יום שבת, 19 בדצמבר 2009

עוגת דובדבנים חלומית ועיצוב חדש לבלוג







השנה חגגנו מסיבת חנוכה/קריסמס מוקדמת במשרד
כאן נהוג לקנות מתנות בחנוכה ממש כמו קריסמס וביום המסיבה מחליפים מתנות.

לדעתי במשרד הבינו את התשוקה שלי לאפייה ובישול, כיון שרוב המתנות היו ספרי בישול ואפייה נפלאים.
כחובבת-אוספת ספרי בישול כל כך שמחתי להוסיף לשלל שלי עוד ספרים נהדרים של טובי השפים פה.

מיד בדיפדוף ראשוני קלטתי עוגת דובדבנים חלומית שידעתי פשוט ידעתי שהיא תהיה עוגת השבת שלי
חיפשתי דובדבנים טריים אבל לא מצאתי, לכן קניתי דובדבנים קפואים מגולענים והכנתי בדיוק לפי ההוראות...





השלג רק חיזק את התשוקה למאפה חם וטעים ורק מהניחוח שעלה בבית אפשר היה להבין שהטעם יהיה משגע,
ואכן מסוג העוגות שחייבים להכין.




עוגת דובדבנים איטלקית - A passion for baking

בסיס העוגה
1/2 כוס חמאה רכה
3 כפות סוכר
2 ביצים גדולות
1 ו-1/2 כפיות תמצית וניל
1 ו-3/4 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
1/8 כפית מלח

למילוי
30 דובדבנים מגולעים חתוכים לחצי
1/2 כוס גבינת שמנת רכה
1/2 כוס סוכר
1/4 כוס שמנת חמוצה של פעם
1/4 כפית תמצית לימון
1/4 כפית תמצית שקדים
1 כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:
לחמם תנור ל-180 מעלות.
לשמן תבנית עגולה ולהניח נייר אפיה.

לעוגה:
במעבד מזון להקרים חמאה וסוכר עד לתערובת אחידה.
להוסיף ביצים ותמצית וניל ולעבד עד שהתערובת חלקה.
לקפל את הקמח את אבקת האפייה והמלח ולקפל עד שהבצק רך.
לשפוך את הבצק לתחתית התבנית ולצדדים. (התערובת די נמוכה בתבנית).

למילוי
להניח את הדובדבנים כשהחלק העליון כלפי מעלה על הבצק.
בקערה קטנה לערבב את גבינת השמנת הסוכר, שמנת חמוצה והתמציות לקרם חלק, לשפוך מעל הפירות על בצק העוגה.

לאפות עד שבסיס העוגה משחים והעוגה מתייצבת (בערך 45 - 50 דקות).
לצנן היטב לפני ההגשה.





אשמח לתגובות לגבי העיצוב החדש שהבן היקר שלי עיצב לי !



18 תגובות:

נטלי אמר/ה...

נראה מעולה, אני מתה על דובדבנים, אחחחח זאת אחת האהבות הגדולות שלי, ובעוגות זו חגיגה ענקית:)
אהבתי את העיצוב החדש, תתחדשי, כל הכבוד!

נטלי

Renanot Renanot /תמר כהן אמר/ה...

העיצוב נקי ויפה
אני אוהבת אותו .
כל הכבוד על העוגת דובדבנים
שומרת לי אותה להכין ....

אנונימי אמר/ה...

אהבתי גם את העיצוב וגם את המתכון בראבו לבן ולך מתוקה!!!

שונט

Roniti אמר/ה...

תודה נטלי
גם אני פה במתקפת דובדבנים פתאום..
תודה רבה, שמחה שאהבת את העיצוב.

אמסור לבן שלי :))

Roniti אמר/ה...

תודה לך רננות יקרה :)
שמחה מאוד על המילים ושאהבת.

אכן עוגה נפלאה
אני מחכה לעונת הדובדבנים ואכין אותה שוב ושוב.
:)

Roniti אמר/ה...

תודה לך שונטי אהובה }{

נשיקות והמון חיבוקים!

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

אני מתה על הלובן הזה.
נקי, ברור, נהיר וכזה שנותן לדבר האמיתי לדבר.
הדבר היחידי שהייתי משנה זה גודל הפונט של הכתב.
זה כעת נראה תו מאץ' קטן (אבל אולי זאת אני האבו-ארבע היחידה שחושבת כך...)
הבלוג כעת נראה קלאסה , סיס.
גם אני זה מכבר העפתי את הרקע הפלפלי לטובת הלובן הצחור.
שוב, זה נראה מאץ' בטר.
והעוגה ....
את כפרה עליך בע"מ !
אבל ממש....

fairy_mi אמר/ה...

אוי כמה שיפה לך לבן! נראה נפלא! העיצוב הנקי הזה בהחלט הולם בלוג אוכל ומבליט ומחמיא לתמונות שלך, אהבתי בגדול!
באשר לעוגה - היא נראית מהממת! בהחלט היתה מתאימה לי פרוסה יפה שלה, מתה על דובדבנים :)
נשיקות

Roniti אמר/ה...

תודה ארי יפה שלי
בחיי אני מתגעגעעגעעת מאוד !
מה קורה תלמידה חרוצה של העולם ?
איך הולך ?

תודה בייב על חוות הדעת
וגם לדעתי הפונט טיפונת קטן מדי, הוא עדיין משנה משחק מנסה כל מיני דברים - בסוף נצליח.

נשיקות נשיקות

Roniti אמר/ה...

תודה לך יפתי הפיה
איזה כיף לקרוא את המילים החמות שלך.
שמחה מאוד שאהבת.
אמסור את הפירגון לגל (בכורי היקר)

והעוגה באמת היתה נהדרת!

שירלי נמש אמר/ה...

העוגה נראית חלומית ומאוד מאוד טעימה. נראית לי עוגה שכדאי מאוד לנסות :-)
איזה כיף של פינוקים מצד חברייך לעבודה - כל הכבוד להם, נראה שקלעו בול!
והעיצוב נעים ומזמין בדיוק כמו המטעמים שלך.
נשיקות!

bigjack אמר/ה...

העוגה משגעת
והעיצוב נקי ויפה....הרבה יותר עדין מהקודם לטעמי.
♥♥♥

יעל אמר/ה...

איך אפשר לראות את המתכונים הישנים מכל החודשים הקודמים? ואת האינדקס מתכונים של החודש הנוכחי? זה היה מאוד נוח.
חוצמזה העיצוב מקסים (גם את הקודם אהבתי)

Roniti אמר/ה...

תודה לך שירלי יקירתי
איזה כיף שהגעת לבקר :)
שמחה שאהבת.
סוף שבוע קסום ונפלא לך!

Roniti אמר/ה...

Thank you Bigjack
אמסור לגל שלי :)

Roniti אמר/ה...

היי יעלי,
תודה על הביקור ועל הביקורת
הנה כבר הוספנו את ארכיון החודשים הקודמים וגם שורת החיפוש התארכה, כך שאפשר לחפש לפי אחד ממרכיבי המזון את המתכונים שרוצים.

סוף שבוע נפלא :)

פנינהט אמר/ה...

גם המפאה וגם עצוב הבלוג נראים נהדר

רבקה אמר/ה...

יאמייי זה נראה כל כךךך טעיםם=]

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife