולו)
חופן צימוקים
חופן שקדים
1 וחצי כוסות סוכר
1 כוס שמן
1 כפית קליפת לימון מגוררת
1 כפית תמצית וניל
1 כוס מים
זרעוני אניס (אפשרות)

בקערה גדולה לשפוך את הקמח והביצים את הסוכר השמן תמצית והניל הלימון ולערבב בידיים, לשפוך את המים וללוש היטב להוסיף את הצימוקים והשקדים ולהמשיך ללוש עד שהבצק מתאחה והקערה נקייה (אם הבצק יבש להוסיף מעט מים)

לכסות את הקערה במגבת מטבח נקיה ולהתפיח במשך שעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

בידיים משומנות ליצור ככרות/לחמניות קטנות להבריש בחלמון הביצה, לזרות שומשום ולאפות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-45 דקות או עד שפנים הבולו משחים והריח מטריף את כל האנשים בבית.


גמר חתימה טובה.

13 תגובות:

מרילין איילון אמר/ה...

גמר חתימה טובה לך ולבני משפחתך,
גם לנו יש בולו (שונים משלך) ואני נורא מתגעגעת אליהם..המתכון אבד יחד עם הזיכרון של סבתי..

שנה טובה, מרילין

fairy_mi אמר/ה...

הסתקרנתי :) מודה שלא אכלתי את המאפה הזה מעולם אבל כבר לפי רשימת הרכיבים והתמונות אני יכולה לדמיין שהוא טעים להפליא.
ובגלל העובדה שהוא מאכל ביתי מסורתי מעלה אותו כמה וכמה דרגות למעלה,
אין כמו מאכלים עם זיכרון של הבית...
תודה על השיתוף, את נהדרת!

Roniti אמר/ה...

גמר חתימה מרילין יקרה, מקווה שהצום עבר טוב.
שתהיה שנה טובה וטעימה :)

Roniti אמר/ה...

הלו פייתי :}
אוחחחחח רק נזכרת בריחות אצל אמי ומתגעגעת, הכנתי ולמרות שהיא נתנה לי את המתכון בדיוק עדיין לא הגעתי לשלמות הבולו שלה.. יש דברים שתמיד יהיו טעימים יותר אצל אמא.
אולי הגיע הזמן לנסוע לביקור :}}.

תודה לך
גמר חתימה טובה ושנה נפלאה.

נטלי אמר/ה...

נראה מצוין. גם אני כמו הפייה לא טעמתי מעולם בולו, אבל ללא ספק נראה מעולה ועושה חשק.
תודה וחג שמח!

נטלי

יעל אמר/ה...

בולו!!!! את אדירה!
הגעתי לאתר שלך מהמלצה של "פיית העוגיות" וישר נדלקתי על שני הפוסטים הראשונים. דבר ראשון, לחמא עג'ון. נראים יותר טובים מאיך שזה יצא לי ואין ספק שאני אנסה שוב.
דבר שני, בולו! את ענקית! אמא תהיה גאה בי. אני גרה בחו"ל ומתגעגעת לכל התבשילים שלה. אני לא יכולה לחכות כדי לראות מה עוד האתר שלך מזמן לי. :) תודה!

רבקה אמר/ה...

כמה זמן לא הגבתי! בושה
נראה טווווב

אנונימי אמר/ה...

תודה על מתבון הבולו אני מקווה שיצא לי טוב כמו שזה נראה בתמונה

כלי מטבח אמר/ה...

לא כתבת מה המקור של העוגה הזו. אצלנו בבית אחרי יום כיפור נהוג לאכול עוגת דבש ותה מתוק. גם אני רציתי לפני כמה זמן מתכון לעוגה בדיוק כמו של סבתא- עוגת גבינה. לא מצאתי בשום מקום ברשת, אבל כן מצאתי בתוך מחברת קטנה, כתובה בכתב צפוף של סבתא

אנונימי אמר/ה...

לא הבנתי מה מתי שמים את השמרים???

Unknown אמר/ה...

בולו הטריפוליטני הינו מאפה מיוחד במינו ונותן הרגשה של רוגע ועונג. יש לי טיפ קטן למתכון הנפלא הזה הוסיפו לקמח שני כוסות שקדים טחונים המאפה ישפר את טעמו בצורה מדהימה.נסו ותהנו

Unknown אמר/ה...

לכל הגולשים באתר יש לי המון מתכונים לשתף אותכם במיוחד לשבת קודש. מידי שבוע אני העלה מתכון לשבת .בהצלחה

Unknown אמר/ה...

בסד
עוף עם תחתיות ארטישוק.
בימים חמים המאכל הזה קליל ומאד מיוחד
החומרים לתבשיל
3 כרעיים חתוכים לשניים.
1בצל קצוץ.
1. חבילה של תחתיות ארטיוק קפואות חתוכות לשניים
3.שיני שום
2תפוחי אדמה חתוכות לקוביות
1כפית מלח
1כפית אבקת מרק
1 כפית פלפל שחור
1כפית קינמון
1 לימון סחוט
רבע כוס שמן
אופן ההכנה
משחימים בצל קצוק ומוסיפים את התחתית האראטישוק מוסיפים מעט מים לאחר כחמש דקות מוסיפים את העוף. מפלפלים ממלחים כל התבלינים. מוסיפים בסוף את הלימון הסחוט. מבשלים כשעה על אש נמוכה. מגישים עם תוספת אורז לבן. לצהריים לערב לכל זמן. משגע בתיאבוו.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife