יום רביעי, 2 ביוני 2010

קציצות בשר וכבש ברוטב עגבניות








יש ימים שכל מה שאני רוצה זה להיות במטבח להתעסק עם אוכל!
המטבח מרגיע אותי העשייה מפרה אותי
האוכל מנחם אותי

ככה היה לי אתמול
חזרתי הביתה מהעבודה וישר נכנסתי למטבח
כל מה שרציתי זה ליצור אוכל מנחם, אוכל שעם לחם אפשר לנגב ולהנות..

חבילה של בשר טחון הצטרפה לעשייה מעט שומן כבש שנשאר לי התערבב גם ואחרי פחות משעה
הבית היה אפוף ריחות תבשיל מדהים!


קציצות בקר ברוטב עגבניות

חבילת בשר טחון
מעט שומן כבש קצוץ דק (אפשר כמובן לוותר אם אין)
1 בצל קצוץ דק
1/4 כוס פטרוזיליה קצוצה
1 שן שום קצוצה
1 פרוסת חלה רטובה סחוטה היטב מפוררת
מלח
פלפל
תבלין לקציצות
פפריקה אדומה
מעט בהרט
1 כף שמן זית

לרוטב
1 בצל גדול קצוץ
1 שן שום קצוצה דק
1 קופסא רסק עגבניות
3 עגבניות יבשות בשמן זית
1 כף שמן
מלח
פלפל לבן
פפריקה אדומה
אבקת שום
2 כוסות מים
אבקת צ'ילי מתוק

4 תפוחי אדמה חתוכים לפרוסות

לקציצות
בקערה גדולה לערבב את הבשר עם השומן הבצל, הפטרוזיליה, השום והחלה המפוררת
ללוש בעזרת הידיים.
לתבלן, להוסיף את השמן ולערבב שוב.
להניח חצי שעה מכוסה בנייר כסף במקרר לספיגת טעמים.
לאחר חצי שעה בידיים לחות ליצור כדורי קציצות.

לרוטב
בסיר גדול לטגן את הבצל והשום עד שקיפות
להוסיף את רסק העגבניות, המים והתבלינים ולהביא לרתיחה;
להנמיך את האש ולסדר את תפוחי האדמה בתחתית הסיר.
להוסיף את הקציצות לתוך הרוטב ואת העגבניות המיובשות לכסות במכסה
ולבשל במשך שעתיים.

להגיש בתוספת לחם טרי!

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה נראה נפלא ...אני מפרסם את זה גם בישראבלוגר בפיסבוק ...מוזמנת להכניס לשם רשומות נוספות שלכך כמובן :-)
ותתחדשי ...

פנינהט אמר/ה...

הריחות עברו את האוקיינוס והגיעו עד אלי, נראה בדיוק ביתי כמו שאני אוהבת

fairy_mi אמר/ה...

מסכימה איתך לחלוטין
אין תראפיה גדולה יותר מאשר התעסקות עם אוכל
וכמובן גם האכילה שבסופו, חחחח
ועם הכישרון שלך אני בטוחה שלכולם יש לגיטימציה שגם תבלי רבות במטבח :)
הקציצות נראות נפלאות
ואין כמו תוספת של כבש
נראה משגע!

רבקה אמר/ה...

יייאמי ואו
נראה מגרה!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife