יום ראשון, 24 במרץ 2013

בסטיל תפוחי אדמה לפסח

בסטיל תפוחי אדמה חגיגי לפסח

כמה שזה טעים...


-->מאכל חובה אצל הורי בפסח הוא הבסטיל תפוחי אדמה
קציצות פירה תפוחי אדמה ממולאים בבשר טחון מתובל
מאז שהייתי ילדה קטנה הייתי מחכה ליום אחרי ליל הסדר לכבש בתנור ולבסטיל, אחחחחחח
יש דברים שלא משנה כמה רחוק תהיה, הטעם תמיד ישאר בפה.

אמא שלי צוחקת כשאנחנו מדברות בטלפון, מזכירה לי איך הייתי עומדת לידה כשהיא מטגנת את הבסטיל ואוכלת ישירות מהמחבת, חם חם..

ברוח החג, החלטתי להכין את הבסטיל המקורי ולספר לילדים שלי כמה אהבתי בגילם את יום אחרי הפסח רק בגלל הבסטיל.
יצא כל כך טעים כל כך יפה הילדים כל כך אהבו שזה שווה את העבודה הקצת מורכבת.

מנה חגיגית וטעימה לפסח

בסטיל תפוחי אדמה
8 תפוחי אדמה מסוג דזירה (אדומות) מקולפים וחתוכים לרבעים
1/2 ק"ג חבילה בשר טחון
1 בצל קצוץ
פטרוזיליה חתוכה
שמן
מלח
פלפל
תבלינים לפי הטעם

לציפוי
2 ביצים בלולות
פירורי קמח מצה

אופן ההכנה:
לבשל את חתיכות תפוחי האדמה בסיר עם מים וקצת מלח עד שהם רכים, לסנן את המים ולמעוך לפירה חלק את תפוחי האדמה.
לקרר.

במחבת עם שמן לטגן את הבצל עד הזהבה להוסיף את הבשר הטחון ובעזרת מזלג לפורר.
לתבלן לפי הטעם להוסיף את הפטרוזיליה ולערבב.
להסיר מהאש לסנן את הנוזלים ולצנן.

בידים לחות לקחת מעט מפירה תפוחי האדמה ולשטח על כף היד, לקחת ממילוי הבשר הקצוץ ולהניח במרכז ולסגור לכדור,
לשטח לקציצה.

להכין 2 צלחות, צלחת ביצה בלולה וצלחת פירורי קמח מצה (אני מוסיפה לקמח המצה מעט עשבי תיבול)
לטבול כל קציצה בביצה ואחר כך בצלחת פירורי הלחם ולטגן במחבת כבדה עם שמן על חום בינוני.

להגיש ולהתענג

חג שמח.
בסטיל תפוחי אדמה במילוי בשר מתובלן

19 תגובות:

נטלי אמר/ה...

נראה טעים לאללה... מה יכול להיות רע בבשר עם תפוח אדמה?:-)
תודה על המתכון!

Roniti אמר/ה...

בדיוק, שילוב מנצח לכל הדעות.

חג שמח יקירתי :)

אנונימי אמר/ה...

נראה מגרה לאללה חכי שאני יספר ואראה לאמא שלנו היא ממש לא תאמין
שאפו אחותי

Roniti אמר/ה...

תודה יפתי שלי
תגידי לאמא שלנו, שהכל בזכותה.
הטעמים שלה אצלי במטבח כל הזמן.
אוהבת }{

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

לא פסח ולא בטיח!
לא מחכה אפילו רבע שנייה, כבר הולכת להעמיד סיר עם תפ"א....
עשית לי חשק היסטרי !
זה נראה כל כך טוב אחותי !!!!
תודה יפה שלי, אספר לך איך יצא.
בחיבק מאוד !

bigjack אמר/ה...

פשוט מדהים
בתור חצי טריפוליטאי שמכין את זה בעצמו את הערת לי את כל הבלוטות הרדומות..
נפלא יקירתי.....הלוואי ולי היו יוצאים בסטיל כאלו יפים.
חג שמייח
♥♥♥

fairy_mi אמר/ה...

אפשר להצטרף אליכם לחג?
מסכימה להחליףאת הגעפילטע פיש של אמא בכזה בסטיחל זהוב ומשגעעעעע! לא קל להיות פולניה :) זה נראה טעיםםם!

picook - making cooking easy with step by step pictures אמר/ה...

נראה מצויין :)

תודה על עוד מתכון לאוסף וחג שמח ומאושר,

אמיר

Roniti אמר/ה...

אריאלה קסם אחת }{
הכנת באמת?
ספרי לי אם כן, איך יצא
זה סיפור אהבה והצלחה אמיתי!!

Roniti אמר/ה...

וואו bigjack אני מסמיקה
תודה לך
חג שמח וטעים ביותר :}
(אני בטוחה שיהיה טעים אצלכם)

Roniti אמר/ה...

מוזמנת תמיד יקירתי }{
חג שמח ובזכותך יהיה גם חג טעים!

Roniti אמר/ה...

Thank you Chef
תתחדש על השם החדש.
חג שמח לכם :}

אנונימי אמר/ה...

איזה קטע כם אנחנו קוראים להם קח[ההורים שלי מאלגיר]

ואני מכינה אותם תמיד בפסח..שלך ניראות מושלמות...
וזה טעים בטרוף קשה להפסיק לנשנש

אני מגישה עם רוטב צלי בשר או בכילל בלי כלום..

תודה על השיתוף יקירתי

לא שוכחת את הביסקוטי בלי נדר הולכת להכין
חיבוק ענק וחם
שונטי

Roniti אמר/ה...

חג שמח שונטי
חג טעים עם המון טעמים טובים
כמה כיף שיש לנו שורשים טעימים כל כך.

אנונימי אמר/ה...

אחותי את לא מאמינההההההההההההההההה
איזה בסטיל יצא לי משהו קטלני
קורל אמר: "בדרך כלל את מכינה אוכל כמו של סבתא אבל לא אותו הטעם, הפעם הבסטיל יצא נלך בדיוק כמו של סבתא"
זה יצא מעדן אחותי פשוט ליגה רק שיצא לי כמות לגדוד...
אמא התלהבה לאללה הן מהבסטיל והן מהבלוג שלך
נשיקות דש מההורים הם אצלי

Roniti אמר/ה...

חנושי יפה שלי
אמא אמרה לי, איזה יופי
אמא שלנו צריכה להיות גאה בבנות שלה ששומרות על מסורת האוכל הטריפוליטאי שלה.

נשיקות יפתי
אוהבת!!!!

אנונימי אמר/ה...

ממליצה בחום!!!מתכון מוצלח,חג שמח,אילה

צלחות קורנינג אמר/ה...

איזה כיף זה פסח - סוף סוף אפשר לציע לעצמך ולאורחים שולחן מלוא האוכל שלא על טהרת הפחמימות הלחמיות, וממש לגוון :)

קטיה אמר/ה...

וואו!
זה יותר דומה לקסם מאשר לאוכל!
ממש עשית לי חשק!
מחר אני הולכת קונה את המצרכים ועושה את זה מיד!
אספר לך איך יצא אחר-כך!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife