יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

לחמניות איטלקיות לשנה החדשה






אין כמו ריח לחם שנאפה בבית
במיוחד בחורף כשקר כל כך בחוץ ובבית חמים, והתנור מפיץ את הריחות שאי אפשר לעמוד בפניהן.

רשימת הלחמים שאני רוצה להכין הולכת ומתארכת, כל פעם שאני רואה לחם שנאפה בבית, אני מבטיחה לעצמי שזה האתגר הבא שלי, אבל בגלל תהליך העבודה הארוך (להכין את הבסיס ורק למחרת לאחד חומרים) אני
מתעצלת וחוזרת ללחמניות, שתהליך העבודה קצר יותר והן לא פחות נפלאות וטעימות והכי חשוב ריחניות ונהדרות
עם חמאה ומעט ריבת בית..

שוב מתכון שאימצתי מהספר שקיבלתי לחג, נהדרות עם קרום מתפצח קריספי ויפיפיות.



לחמניות איטלקיות - מאת התשוקה לאפות

שעתיים ספוג:
1 כוס מים חמימים
2 ו-1/2 כפיות שמרים יבשים
1 ו- 1/2 כוסות קמח ללחם

לבצק
1 כוס מים חמימים
1 כף דבש
3 כפיות שמן זית
2 ו- 1/2 כפיות מלח
4 כוסות קמח ללחם

קמח לפידור על הלחם
חמאה מומסת או שמן זית ליצירת זיגוג מבריק

אופן ההכנה:
לכסות תבנית תנור בנייר אפיה

להכנת הספוג
לערבב את המצרכים בקערת המיקסר עד למרקם פודינג.
לכסות ולהניח לעמוד שעתיים לתסיסה.

לבצק
להוסיף מים, דבש, שמן זית, מלח וקמח לקערת הספוג ולערבב לאיחוד.
לשנות לוו לישה במקיסר ולערבל במהירות נמוכה בין 8 ל-10 דקות.
להוסיף קמח אם צריך עד לקבלת בצק גמיש ורך.
להוציא את הבצק לקערה משומנת לכסות במגבת מטבח נקיה ולהתפיח 45 -90 דקות או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

על משטח מקומח להוציא את הבצק וללוש להוצאת אויר.
לחתוך ל-12 כדורים וליצור לחמניות מכל כדור.
להניח את הלחמניות על תבנית התנור ולתת להם לתפוח עוד 20- 30 דקות עד שהן נפוחות.
בשלב הזה אפשר בעזרת מספריים לבצוע חתך ליצירת לחמניה מקושטת משהו
לקמח מעט בקמח אם רוצים.

לחמם תנור ל-200 מעלות לרסס מעל הלחמניות מים (בשפריצר) ובקירות התנור
ולאפות בין 25 - 30 דקות או עד שהלחמניות חומות זהובות.

למראה מבריק ופחות קריספי אפשר להמיס חמאה או בעזרת שמן זית להבריש את הלחמניות לפני האפיה.




שנת 2010 מאושרת טובה וטעימה לכולם

14 תגובות:

שירי רובינסקי אמר/ה...

לחמניות נהדרות. מזכירות לי את ארוחות הבוקר באירופה. שהן אומנם לא משהו אבל הלחמים שלהם פשוט נהדרים.

שנה חגיגית

נטלי אמר/ה...

הלחמניות נראות פשוט נפלאות! ינוסו בהקדם. אהבתי את הצילומים:)

נטלי

פנינהט אמר/ה...

אני מאלה שמתחילות לחם לילה קודם עם סטארטר וגומרות למחרת בערב. אבל כל שבוע נאפים אצלי לחמי שאור
הלחמניות שלך נראות נהדרות ונראה לי שבעלי יזכה בהן

Shirley Nemesh אמר/ה...

נהדרות! איזו תפיחה נפלאה.
אחלה דרך לפתוח את השנה החדשה.
שתהיה שנה נפלאה יקירת!

אולגה אמר/ה...

הרגע גיליתי את הבלוג שלך. פשוט מקסים :)
שתהיה לך שנה חדשה נפלאה.
והלחמניות נראות מגרות!

Roniti אמר/ה...

תודה שירי
שהשנה תהיה נהדרת טובה וטעימה לא פחות.

שבוע מבורך!

Roniti אמר/ה...

תודה רבה נטלי יקרה :)
שמחה שאהבת
שנה אזרחית נפלאה לך!

Roniti אמר/ה...

היי פנינה
אני כל הזמן אומרת לעצמי שאני חייבת, אבל ברגע שנכנסת למטבח מכינה דברים אחרים. אולי באמת הגיע הזמן להכין סטארטר ערב לפני ולמחרת להתענג על לחם תוצרת בית כמו שצריך.

שבוע מבורך ובתיאבון לבעל :))

Roniti אמר/ה...

תודה לך שירלי נהדרת
שנה טובה ועשייה מבורכת
}{

Roniti אמר/ה...

היי אולגה, ברוכה הבאה
שמחה שבאת ותודה על המילים החמות.

שנה טובה ונהדרת גם לכם }{

טל אמר/ה...

נראות מעולות הלחמניות. היתה לי תקופה של כמה חודשים שהייתי שבוע בארץ, שבוע באיטליה והלחמניות נראות בול כמו מה שהגישו במלון...
שנה טובה

מירי אמר/ה...

שונט, אילו יפהפיות הלחמניות האלה! נכנסו ישר לרשימת ה"להכין" שלי. הפוסט מצולם מדהים! אה, וגם תתחדשי על המראה החדש של הבלוג! :) מאוד נקי ויפה.

מירי אמר/ה...

סליחה, התכוונתי כמובן "פונצ'" ולא שונט. קשה לי לזכור כינויים במקום שמות :)

karinsgal אמר/ה...

שאלה קטנה: רוצה להכין את הלחמניות לצטרת הגשת מרק בהן.. חושבת שהן קריספיות מספיק על מנת לא להתפרק מהר?
אמנם סמויה אבל מאוהבת בבלוג שלך!
:-)

תודה!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife